Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kirrietje schreef:Heb je pasgeleden ontwormt? Een van mijn katten heeft toen ook zo'n heftige reactie daarop gegeven als kitten.
Verder inderdaad heel veel sterkte
kimmie1 schreef:Heeft hij een dikke buik? hebben ze aan FIP gedacht?
_Karlijn schreef:Hoe zien de aanvallen er uit? Wat gebeurt er op zo'n moment?
HCM kan ook uitval veroorzaken, zijn de achterpootjes koud?
Pareltjes schreef:Even een reactie 3 weken geleden kwam onze stalkat flink gehavend thuis na een behoorlijke vechtpartij. Zo erg dat hij uiteindelijk bij dierenkliniek belande en novacam kreeg toegediend zelf moest wij dit opvolgen met metacam.
De kat heeft 5 dagen lang een soort van epileptische aanvallen gehad eerst om het uur toen om de 30 min en uiteindelijk om de 15 min. Hij spuugde ook aan een stuk door. Toen we stopte met metacam verdwenen alle symptomen. Een paar dagen moesten we metacam weer opstarten vanwege ernstig onstoken wonden en ja hoor de ellende begon weer van voor af aan.
We zijn wederom gestopt en de epileptische aanvallen zijn gestopt.
Misschien kun je er wat mee…
Nyaleti schreef:FIP kan zeker ja..
Komt hij al buiten? Dan wordt het lastiger maar loop in iedergeval je huis goed na, giftige planten? Medicatie laten vallen? Rattengif bij de buren oid?
HopeMyDay schreef:Ik ben ook bang voor FIP. Ik heb zelf een kat gehad met vergelijkbare verschijnselen waarbij ik ook gelijk aan FIP dacht. Mijn vaste DA heeft een labonderzoek laten doen maar daar bleek geen FIP uit te komen... Helaas een paar weken later nog een keer laten onderzoeken en toch FIP.
Ik heb zelf met het behandelmiddel tegen FIP gewerkt toen het nog in de testfase zat. Het is een dure behandeling en behaald niet altijd het gewenste resultaat. Met mijn kat heb ik toen gekozen om haar te euthanaseren.
SuperRocky schreef:Dit klinkt inderdaad als droge (=neurologische) FIP, wij zijn hier helaas ook een kat aan verloren.. Ik hoop voor je dat het iets anders is, wat wel behandelbaar is. Goed dat je een MRI laat maken, dan weet je waar je aan toe bent. Sterkte
dalena schreef:Mijn kat Odin had natte en neuro FIP. Is toen illegaal behandeld met gs medicatie en er nu helemaal bovenop.
Ik zou je nu al aanmelden bij de Facebook pagina; FIP warriors Nederland - Belgie. Ook al is het nog niet zeker. Want 1 ding is wel zo, bij FIP dien je zo snel mogelijk te handelen.
Ik kan je ook verder helpen via WhatsApp oid. Heb ondertussen al meerdere katten met FIP geholpen
Gebruikers op dit forum: Emmaa_92, Evi84, Iepoetjuh, maaike1991, MiVita, Pluttersput, RobinSputnik, rocky_1995, Verara en 59 bezoekers