Mijn lieve kat Peach is vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Iselda

Mijn lieve kat Peach is vermist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-24 13:03

Lieve bokkers,

Ik hoop dat ik dit topic mag openen.
Mijn lieve Peach is woensdagmiddag 23 oktober tussen 14 en 15 naar buiten gegaan en sindsdien niet meer thuis gekomen. Dit is helemaal niks voor haar, ze is normaal gesproken binnen 3 uurtjes weer thuis |(

Ze is vertrokken vanaf de Klamp in Heerhugowaard, maar inmiddels vraag ik me af of ze nog in de buurt is. Woensdagmiddag waren er veel werklui in de wijk, dus mijn grootste angst is nu eigenlijk dat ze wellicht is meegelift in een werkbus/werkauto. Uiteraard kan ze ook in elke andere willekeurige auto zijn meegelift. Of ze is geschrokken/verjaagd. Ik heb werkelijk geen idee meer en alle scenario's zijn al 100 keer door mijn hoofd gespookt.

Peach is een (vermoedelijk) vier jarige gesteriliseerde poes, ze is naar mij heel aanhankelijk maar naar anderen kan ze soms wat schuw zijn. Ze is gechipt en deze staat ook op vermist aangegeven.
Daarnaast is ze uiteraard aangemeld bij Amivedi: https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=2112065
en staat ze op diverse Facebookpagina's. Daarnaast heb ik meerdere dierenartsen aangeschreven hier in de buurt.

Ik ben bezig met flyeren en haar kattenbak+krabpaal staan buiten in de hoop dat ze haar weg weer terug naar huis vindt. Zouden alle bokkers hun oren en ogen open willen houden en contact met mij willen opnemen als ze Peach (denken te) hebben gezien?

Voor de volledigheid nog een aantal foto's van Peach. Ze heeft (gelukkig) redelijk specifieke kenmerken, zoals de zwarte vlek bij haar oog. Ook heeft ze (als deze niet is af gegaan) een groenig halsbandje om met een adreskokertje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel hartelijk dank aan iedereen die naar haar uitkijkt en ik hoop dat ze heel snel weer thuis is!

Nyaleti

Re: Mijn lieve kat Peach is vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 13:28

Ach wat sneu.. snap je angst dat ze in een busje is gekropen.

Check bij de chip ook even of jouw gegevens openbaar staan. Dus jouw nummer zodat ze kunnen bellen als ze gevonden is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 13:36

Vreselijk. Ik snap je gevoel zo goed.
In de buurt gaan vragen waar die werklui vandaan kwamen dan kan je eventueel contact opnemen met dat bedrijf.
Of zelf in die buurt waar die busjes geparkeerd staan gaan kijken.

Ik duim hard mee dat ze snel weer terecht is.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:03

Ik woon helaas niet in de buurt, maar wil je wel even een hart onder de riem steken. 1 van mijn lieve katten is 12 dagen vermist geweest en stond ineens weer voor mijn deur, dus geef de hoop niet op!

Ik kan je aanraden om je buurt langs te gaan en vragen of ze even in hun schuur willen kijken.
Sterkte!

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:23

Jeetje, wat een schrik! Hopelijk is ze snel thuis!
Ik heb even wat kennissen en vrienden in Heerhugowaard en Langedijk laten weten dat ze vermist is.
Sterkte!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:24

Flyers maken en in de buurt verspreiden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:34

Mag dit gedeeld worden op facebook?

Vind het zo rot voor je!

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:08

Vreselijk, wat zal je ongerust zijn. Ik woon in Alkmaar en zal naar Peach uitkijken. Hopelijk kan je haar snel weer in je armen sluiten. Mijn kat is ooit hetzelfde overkomen en in een busje gekropen. Uiteindelijk heb ik hem na 3 maanden weer terug mogen vinden, de mooiste dag uit mijn leven denk ik. Houd dus hoop! :knuffel:

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:17

Zo blij dat ik een catproof tuin heb nu want dat afwachten wat er gebeurt is, als je ze überhaupt terugvind, is vreselijk. Ik hou m'n ogen open #zuidscharwoude

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:48

Wat een schrik en stress, ik begrijp je gevoel heel goed :knuffel:
Roepen kan helpen, of een rondje door de wijk lopen en oren goed open houden, misschien zit ze ergens vast en mauwt ze. Hopelijk komt ze snel weer aanwandelen en doet ze alsof er niks aan de hand is, waar katten zo goed in zijn!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 16:20

Och, wat verdrietig! Hopelijk is ze snel weer in goede gezondheid terug.

