Wat voor beestjes zijn dit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielleeee_

Wat voor beestjes zijn dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 16:19

Hoi Bokkers, een tijdje terug zag ik op de hor van het slaakamerraam kleine gele eitjes zitten. Heel klein, nog geen mm per eitje. De gaatjes van de hor zijn +- 2 mm, even als vergelijking.

Afbeelding

Ik had al wat research gedaan, maar ik werd niet echt wijzer wat voor beestjes het zouden worden. Dus waar kun je het beter vragen dan op Bokt. :D

Nu zag ik net ineens dat ze zijn uitgekomen. Het lijken een soort rupsjes, maar dan echt mini. :') De krioelende baby's zijn ongeveer een milimeter groot.

Afbeelding

Afbeelding

En inmiddels hebben ze zich over de hor verspreid. Dus voorlopig even geen frisse lucht voor mij. _O-

Wie weet wat dit zijn? Zullen het gewoon iets van kleine motjes worden?

Ik heb een filmpje geupload (dat doe ik verder nooit, dus ik hoop dat het werkt :D): https://youtube.com/shorts/aqFrtybJ_D8? ... YXfNOwjeiB

meggiemeg

Re: Wat voor beestjes zijn dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 16:22

De hele kleine gele eitjes bij mij in de moestuin zijn afkomstig van een vlinder, het koolwitje, weet niet of je die veel in je omgeving hebt? Als de rupsjes nog heel klein zijn hebben ze een geel-groenige kleur, naarmate ze groter worden een geel onderlijf en op de rug donkere stippen.