Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
onpaard schreef:@leo dank je. Waar zoek je de bestandsdelen op? Ik zie door de bomen t bos niet meer met al het aanbod in voer. Wat is belangrijk in een brok. Ik dacht dat RC een goed merk is. Bottenboullion kunnen we ook proberen. En extra ei.
Citaat:1. Eiwitten: het is belangrijk dat het eerste ingrediënt op de lijst een specifiek dierlijk eiwit is. Met specifiek bedoel ik bijvoorbeeld: kippenvlees of lamsvlees. Vermijd brokken die starten met een plantaardig ingrediënt of een niet gespecificeerd dierlijk eiwit als "vleesmeel" of "gevogeltemeel/eiwit".
Voorkeur is een combinatie van vers vlees en gedroogd vlees of vleesmeel, allen van een specifiek benoemde diersoort.
2. Koolhydraten: houd een maximaal gehalte van 40% Koolhydraten aan. Heel vaak staat het percentage koolhydraten echter niet specifiek benoemd in de analyse. Dit kun je wel eenvoudig zelf bereken. Stuur me een PM als je wilt weten hoe!
3. Ingrediënten: bekijk de hele ingrediëntenlijst of alle genoemde ingrediënten gespecificeerd zijn, zoals "Kippenvet". Niet gespecificeerd zijn bijvoorbeeld "gevogeltevet" of "plantaardig vet".
Niet gespecificeerde bronnen kunnen betekenen dat de inhoud wisselt of van minder goede kwaliteit is.
Natuurlijk zijn er naast deze 3 tips nog veel meer zaken waar je op let als je een etiket van een voeding goed wilt analyseren. Denk aan vezels, vetten, mineralen, bijproducten, smaakstoffen, conserveringsmiddelen... en nog veel meer.
onpaard schreef:We gaan overstappen op een andere brok. Ydolo semi-moist spreekt mij wel aan. Maar is dat een zachte brok? Volgens mijn man hebben ze harde brokken nodig voor t gebit, klopt dat?
Misschien dat we de brok af en toe gaan aanvullen met Kivo of smuldier. De botten bouillion wordt ook aangeschaft.
onpaard schreef:Het Ydolo proefpakket is eindelijk binnen. We hebben t gemengd met haar eigen brok en ze at alles op. We gaan een zak aanschaffen. En hopen dat ze het lekker blijft vinden. RC vond ze eerst ook lekker maar opeens moest ze t niet meer. So fingers crossed
Esther schreef:En geen/weinig tussendoortjes geven omdat je haar zielig vindt omdat ze niet eet, dan leert ze dat ze toch wat anders krijgt als ze niet eet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers