Verwarmt mandje/kleedje kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Verwarmt mandje/kleedje kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 21:13

Dat t kouder wordt hebben we allemaal wel gemerkt. Ik vind het voor de slaapkamer heerlijk, zo lang mogelijk het raam open en zelf onder een dik dekbed. Maar de temp in slaapkamer kan dan echt wel flink zakken.

Poeslief slaapt het liefste naast het bed in z'n mandje (kan ook naar het warmere beneden, maar hij kiest er voor bij mij te zijn). Vannacht werd ik wakker en vond ik z'n oortjes erg koud. Ik weet dat ze echt wel wat kunnen hebben. Maar dat hij vervolgens op bed onder m'n dekbed kwam en daar 3 uur heeft geslapen, was dat voor mij wel een teken dat hij toch graag wat warmer opzoekt. Want normaliter komt hij echt niet op bed en al helemaal niet onder de dekens omdat ik veelte wild slaap :=

Nu zit ik te denken of ik hem niet wat warms in z'n mandje kan aanbieden. Wel iets dat veilig is. Liefst zonder kabel, misschien iets dat door lichaamswarmte opwarmt, of op accu? Niet te warm maar wel iets dat helpt?

Iemand hier een tip voor of ervaring mee?

En ja. Ik weet dat hij met z'n vachtje best warm genoeg blijft, maar het blijft toch je beestje he := :o

Lindsey_99

Re: Verwarmt mandje/kleedje kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:17

dan ontkom je niet aan iets met een accu, als de Woov of zo. Alle andere matten hebben een draadje, dat is toch een risico.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:20

Lekker wat opgepropte fleecedekentjes.
Ze houden zich vaak zelf wel warm.
Onze rollen zich helemaal lekker in elkaar.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:23

Een snuggle safe is heerlijk warm en blijft zo'n 8 uur lang warm als ik het goed onthouden heb. Gewoon opwarmen in de magnetron.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:27

Ik heb voor mijn oudere kat een elektrische kruik gekocht. Als je die onder een fleecedekentje legt blijft het ding uren warm. Ik vind het een fantastisch ding.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:32

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:40

Ik zou ook kijken naar een snugglesafe :j

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:45

https://www.direct-dierenarts.be/manden ... atten.html

Ik heb al enkele jaren deze, gebruik het zelfs in de werpkist.
Werkt super, zelfs na wassen in de wasmachine en geen kabels of accu dat kan gaan smelten.
Volledig safe dus...

Destijds gekocht via medpets maar om één of andere reden wil die link maar niet pakken hier, dus dan een andere opgezocht.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:37

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 20:10

Silvia schreef:
En als je nu naast het bed een katten-iglo zet, zoals deze: https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... t=357490.0

Dan houdt de kat zichzelf warm. Je hebt wel kans dat de kat de iglo helemaal niets vindt. :+

Haha die kans heb ik ook met een warmte dekentje of kleed := Maar wil het wel proberen. Zo'n iglo is ook wel een idee!

Bedankt voor alle tips!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:45

Tancreda4 schreef:
Silvia schreef:
En als je nu naast het bed een katten-iglo zet, zoals deze: https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... t=357490.0

Dan houdt de kat zichzelf warm. Je hebt wel kans dat de kat de iglo helemaal niets vindt. :+

Haha die kans heb ik ook met een warmte dekentje of kleed := Maar wil het wel proberen. Zo'n iglo is ook wel een idee!

Bedankt voor alle tips!

Mijn katten vonden de iglo helemaal niets maar liggen wel graag in een catburger (die helaas overal uitverkocht is -O- ) https://nl.aliexpress.com/i/10050027876 ... pt=glo2nld

Mijn hond van 5 kilo vindt de iglo geweldig en ligt ook graag in de catburger. Dat wordt af en toe ruzie maken wie er in mag liggen. :D
Wat ik belangrijk vind aan zo’n iglo is dat hij in z’n geheel gewassen kan worden en dat is bij de meeste niet het geval.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:20

Gombal schreef:
Wij hebben Een rubber kruik met heet water . Geen gekookt water . Doen we hier tegen de zijkant van t mandje , en daar rolt poes zich heerlijk tegenaan .

In plaats van een kruik zijn colaflessen wat mij betreft ideaal. Gewoon vullen met warm water uit de kraan, en ze sluiten gewoon goed. (Meestal gebruik ik ze een paar keer tot ik al mijn statiegeld weer inlever en als het dan weer koud wordt pak ik een nieuwe.)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:41

Hier ook de snuggle safe gebruikt voor onze pup. Werkt super fijn. Wij hadden deze onder de mand liggen en de helft van de mand was dus lekker warm en de helft gewoon koel. Kon hij fijn kiezen waar hij lag. <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:52

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 22:55

Hier slapen 2 van de 4 poezels bij mij :
1 ter hoogte van kussen op een dekentje wat over nachtkastje eb matras ligt.
Nr 2 in mijn arm op de deken... zodra het echt te koud (nouja meer kil) wordt, gaat katerlief ook graag n uur of 2 onder het dekbed - of ze kruipen tegel elkaar aan.

Als alternatief voor een dure Iglo...
Want katten den dozen zijn een onslagbare combi, haha
Kartonnen doos halen bij de supermarkt.
Een oud T-shirt omheen knopen (zodat de halsopening de ingang van het holletjes wordt binnen in de doos lekker fleece deken of lekkere kussens en klaar is.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 23:00

Silvia schreef:

Hier een paar jaar terug de kat een mandjestest laten doen. Ze liep overal voorbij, behalve bij deze. Hier gaat ze graag inliggen als het kouder is.

Die catburger ook _O-

Ik zoek ook nog een matje wat verwarmd kan worden, maar ik heb geen magnetron dus zo'n snuggle-ding kan dan denk ik niet.
Zag wel deze https://www.medpets.nl/pet-remedy-warmtemat?sku=MP15253&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI_LK2xaXHiQMVmIyDBx0GLCezEAQYASABEgIkSPD_BwE

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 23:04

Wij hebben al jaren een paar warmtematjes van PetRemedy. Doen het goed! Die van de zooplus was binnen no time stuk, die hadden we daarvoor. Wel heb ik er altijd een kussensloop met rits omheen zodat ze nooit op de blote mat terecht komen, het zou namelijk kunnen dat als je kat bijv weinig haar heeft op z’n buik dat het toch net voor de huid wat te warm is. Staan 24/7 aan.

* kabel heeft bescherming er omheen.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 06-11-24 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 23:07

Snuggle safe die ik extra inpak in schapenvacht. Blijft die ook nog eens veel langer warm.