Denk je er wel om dat je voldoende afwisselt? Als je alleen deze drie soorten voert, en ze niet compleet zijn, dan krijgen ze onvoldoende voedingsstoffen binnen.
Ik zie KVV overigens totaal niet als de sleutel naar een gezonde kat. Het is onhandig (als je weg gaat idd, een kat heeft minimaal 3 voermomenten nodig), het is best een uitdaging om compleet te voeren zeker i.g.v. allergieën, je kan het eigenlijk niet laten staan vanwege bacteriegroei, het is vaak erg vet ook. Het is onhygiënisch, m.n. voor ons dus altijd goed schonmaken en opletten. En idd, die harde ontlasting. Ik voegde wat psyilliumvezeltjes toe, helpt iets maar geen wondermiddel. Helaas hier een kat gehad die geen brokken meer verdroeg dus was veroordeeld tot KVV.
Zonder calcium voeren lijkt me onmogelijk? Al heb ik mij daar nooit in verdiept.
Ik zou als het een beetje kan altijd kiezen voor een goede brok aangevuld met natvoer. Dan weet je zeker dat ze alles wat ze nodig hebben binnenkrijgen. In de groep "kattenweetjes" op facebook is veel info te vinden. Ook over KVV voeren.