Oudere hond gewrichtondersteuning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Oudere hond gewrichtondersteuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 08:48

Hoi,
Ik heb een middenslag poedel van 10 jaar oud.
Ik merk dat hij vaker neerligt, minder actief is en soms stijf loopt.

Ik wil hem ondersteunen voor zijn gewrichten. Maar wat werkt nu echt goed?
Op internet lees ik overal goede revieuws bij, maar ik weet dat sommige revieuws "fake" zijn.
Dus hoor graag van bokkers waar zij goede ervaringen mee hebben bij hun hond(en).

tinker_sally

Re: Oudere hond gewrichtondersteuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 09:09

Mijn oudere kat doet het heel goed op puur soepel. 1x Per dag een capsule.

Mijn moeder is het daardoor ook gaan geven haar haar 12 jarige boomertje die steeds moeilijker ging lopen en daar zien we ook echt verschil bij. Hij krijgt als ik het goed heb 2 capsules per dag.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 09:51

tinker_sally schreef:

Mijn moeder is het daardoor ook gaan geven haar haar 12 jarige boomertje die steeds moeilijker ging lopen en daar zien we ook echt verschil bij. Hij krijgt als ik het goed heb 2 capsules per dag.
hoe geef je die capsules? Mijn poedeltje is een kieskeurige eter namelijk :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 10:39

Ik heb de Puur dolor geprobeerd bij mijn hond, maar dat had nauwelijks effect en dat vond ze veel te vies.

Vanalles uitgeprobeerd.. en inmiddels geef ik al anderhalf jaar een combinatie van glucosamine/chondroitine (2x daags een half tablet gemalen door het voer), doils joint (visolie) voor 's avonds en synopet joint (groenlipmossel, kurkuma, zwarte bes) geef ik 's morgens. De groenlipmossel heeft een sterkere werking, maar is ook wel erg duur. Daarom geef ik alleen een onderhoudsdosering en vul ik dat aan met gewone visolie van doils. Dat werkt voor mijn hond erg goed.
Deze zijn qua smaak allemaal goed te doen voor mijn kieskeurige hond.

Ik heb er wel eens aan gedacht om ook nog duivelsklauw te proberen, maar nooit meer aan toe gekomen omdat ze het nu gewoon goed doet op deze supplementen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 10:55

Ik heb gemerkt dat het per hond verschilt. Veel honden doen het goed op Primeval Gelatinaat. Bij onze oude Golden Retriever deed dat vrij weinig. Hij deed het beter op glucosamine complex in combinatie met visolie voor de omega 3 vetten. Capsules haalden we bij de Hema.
Toen hij echt op leeftijd begon te raken was dat ook niet meer genoeg en stond hij op een onderhoudsdosis pijnstilling.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:05

Mijn oudste hond is 11 jaar.
Bij hem deed primeval gelatinaat ook niet echt veel.
Nu geef ik hem sinds een tijdje Sanimal soepele gewrichten.
Dat lijkt beter te werken bij hem, hij rent meer en lijkt er meer lol in te hebben.
Daarvoor kon hij nog wel eens een beetje mee sjokken en weinig oog voor de omgeving, en dat is wel verbeterd gelukkig.

Mijn hond is voor de tijd wel onderzocht door de dierenarts en er zijn foto's gemaakt.
Zo weet ik dat hij artrose in 1 teentje heeft in z'n achterpoot.
En verder ziet alles, rug en poten, er nog goed uit.
Hij is toen ook 2x behandeld door de osteopaat.
Hij heeft een paar keer librela injectie gehad voor de pijn bij artrose.
Maar hij beweegt nu beter na de osteopaat behandeling, hij zat ook vast in de rug.
En nu lijkt het alleen met Sanimal goed te gaan.

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:13

Ik geef 2x daags de flexadin advanced. Vindt hij super lekker en wordt hier echt gezien als snoepje. Gaat hierbij om een Jack russels van 17 met artrose in de heupen. Sinds hij de flexadin krijgt merk ik zeker dat hij soepeler opstaat vanuit z'n slaap.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 12:36

Dank je al voor jullie ervaringen te delen.

Die flexadin kan ik wel eens proberen, die kan ik gewoon op mijn werk bestellen namelijk. (ik werk in een magazijn met geneesmiddelen)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:41

Het kan van heel duur tot behoorlijk goedkoop. Wat werkt voor de 1 doet niets bij de ander. Ik geef gewoon vanuit de drogist groenlipmossel (digitaal met fiks korting groot ingekocht), visolie (tijdelijk) en omega 3,6,9. Ik zie aanmerkelijk verschil. Hij is nog steeds erg actief maar kan nu weer veel beter de auto in en uit en geeft geen pijn meer aan bij het van de bank springen.
Ik heb al zwaardere pijnstilling in huis vanuit de dierenarts maar tot nu toe niet dagelijks of wekelijks nodig

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:41

Hier ook wel goede ervaringen met Flexadin advanced, helaas vonden zowel mijn Herder als mijn Beagle ze niet echt lekker.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:53

Er schijnt wel verschil te zijn tussen verschillende groenlipmossel supplementen. Degene die gedroogd of bewerkt/verhit zijn geweest zouden minder goed werken. Dus dat is wellicht iets om rekening mee te houden.
Het droge poeder werkte hier veel minder goed dan de synopet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 15:50

Thnx.
Ik ga het sowieso ook even bespreken met onze dierenarts.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:22