Flyers zijn een goed idee. :j Weet niet of er een supermarkt in de buurt is, hang daar dan ook even een briefje op.

[o] Baard

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 16:36

De grootste nachtmerrie... idd veel flyeren en op diverse Facebook pagina's plaatsen. Zorg dat je bericht dan op openbaar staat. Sterkte en ik hoop dat ze snel weer thuis is. Deze onzekerheid is killing :(:)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 17:23

Kattenbak buiten zetten, met een tshirt van jou erbij. En dan snachts gaan zoeken, als ze bang zijn laten ze zich eerder snachts zien dan overdag.

Vreselijk, sterkte!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 17:59

Zoek ook goed in de bosjes, als ze bang zijn verstoppen ze zich soms gewoon dichtbij huis ergens. Hopelijk is ze snel terug!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-24 21:33

Wat een lieve reacties allemaal, dat doet me heel goed.
Voor iedereen die naar haar uitkijkt/haar heeft gedeeld met kennissen en vrienden, zeer zeer zeer bedankt! Hoe meer mensen van haar weten hoe beter.

De chip staat volledig goed geregistreerd en als je haar chipnummer opzoekt dan staat er direct dat ze is vermist en mijn telefoonnummer staat erbij.
Vandaag heb ik alle buren met schuurtjes een flyer toegestopt en (degene die open hebben gedaan) gevraagd om in de schuur te kijken. Ook heb ik dit verzoek op iedere flyer geschreven. Helaas heerst er een taalbarriere bij mij in de wijk, dus ik hoop dat ze het hebben begrepen.

@Jolliegirl, mag uiteraard worden gedeeld op Facebook. Ik heb jou inmiddels al een pb gestuurd. Mochten er meer mensen zijn die het willen delen, dan kan ik de link naar de pagina hier wel even posten natuurlijk!

Ik probeer heel erg hoop te houden, maar ik merk dat ik echt leef tussen hoop en vrees. Ben zelf inmiddels 30 weken zwanger en de slechte nachten + het vele zoeken etc breekt me een klein beetje op. Maargoed, alles voor m'n lieve Peachy in de hoop dat ze weer thuis komt!
Heb op alle mogelijke tijdstippen al rond gelopen (tussen 05.00 uur in de ochtend en 02.00 uur in de nacht en alles er tussenin), gezocht in bosjes met een zaklamp, geroepen, gerammeld met voer. Helaas tot op heden dus zonder resultaat.

Bij de supermarkt waar ik vandaag ben geweest mocht ik helaas geen flyer ophangen, ik ga morgen nog even navraag doen bij een aantal andere supermarkten.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik een andere kat tegen waarvan ik niet wist of hij nog een baasje had, dus de dierenambulance gebeld. Bleek dat Peach daar nog niet (goed) geregistreerd stond, dus dat ook direct gedaan.

@girlyggirl, helaas hier inderdaad geen catprooftuin. Heb zo vaak gekeken hoe/of ik mijn terras kan afsluiten zodat ze er niet uit kon, maar ze is wel gek op buiten. Maar bijna altijd gewoon in het zicht of ze loopt 1 blok verder. Uiteraard kan ik mezelf nu wel voor de kop slaan, net als 'waarom had ik nog geen GPS tracker gekocht', maarja, daar help ik mezelf nu ook niet erg mee helaas...

Bedankt iedereen voor alle tips en het medeleven, heel erg fijn. En de positieve berichten over teruggevonden katten geeft me toch weer een beetje hoop!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:53

Dat van de gps tracker begrijp ik heel goed, dat gevoel had ik ook toen die van mij vermist was. Inmiddels loopt die dus inderdaad met tracker om.

Ik hoop op het beste voor je!!

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:37

Probeer ook bij mensen door hun keuken/huiskamer ramen te kijken
of je een glimp op kan vangen van Peach.

Bram ✝12/08/'15

Koper & Nero

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-24 14:21

Siggislief schreef:
Probeer ook bij mensen door hun keuken/huiskamer ramen te kijken
of je een glimp op kan vangen van Peach.

