Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Earth schreef:Het combineren van brok en vlees is het meest ideaal. Je kunt dan voor diepvries vers gaan, maar dat vond ik toch wel veel gedoe, dus wij hebben vlees van Animonda.
en dan inderdaad een brok met een hoog vleesgehalte. Jammer dat catmoneo de lijst niet meer zo beschikbaar heeft, want met die info weet je goed waar je op moet letten. Ga dus bijvoorbeeld niet voor brok waar vullers inzitten zoals rijst, graan, aardappel of meer van dit.
Dit soort voer kun je niet vinden in de supermarkt, daarvoor moet je echt naar webshops zoals zooplus.
Blue_flower schreef:Volgens mij bestaan er katten luiken die op chip gaan. Als je dat een optie vind kun je ze op die manier in de kamer laten zonder dat de hond erin kan.
Eef_Bam schreef:Qua voer is er al veel nuttigs gezegd. Inderdaad hoog in eiwitten en laag in granen is toch wel het advies. Daarbij uit ervaring zou ik ook voer met rund vermijden. Veel katten kunnen dat niet goed verteren . Heb ook nog nooit een kat een koe zien vangen. Gevogelte en vis vallen wel goed en vind ik persoonlijk ook natuurlijker. Qua brok ben ik heel tevreden met power of nature, die kwam toen ik 3 jaar geleden onderzoek deed er heel goed uit qua prijs/kwaliteit.
Om je hond uit de kattenkamer te houden: je kan je kattenluikje op hoogte maken met een plankje aan beide kanten waar de katten op kunnen springen. Zo kan de hond er niet zomaar bij. Een chipluik kan ook, maar als de hond vlak achter de kat aan gaat kan hij er doorheen glippen als hij nog niet is dichtgevallen.
plutolover schreef:Werkt een katten luik dan op de chip die ze in de nek hebben? Dat zit Ind ideaal zijn
Ro0sje schreef:Natural health fish & beans voor de volwassen katten.
De kitten variant voor de kleintjes.