Art_Ificious schreef:
tinker_sally schreef:

hoe geef je die capsules? Mijn poedeltje is een kieskeurige eter namelijk :')

Bij mijn kat maak ik capsule open en meng de inhoud door zijn tonijn.
En mijn moeder doet het ook zo maar dan door de smuldier bij de hond.

gelderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 07:56

Ik heb heel lang de flexadin gegeven met goede resultaten maar deze winter merkte ik dat het opstaan slechter werd, dus nu overgestapt op librela injectie.
Hij was enkele dagen na de injectie klachtenvrij ( rottweiler 11 jaar)

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:13

Onze 2 oudere honden gaf ik eerst flexadin, vonden ze beide lekker en het hielp ook wel.
Na een tijdje minderde het effect en ben ik overgegaan op flex platinum van gold medics. Dit gaf echt voor beide een groot verschil , ook op langere termijn.
1 hond at het zo over de brokjes heen, de andere was sowieso een moeilijkere eter en die kreeg het met een spuitje in de mond.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:41

Voor mijn hond werken al deze dingetjes amper. Wat voor hem wel verschil maakte is een orthopedisch kussen. Zorgen dat hij regelmatig beweegt en vooral zichzelf niet overvraagd. Niet te lang en hard spelen met andere honden. En geen apporteer klusjes meer. En niet te zwaar wordt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 09:53

Jennyj01 schreef:
Voor mijn hond werken al deze dingetjes amper. Wat voor hem wel verschil maakte is een orthopedisch kussen. Zorgen dat hij regelmatig beweegt en vooral zichzelf niet overvraagd. Niet te lang en hard spelen met andere honden. En geen apporteer klusjes meer. En niet te zwaar wordt.

Gewicht is geen probleem. Hij weegt eindelijk goed, is lang wat mager geweest door zo kieskeurig te zijn qua voer.
Orthopedisch kussen kan ik eens gaan bekijken, hoewel hij vooral in de zetel of in bed ligt. zo'n verkoelend kussen moest hij bv niks van weten in de zomer.

We hebben 2 pups van 6 maanden oud, maar mijn oudje wil niet spelen. Hij grolt op de pups als ze hem uitdagen.
Wandelen doen we ook niet meer, hij sjokt gewoon achter je aan en gaat liefst weer huiswaarts.
Als we een pup meenemen loopt hij wel voorop, maar misschien eerder om dominant te zijn ofzo.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:58

Ik gaf mijn vorige hond Flexadin Advanced

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:58

Mijn hond is bijna 11 en heeft artrose.
Ik geef hem elke dag over zijn brokken UC-II en zalmolie. Dat doe ik op advies van de dierenarts. Flexadin Advanced heb ik ook geprobeerd maar merkte ik weinig van.

UC-II

Zalmolie

Ook krijgt hij vanwege zijn artrose elke maand een Librela injectie bij de dierenarts, maar dat is voor jou denk ik minder relevant.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 10:35

Art_Ificious schreef:
Thnx.
Ik ga het sowieso ook even bespreken met onze dierenarts.

Dat lijkt me sowieso het beste.
Dat is toch stap 1, dat je precies weet hoe het met je hond zit.

Zo ben ik er achter gekomen waar mijn hond precies artrose heeft, en dat hij verkeerd is gaan lopen om het te ontlasten.
Daardoor zijn rug vast is komen te zitten, en hij gericht door de osteopaat behandeld kon worden.

Mijn hond heeft pijnmedicatie gehad en om de zoveel weken een librela injectie.
En rekening gehouden met wandelen en activiteiten.
Nu heeft hij al een paar maanden geen librela injectie gehad en gaat het goed.
Alleen de sanimal krijgt hij elke dag.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:03

Hier ook altijd goede ervaringen met flexadin.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:45

Gezien Flexadine hier geen optie was wegens voedselallergieën, ben ik toen mijn 11-jarige reu begon te manken tijdens wandelingen of na wat bruusker spel zuiver (runder)gelatinepoeder (bakkersafdeling) beginnen geven in combi met een halve tablet van 1000mg MSM (voor mensen) met wat extra Kurkuma en een draai vd pepermolen over zijn voer.
Ik voer wel vers, dus poeders en tabletten zijn geen probleem om te "verstoppen".

Na een week of 2 liep hij veel soepeler, minder stijf na zijn dutjes en ook minder vaak mank na bruusk spel of op wandeling. Intussen gaan we richting 12 en loopt hij soepel, geniet terug van zijn wandelingen, stuitert als een puppy door het huis en valt daarbij regelmatig (glijdt makkelijker of schat bochten fout in) maar is zelden nog mank ondanks dat hij op foto's duidelijk arthrose heeft op schouder en bekken/heup/croup en ook mobiliteitsverlies.

Laatste 2 weken wissel ik af met tabletten Glucosamine/chondroitine/MSM die ik voor mezelf gekocht had, maar telkens vergeet te nemen :+ Ik merk (nog) geen verschil (als in verslechtering)

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 15:50

Als je hond echt zo stijf is en sjokt heeft hij gewoon pijnstillers nodig. Pijn lijden is zo onnodig en ze geven het maar heel summier aan.

Hier krijgt mijn hond librela en metacam. Doe ik dat niet sjokt hij ook maar mee. Met de medicatie rent en vliegt hij erover.
En een orthopedische kussen.