Dat probeer ik inderdaad wel, helaas hebben heel veel mensen hier altijd de gordijnen dicht. Hierdoor kan ik slecht naar binnen kijken. Zowel bij de eengezinswoningen als de appartementen (en nu is naar binnen kijken bij een appartement sowieso lastiger, de woonkamers zitten niet aan de galerij).
Maar ik doe wat ik kan, helaas tot nu toe geen spoor van haar gezien.

Gisteravond in het donker nog een stuk gelopen en geroepen waar ook veel bosjes/struiken zijn, maar ook daar niks gezien... Ik hoop zo dat m'n kleine meisje snel weer thuis is |(

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-24 09:28

Ik gooi dit topic toch nog even een keer omhoog.
Tot nu toe geen spoor van m'n kleine meisje |(

Inmiddels ben ik bang dat er iets met haar is gebeurd, of dat ze niet meer in de buurt zit... Iedereen die naar haar zou willen uitkijken (ook minder in de omgeving van Heerhugowaard), heel graag! :o

En ik blijf duimen dat ze straks weer een keer voor de deur staat, al wordt de hoop met de dag minder ;(

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:47

Gemeente en dierenambulance ook gecontacteerd? Soms helpt wen beloning ook op de flyers

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:54

Even een hart onder de riem...

De kat van mijn ouders is daadwerkelijk meegelift met een vrachtwagen. En heeft zelf de weg weer terug gevonden, is maar liefst 7 weken onderweg geweest!

Op een avond laat kreeg mijn zusje (woont in dezelfde straat, maar dan ongeveer een kilometer verderop) in haar buurtapp bericht dat er een kat was komen aanlopen die erg hongerig was. Zij herkende de kat als die van mijn ouders, al was hij wel erg mager geworden. We zouden de dag erop heen om te kijken (onze ouders hadden corona op dat moment en ik was in de middag pas beschikbaar), maar ze werd geappt dat ze snel moest komen, want ze konden de kat niet meer binnen houden. Hij vloog overal tegenop.

M'n zusje kreeg van die mensen een mandje mee en heeft de kat er in gedaan. Bij mijn ouders thuis de mand weer open en het beestje is naar de vensterbank gelopen en is daar die middag niet meer weggegaan.

Ze zijn zó verschrikkelijk slim... We vermoeden dat deze echt wel een 80km uit de buurt is geweest op basis van een vrachtwagen die m'n moeder die dag nog heeft gezien. (verhuisauto met van die lekkere kleden er in waar katten gek op zijn)

Ik hoop dat het in jouw geval ook zoiets is! :(:)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:59

Het bericht van Janine kan heel goed.
Je geeft zelf in je openingstopic reeds aan dat er werkbussen aanwezig waren.
Houd dus hoop en vertrouwen, ondanks dat dit heel erg moeilijk is!

Wat ik mij ook afvraag.
Honden en mensen kunnen opgespoord worden door speurhonden.
We hebben in de buurt van HHW een aantal teams die vermiste honden opsporen.
Heb je hier al aan gedacht?

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:37

Heb je ook bij de " werkbus" mensen gevraagd. Eventueel een flyer op de autoruit.

Vragen aan bewoners welke werklui ze hebben en waar ze wonen. Ook in die plaatsen flyers uitdelen

Sterkte. Ik hoop dat ze snel weer thuis is

hartelijke groeten,
anca

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:47

anca schreef:
Heb je ook bij de " werkbus" mensen gevraagd. Eventueel een flyer op de autoruit.

Vragen aan bewoners welke werklui ze hebben en waar ze wonen. Ook in die plaatsen flyers uitdelen

Sterkte. Ik hoop dat ze snel weer thuis is

Dit is echt een hele goeie tip!
Bel bij de mensen aan die de werklui hadden

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:28

Ik heb Amivedi even doorgespit en ze staat in NL nergens aangemeld (niet gekeken naar de meldingen met overleden dieren).

Ik zou ook de werklui contacteren. Als zij na de klus bv naar een bedrijventerrein zijn gereden, kan ze best daar nog zitten want daar is het vaak rustig en genoeg muisjes te vangen.

Wat ook helpt is het opnieuw delen van je post op FB, elke dag weer. Er zijn zoveel katten vermist dat je er nogal makkelijk voorbij scrollt of het niet onthoudt. Gelukkig is ze wel goed te herkennen!
Als het kan: zet er een vinders beloning op. Mensen kijken dan beter en letten ook meer op in de wijk.