Nu krijgt hij brokjes van het merk Trovet expliciet voor oxalaat. En natvoet van de zelfde lijn. Het viel mij op dat de brokjes van Trovet modder vet zijn. Hij heeft de brokjes ook nooit lekker gevonden, maar is er maanden geleden mee gestopt te eten. Hij kreeg al brokjes én natvoer voor het extra vocht. Maar zonder de brokjes viel hij flink af, was een wandelend gratenpakhuis. Meer natvoer was de oplossing, nu elke dag een heel blikje. Hij is langzaam aan weer aan het aankomen en vind het natvoer heerlijk! Maar de brokjes, daar eet hij er geen eentje meer van. Naast zonde, ook niet best voor zijn tandjes. Ik heb liever een mix van natvoer én brokjes.
Als optie kom ik uit op Sanimed Renal, waar ik een beetje een goed gevoel over hebt.
Maar ik merk dat er best wat meningen zijn over de kwaliteit van voeding van verschillende merken, maar het gaat mij er ook om of het werkt. Prijs maakt mij geen zak uit, als Baloe maar gezond en fit is/blijft.
Zijn er mensen die hun mening willen delen over kattenbrokjes voor een oxalaat kat? Welk merk hebben jullie als fijn ervaren? Of kreeg jij aangeraden?
Ik wil vooral dat Baloe er gezond oud mee wordt zo ver dat kan met oxalaat natuurlijk