Nieuw huis konijnen zoeken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Nieuw huis konijnen zoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 12:42

Ik ben benieuwd hoe andere dit zouden oplossen.

Ik heb 3 konijnen in mijn tuin. Zijn nu zo'n 4 jaar oud, dwergjes en alle 3 geholpen mannen. Ze zijn nieuwsgierig en komen graag bij je kijken, maar zijn geen knuffelkonijnen.

Op dit moment ben ik echter zo goed als volledig ingetrokken bij mijn vriend. Hier is helaas geen ruimte voor de konijnen. Op dit moment ga ik 1x per week naar huis en maak al het eten klaar, wat mijn huisgenoot dan dagelijks geeft (incl hooi en water). Er hangt zelfs een camera in het hok dat ik wel oogje in het zeil kan houden. Wat dat betreft komen de beestjes dus helemaal niets te kort. Hebben dagelijks hun eten incl variatie van verse groenten, konijnen vriendjes en een zeer ruime ren (10m2 met soms toegang tot de gehele tuin). En eerlijk.. mij zullen ze echt niet missen :')

Maar ik ben mij wel bewust dat de situatie tussen nu en een jaar op zo'n manier kan veranderen dat ik echt een nieuw huisje voor ze moet zoeken.
Ik wil liever nu al rustig aan gaan kijken dat ze echt naar goede plek gaan, ipv dat misschien de situatie verandert dat ik in korte termijn iets moet ondernemen. Ik vind niet erg om financieel verantwoordelijk voor ze te blijven, ook niet voor de vaste kosten evt. Maar hoe leg je zo iets vast? Iemand tips hoe je beste kan aanpakken?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:16

Thincla

Re: Nieuw huis konijnen zoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:37

Misschien naar een konijnenopvang brengen? Daar heb je over het algemeen wel garantie dat ze goed terecht komen. Of ergens een advertentie plaatsen en vragen om foto's van het hok en ze zelf wegbrengen.

Ik zou alleen wel afschrikken van de combi 3 mannetjes samen. Ik zou dan toch bang zijn dat ze (ook in combi met een verhuizing oid) toch naar elkaar gaan uitvallen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:48

Heb je dit al met je huisgenoot besproken? Zou zij ze niet willen overnemen?

En inderdaad, een opvang.
Ik heb ook ooit mijn konijn moeten afstaan omdat ik op straat kwam te staan. Ik heb hem toen naar het asiel gebracht, dit voelde best voor mij. Verkopen via marktplaats of dergelijk voelde niet goed voor mij. Bij asiel wist ik tenminste zeker dat hij dan een seriues goed huisje weer kreeg.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:48

De konijnen opvangen zitten over algemeen erg vol, dus kans dat je konijnen daar erg lang moeten blijven zitten. Is er geen mogelijkheid om wat binnen bij je vriend te creëren of op het balkon?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 13:48

Thincla schreef:
Misschien naar een konijnenopvang brengen? Daar heb je over het algemeen wel garantie dat ze goed terecht komen. Of ergens een advertentie plaatsen en vragen om foto's van het hok en ze zelf wegbrengen.

Ik zou alleen wel afschrikken van de combi 3 mannetjes samen. Ik zou dan toch bang zijn dat ze (ook in combi met een verhuizing oid) toch naar elkaar gaan uitvallen.

Toch voelt het niet goed om plekje in een konijnenopvang in te nemen, zitten vaak al zo vol.

Ja 3 mannen is normaal een risicovolle combi. Wij hebben ze gekregen toen ze 1 waren, alle 3 zaten toen al samen (zij dachten dat het 2 mannen waren (geholpen) en 1 vrouwtje die nog niet geholpen was. :') ) en het is nooit een probleem geweest, ze zijn super close met elkaar, zelfs als er eentje ziek is of toen ze naar ons toe verhuist zijn. Dus daar maak ik mij zelf niet erg zorgen om (in begin ben ik er wel echt heel alert op geweest). Maar combineren met evt andere konijnen voelt voor mij wel aan als vragen om problemen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:12

wil je huisgenoot ze niet overnemen? Ev iemand zoeken die al kippen enzo heeft waar ze bij kunnen?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:32

heeey Gina, kunnen ze niet terug naar de oude eigenaar?