Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Foaly schreef:Niet doen. Nu zijn het er vijf, maar als elke hotelgast eten gaat geven want 'zielig' zijn het er straks vijftig. En jij zit er maar een week, en 'ziet' de overlast dus niet, maar het hotelpersoneel dat er jaarrond zit hangt niet voor niets zo'n bordje op.
_chou schreef:Ze hangen dat bordje niet voor niks op.
Stel: jij hebt een paardje op een weiland staan, waarbij je een bordje zet dat hij niet gevoerd mag worden door anderen. Je ziet mensen toch het bord negeren want paardje zielig, dan vind je dat toch ook niet leuk? Of vind jij het prima dat ze dan een bordje negeren die jij daar met een reden hebt gezet?
F_Orumster schreef:Ik zie net dat je beter niet vragen kan stellen aan het hotelpersoneel.
http://www.canaryforum.com/2/easyblog/9 ... an-canaria
If you are confronted by strays in your hotel or complex there are two important things. Firstly don't feed them in the apartments or restaurants or any other busy area. This will encourage them to become a nuisance to subsequent guests, resulting in complaints (and ruined holidays for those with allergies). Feed them (only if they are noticeably underweight) only at the designated feeding station or as far away from the main thoroughfare as possible. Unfortunately the excessive feeding of cats by tourists, beyond what they actually need, gives rise to larger litter sizes and more and more unwanted kittens.
Don't approach the management with your concerns, even if you are worried about their welfare, because this may be viewed as a complaint and result in the implementation of an extermination programme; but channel your report to a local animal protection group. Alternatively on your return contact Animal Samaritans Abroad which is the coordinating group of the only three UK charities that work in the Canary Islands and ask them to pass on the information to a relevant local group. The group will then make an approach to the hotel about neutering programmes and advice on feeding points and the disposal of rubbish in cat proof facilities.
tamary schreef:Niet 's nachts voeren, je hebt dan garantie op ook of juist ratten voeren.
Water aanbieden als ze komen vragen geen probleem, voer juist niet doen.Ook voor de groei dan van de aantallen katten, die redden het niet als die voedselbron vervolgens wegvalt door einde toeristenseizoen, etc.
Je kan vragen of ze gecastreerd zijn en dat anders eventueel te regelen met de lokale DA, maar voeren = andere mee-eters en meer dieren dan dat plekje voedsel voor heeft zonder jouw extra's.
Foaly schreef:Weet je heel zeker dat ze al dat natvoer opeten? Een muis of rat heeft aan een paar kruimeltjes genoeg, en je wilt echt geen muizen- of rattenplaag in je hotel. Waarbij dat ongedierte vervolgens niet gevangen wordt door de katten die er lopen omdat die al genoeg te eten krijgen van de hotelgasten
Kortom, gewoon echt niet doen. Dat bordje hangt er niet voor niets. Als je toch wilt helpen, neem dan idd contact op met een lokale dierenorganisatie om ze wat geld toe te stoppen.
sardientje schreef:Foaly schreef:Weet je heel zeker dat ze al dat natvoer opeten? Een muis of rat heeft aan een paar kruimeltjes genoeg, en je wilt echt geen muizen- of rattenplaag in je hotel. Waarbij dat ongedierte vervolgens niet gevangen wordt door de katten die er lopen omdat die al genoeg te eten krijgen van de hotelgasten
Kortom, gewoon echt niet doen. Dat bordje hangt er niet voor niets. Als je toch wilt helpen, neem dan idd contact op met een lokale dierenorganisatie om ze wat geld toe te stoppen.
Ik weet het echt heel zeker, want elke kruimel word opgelikt door ze. Geen kruimel word over gelaten, wat ik ook niet zou doen als ik honger had. Geen rat hier gezien overigens. Ik zal eens kijken waar ik geld kan doneren. Doe ik met liefde, net zoals donaties aan de dierenbescherming in nederland.
Verder vul ik altijd waterbakjes op de boulevard, en zet ik daar ook soms wat eten neer.
sasja0705 schreef:Mijn hart breekt ook altijd bij zoiets.
Maar bedenk ook eens : jij en misschien andere gasten voeren NU de katjes. Dus in het "seizoen" worden ze van eten en water voorzien.
Dan eindijgd het seizoen, jullie en de andere gasten blijven weg en misschien wordt het hotel dan zelfs een tijdje gesloten.
Wat dan ?
Op eens is voor de katjes geen eten meer waar zij aan gewend waren... en dat is dan pas in mijn ogen wreed.
Er zijn ook in Gran Canaria stichtingen of organisaties voor zwerfdieren, ga die aub benaderen en vraag daar om hulp.
Foaly schreef:Mijn katten doen ook altijd alsof ze nooit wat krijgen als ik met iets lekkers aankom (zoals natvoer), dus dat zegt helemaal niets over hoeveel honger ze hebben. Net als het feit dat jij in die paar dagen in je schone hotel nog geen rat hebt gezien. Weet jij hoeveel moeite het kost om dat zo te houden? En wat niet helpt, is toeristen die de regels straal negeren en eigenwijs doen omdat ze denken dat ze het beter weten dan de locals.