Iams of Nutrivet kattenvoer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Iams of Nutrivet kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 16:13

Sinds dat ik mijn katten heb, voer ik als basisbrokjes Nutrivet vis of kip. Dit wissel ik af. Ik merk de laatste tijd dat beide gesteriliseerde poezen de brokjes wat vaker laten staan.

Ik heb het beste met mijn katten voor en wil goede kwaliteit brokken voeren, minstens het betaalbaar blijft. (ze krijgen daarnaast 1x per week natvoer van Encore). Ik heb meerdere soorten natvoer geprobeert, maar dat willen ze beide niet eten :+.

Nu was ik laatst te laat met kattenvoer bestellen en keken beide poezen mij boos aan waarom de voerautomaat niks uitspuugde :+

Ik ben direct naar de Intratuin gegaan, en heb mij het Iams kattenvoer laten adviseren. Beide poezen zijn heel erg enthousiast en rennen naar de voerautomaat zodra die de brokjes bijvult :D Ook is het betaalbaar waar ik erg blij mee ben :D Tot nu toe doen ze het er erg goed op. Drollen zijn prima, gedrag blijft normaal, behalve dat ze soms al een uur van te voren klaarzitten om een nieuwe portie te krijgen.

De ene poes is perfect op gewicht en de andere heeft net een speklaagje te veel :D Wat is jullie ervaring met Iams kattenvoer? Beide poezen zijn nu 3 jaar oud, gezond en dol op brokjes. Eventueel een ander voermerk mag ook aangeraden worden, maar ik heb het beste met ze voor en wil het beste van het beste, zolang het betaalbaar blijft :D

De dames in kwestie
Afbeelding

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 17:02

Ik geef iams, hier doen ze het er goed op. Eentje is wel vet, maar die is niet elke dag thuis dus gok bijna dat die bij meerdere huizen de bakjes leeg eet dan alleen hier thuis _O-

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 17:47

Iams is hier ook favoriet!

Voornamelijk mee begonnen omdat mijn ouders dit ook voeren, en mijn kat ook veel mee gaat naar mijn ouders. Vind 2 verschillende soorten voer niet handig. Alle katten vinden het lekker hier (mijn ouders hebben er 5). Mijn kat is wel een behoorlijke chonker, maar zal vast niet enkel aan de brokken liggen :P

Eleionomae

Re: Iams of Nutrivet kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 07:29

Hier ook overgestapt op iams nadat ik Royal Canin te duur vond worden. Het bevalt me echt goed. Enige is dat ze wat meer stinken in de kattenbak.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 07:45

Nog een voorstander van Iams . Hier 4 Siberen en 2 HTKs (op stal)
Nutrivet en n stuk of 10 andere (dure) merken geprobeerd maar of ze hebben het met lange neuzen gegeten of ontlasting stinkt .
Alleen krijgen hier alle Iams kitten omdat er 2 tandloze erbij zitten.
En het dus kleine brokjes zijn die ze niet alleen hup,slik,weg maar ook kunnen kauwen.
visvaeiant haal ik een 3 kg zak en kitten 10 kg... die grote zak ook omdat ik hier bij mij egels in de tuin heb.
Maar never change a winning team.
Heb mij laten verleiden om nu eens een zak Multicat houshold te kopen.
Ook redelijk kleine brokjes en 2 smaken (kip en zalm) in een zak.
Maar die vinden ze allemaal (incl egels) niet zo lekker.
Jammer genoegis die zak alleen in 15 kg te verkrijgen en moet die dus nu eerst op.
En dan ga ik weer braaf luisteren naar mijn katjes, haha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 10:59

Dankzij animal event proefzakjes gekregen van iam. De sibeer en 2 blauwe Rus dames zijn er verzot op en dan vooral die met vis.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:07

Heb je de facebook pagina natuurlijke katten al bekeken? Die hebben voer lijsten en uitleg

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:25

Wij hebben ook iams en hij doet het er super goed op. Makkelijk op gewicht te houden ook vind ik

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 13:14

Ik ben hier overgestapt van Nutrivet naar Vitalstyle Care Plus. Bevalt hier goed en de katten eten het graag!