Sinds vorige week heb ik een groepje van vier konijnen. Ik heb mijn gecastreerde ram naar een konijnenopvang gebracht en aangegeven dat ik een groepje erg leuk zou vinden. Maar als dat niet zou lukken, was ik ook tevreden met één andere voedster. Het belangrijkste voor mij is dat het goed zou gaan tussen de konijnen.
In de opvang is mijn ram gekoppeld aan twee voedsters (die al samen waren) en een gecastreerde ram van vijf maanden. Ik heb ze vorige week opgehaald en het ging eigenlijk de hele tijd heel goed, tot gisteren. De twee rammen beginnen soms te 'vechten' en er liggen plukken haar door het hok. Ook hebben ze allebei bijtafdrukken in hun oren. Ze vermijden elkaar en houden afstand. Gelukkig zitten ze in een groot hok, dus ze zitten elkaar niet continu op de lip.
Ik heb contact opgenomen met de konijnenopvang en zij gaven aan dat dit gedrag te maken heeft met het bepalen van de rangorde, en dat ik ze niet uit elkaar moet halen. Ik vertrek morgenavond op vakantie en zit nu een beetje in dubio over wat ik het beste kan doen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zouden jullie in deze situatie doen?