Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Drinkt je hond ook veel? Zo ja, laat dan eens testen op Cushing. Slechte vacht en spierzwakte zijn daar symptomen van. En ontstekingen die niet overgaan ook.
Duhelo schreef:Ze krijgt op dit moment nog geen pijnstillers? Indien niet zou ik dit asap opstarten => Pijn zorgt dat het lichaam overbelast is => gaat minder bewegen => wordt stijver => nog meer pijn. Pijn zorgt ook dat het gewicht en de vacht achteruit gaat waardoor ze het nog moeilijker krijgen. In de natuur gaan ze na het krijgen van pijn dood ...
Dit is natuurlijk niet de bedoeling, dus éérst de pijn doorbreken. Als ze met medicijnen niet meer pijnvrij is dan moet je sowieso de knoop doorhakken.
Daarnaast zou ik inderdaad ook kijken voor een goede jas. Kijk eens naar de paardenmerken, die hebben minijasjes voor honden die hetzelfde comfort en kwaliteit als voor paarden hebben, dikke kans dat dit al een heus verschil zal zijn.
Edit: ik zie nu dat ze al pijnstillers krijgt, is dat al op volledige dosering? Is dit gewoon metacam - achtig?
Voor honden met artrose bestaat er pijnstilling die eens per maand gegeven wordt (of een pil of een injectie), die geeft heel vaak veel betere resultaten dan metacam of meloxoral.
dierenfan schreef:Ik begrijp jou volledig en heb ook zo gezeten met een boxer. In de dierenarts praktijk leek hij een fitte oude man maar thuis 1 hoopje ellende. Dierenarts stelde dus onderzoeken voor ipv euthanasie. In mee gegaan in mijn hoop op nog een tijd samen. Echter thuis de auto uit was direct weer 1 hoop ellende. Dat gefilmd en direct terug contact opgenomen dat het echt op was. Had de volgende dag een andere dierenarts die weer viel over klinisch goed beeld. Tot hij epileptische aanval kreeg in de spreekkamer. Toen begreep ze het wel ook omdat een bekende assistent aan gaf dat wij echt niet zomaar laten inslapen en zeker niet een hond beu zijn en het een makkelijke oplossing vinden. Toch kom ik nooit meer bij die praktijk dankzij die ervaring. Het is zo heftig te ervaren dat een dierenarts twijfelt aan jou als eigenaar en je gevoel richting je dier.