Hi, ik zoek een gedragsdeskundige voor honden in de omgeving van Roosendaal of wat niet al te gek is qua reistijd. Ik ben benieuwd of jullie iemand weten en wat je ervaring daarmee is.
Doet Susie Deurinck niet ook honden helpen? Weet dat ze met paarden werkt en gedragsdeskundige is. Maar weet ff niet meer of dat nou breder is dan alleen paarden.
Rob van opstal had ik eens opgezocht toen ik puppycursus zocht, staat specifiek bij dat ze géén gebruik maken van de clickermethode. Wat ansich geen probleem is, ik heb met mijn paard ook in verschillende trainingsmethodes les gehad en ik pak eruit wat voor mij werkt. Maar ik werk zelf wél met de clicker, en het voelt ahv die tekst of hij een beetje anti clicker is. Klopt dat? Ik vind het prima om met een andere trainingsmethode een specifiek probleem op te lossen, maar ga de clickertraining verder wel gewoon gebruiken. En maakt hij ook gebruik van stroombanden? Daar ben ik niet zo 123 fan van.
Pieke Everaert ga ik eens opzoeken.
Suzy deurinck heb ik inderdaad eens voor mijn paard gehad. Van toen kan ik me niet herinneren dat ze ook honden deed.
Little_gift, ja, hij blaft naar andere honden. Zelf denk ik uit enthousiasme want hij wilt erg graag spelen. Bvb laatst met puppycursus was het ook blaffen blaffen toen de rest al achter op het veld stond en toen wij daar ook waren aangekomen was het weer goed. Maar ik merk dat het meer wordt (eerst maar af en toe bij een hond op straat en nu bij steeds meer honden) en hij begint ook te blaffen af en toe naar zijn eigen spiegelbeeld in de oven :’) Ik wil eigenlijk voor het echt een probleem kan worden er iets aan doen.
Betekent dus dat ik zoek naar iemand die echt kijkt waar het vandaan komt en op die specifieke emotionele reactie inspeelt. En niet iemand die gewoon het gedrag corrigeert of zo. Nu is dat natuurlijk wat een gedragsdeskundige zou moeten zijn, maar ik geloof dat er ook zat mensen zijn die zich gedragsdeskundige noemen, maar wel aan symptoombestrijding doen ipv de oorzaak aanpakken.
Mizora
Geplaatst: 22-10-24 07:35
Rob van Opstal is correctiegericht ingesteld, dus zou ik dan zeker niet doen.
Tof dat je er zo vroeg al gericht aan wil werken, voordat het escaleert.
Edit: Laura's hondenschool klinkt heel positief, haar volg ik al langere tijd op Facebook maar heb ik geen persoonlijke ervaring mee. Haar focus ligt hem juist op wat voelt de hond en hoe kunnen we met de hond zijn gevoel in gedachte het gedrag aanpassen naar iets dat gewenst is? Ze zit in Etten-Leur.
Myfairytale
Geplaatst: 22-10-24 08:26
Wellicht kun je Monique Bladder even benaderen, zij weet ook vast wel een fijne therapeut bij jou in de buurt.
Vind het overigens top dat je niet voor iemand gaat die alleen maar "corrigeert", maar verder kijkt naar waarom je hond dit gedrag vertoont en daar op inspeelt.
Monique heb ik via contactformulier een bericht gestuurd, twijfel of ik we reactie op krijg maar we zien het wel.
Laura’s hondenschool ziet er wel interessant uit. Ik zie dat je wel minimaal 5 lessen moet nemen. Dus mocht het toch niet helemaal passen of heb je geen 5 lessen nodig zit je er wel aan vast.. maar ze doet gratis adviesgesprekken zie ik dus dan kan ik dat wel sowieso doen. Ik zal eerst eens kijken of ik het een paar keer op film kan krijgen om dan te laten zien wat hij doet.
Van Monique krijg je zeker wel een reactie hoor. Het kan ook helpen hem gewoon via de email te sturen. Dan weet je in ieder geval zeker dat er iemand zit die op de emotie gaat zitten. Wat je ook kunt doen is via de website van Annorlunda op de kaart kijken wie er het dichtst bij je zit. Even de optie Gedragstherapeut en dan in een straal rondom je eigen postcode zoeken. Top dat je het zo vroeg aanpakt. Heel veel succes