denkspel voor duitse herder reu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amco

denkspel voor duitse herder reu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 15:32

Hey iedereen,

Volgende week wordt mijn jongste duitse herder 4 jaar en wij kopen naar traditie elk jaar een cadeau voor hem. Dit jaar wou ik graag eens voor hem een denkspel (denk aan bal waar we snoepjes in kunnen doen etc) kopen waarmee hij zichzelf ook af en toe eens alleen kan entertainen, voor als wij bijvoorbeeld eens een namiddag weg zijn en hij niet mee kan.

Heeft iemand van jullie ideeen? Het moet dus wel iets zijn die stevig genoeg is voor een zeer enthousiaste duitse herder reu.

Hij heeft hierin ook wel nog geen ervaring, momenteel is zijn favoriete spel bal vangen en terugbrengen, maar ik merk dat een beetje meer mentale uitdaging hem ook niet slecht zou doen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 15:47

liberia

Re: denkspel voor duitse herder reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 15:51

Een Kong. Daar zijn ze best lang zoet mee. Mijn rottweiler heeft de rode, maar zou eigenlijk over moeten naar een groter formaat. Je kunt ze met heel veel vullen, er zijn ook speciale Kong spuitbussen met pate. Vaak doe ik er komkommer, stukje kaas en wat kwark in,

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:02

Denkspellen zijn super goed voor ze. Even lekker snuffelen, likken of kauwen en dan slapen. Mag je zeker elke dag aanbieden!

Zo'n Trixie bord zijn ze vaak snel klaar mee.
Een snuffelmat is erg leuk. Ik deed hier hele kleine snoepjes in (katten snoepjes bv).
Of een likmat of slowfeeder insmeren met yoghurt, natvoer, smoothie, pindakaas (niet suikervrij!) etc. en dan invriezen. Zijn ze echt wel even mee bezig.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:05

Het zijn wel spelletjes waarbij je hond echt gek op eten moet zijn. Die van mij verveeld zich snel met een kong, die is niet zo van het eten.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:27

Onze herder pup is dol op de ananas snackbal. Hier doe ik af en toe haar hele maaltijd in en dat houdt haar wel even bezig. Ze had wel heel snel in de gaten hoe het werkt, maar het blijft haar favoriete speelgoed. Ook zonder voer er in. Heel lang hebben we hem nog niet, maar hij houdt het in ieder geval al een paar weken uit