Surefeed gebruikers gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Surefeed gebruikers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 19:20

Ik heb een surefeed voerbak op chip gekocht vandaag. 1 van mijn katten moet apart eten.

Batterijen gekocht, ding goed bekeken, gebruiksaanwijzing gelezen, maar ik kan nergens vinden waarom er onderop een knopje met Romeins cijfers 1,2 en 3 zit?
Waar is die voor?

En die sluitknop is die ervoor dat ook de poezel waarvoor je de bak hebt gekocht niet bij het eten kan?

Kan iemand hiermee helpen?

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:42

Die 1,2,3 is voor het sneller of juist langzamer doen sluiten van de klep wanneer de kat wegloopt. Ik heb hem op het snelst sluiten staan zodat de andere katten zo min mogelijk kans krijgen nog even snel in het bakje te duiken.

Wat bedoel je met je tweede vraag?

[Edit] bedoel je het slotje op de bovenkant? Die is voor de klep. Als je de klep openzet en het schuifje van het slotje ook op open dan kan je de klep eraf halen om schoon te maken bijvoorbeeld.

cissy

Re: Surefeed gebruikers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 19:48

Many thanks!
Dat hadden ze dan wel even (wat duidelijker) in de gebr aanw mogen zetten.

Nu poezel nog aanleren hoe het werkt. Ze is niet heel slim. :o?

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:51

Hier was iets wat superlekker is er in doen genoeg haha. Ooit een kat gehad die het spannend vond maar dat is met de trainingsstand ook helemaal goed gekomen. Dat staat wel in de handleiding als het goed is :P

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 23:08

Ja heb iets gelezen over trainingsstand. Het registreren vd chip is nog niet gelukt, ze is er nog niet ver genoeg onder geweest denk ik, of de chip zit niet waar hij hoort. Morgen even de chipreader er overheen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:24

Hier werkte de trainingsstand prima met hun gewone voer. Onze ene kat vond het heel spannend in het begin als het klepje ook maar een beetje bewoog, zij heeft echt even tijd nodig gehad. Onze andere kat interesseerde het echt niets dus die was in no time gewend.

Dat slotje op de bovenkant is inderdaad om het klepje te blokkeren. Ook niet vergeten om die op blokkeren te zetten als je meerdere katten hebt. Hier stond die een keer blijkbaar niet op slot en toen had 1 van de katten de hele klep eruit gesloopt…

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 23:08

Ik heb er al jaren 3 staan. Werkt top.

Zou aanraden de eerste dagen de bak als normale voerbak te gebruiken dus zonder dat klepje beweegt.
Pas als daar comfortabel mee is starten met de trainingsstanden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 23:12

Poes komt nu altijd 'zeuren' om eten als ze trek heeft. Dan zet ik een bakje neer en na het eten de deksel er weer op.

Nu met de surefeed zet ik die hele bak voor haar neus met klepje open en wat brokjes voor het bakje. Dan gaat ze vanzelf verder met haar koppie er in. Ze is niet zo onder de indruk van het klepje.

Is al een ouder poesje en ik denk dat ze wat dement is. Ik hoop ook dat ze het nog gaat leren. We gaan het zien.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:41

cissy schreef:
Poes komt nu altijd 'zeuren' om eten als ze trek heeft. Dan zet ik een bakje neer en na het eten de deksel er weer op.

Nu met de surefeed zet ik die hele bak voor haar neus met klepje open en wat brokjes voor het bakje. Dan gaat ze vanzelf verder met haar koppie er in. Ze is niet zo onder de indruk van het klepje.

Is al een ouder poesje en ik denk dat ze wat dement is. Ik hoop ook dat ze het nog gaat leren. We gaan het zien.

Dementie komt niet echt vaak voor bij katten.

Oudere kat die gaat zeuren om eten dan denk ik direct aan een schildklierprobleem. Daar hoort afwijkend gedrag bij wat kan lijken op dementie. Ik zou adviseren toch ook even langs de DA te gaan.
Mocht dat het zijn, is het erg goed te behandelen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 23:34

Ze blieft het gewone voer niet dus komt ze zeuren om 'haar' eten, wat ik niet kan laten staan omdat de anderen dat niet mogen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 16:00

inmiddels weekje verder en de oude dame lijkt het nu te snappen, als ik de hele dag ben wezen werken dan gebruikt ze de Surefeed want ik vul elke dag het bakje tot bijna bovenaan en dan zijn er brokjes uit.

De andere katten doen er gelukkig niks mee, die proberen wel mee te snoepen als omaatje staat te teen maar ik heb ze nog niet betrapt op omgooien van de bak of proberen te slopen (klopt af op hout)

Edit: bezoekje DA voor bloedonderzoek staat gepland

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 16:24

Bloedonderzoek gehad vanmorgen, moest nuchter dus al het voer weggehaald. Waren ze het niet mee eens want alle katten moesten meedoen want ik wilde het ouwetje niet apart gaan houden.

Schildklier mooi laag, leverwaarden prima, nierwaarden iets verhoogd maar nog niet zorgelijk, rest vd waarden ook nog prima voor haar leeftijd.
Advies: lekker doorgaan zo en goed in de gaten houden op veranderingen in gedrag, gewicht en eten/drinken.

Poes was heel boos dat ze niet mocht eten vanochtend, ze had toch echt honger vond ze en blérde hard naast mijn hoofd om 5 uur dat ze nú eten moest. Gaaaaap!