Wasbaar hondekussen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Wasbaar hondekussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 12:37

Ik zoek een nieuw kussen voor onze hond. 30kg formaat herdershond.
Nu slaapt hij op een ledikant matras, dat bevalt opzich prima.

Helaas heeft de kat (ja ze liggen graag samen op het kussen) de neiging om er zo nu en dan op te plassen |(
Inmiddels krijg ik de geur er niet meer goed uit en moet er iets nieuws komen.

Bestaan er kussens die in zijn geheel in de wasmachine kunnen? Het liefst in twee delen aangezien het anders niet gaat passen ben ik bang.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:50

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:47

Heb je het ook al eens met schoonmaakmiddel geprobeerd dat specifiek tegen urine-geur is, zoals CSI urine? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel vaak langs zien komen op bokt.

Mocht je toevallig uitkomen bij Freudentier (1x 100x90cm, 1x 110x64cm) of Hundlands (3x 70x90cm), heb ik daar ivm overlijden nog haast in nieuwstaat diverse wasbare manden en kussens van over (zie onderschrift).

Mizora

Re: Wasbaar hondekussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 15:45

Als het ledikantmatras op zich goed bevalt, zou ik een andere regelen van 120x60 en 2 waterdichte moltons samen met hoeslakens kopen. Mijn hond liet tijdens epileptische aanvallen alles lopen en dit beviel prima (met in de winter een dun synthetisch dekbed in hoes erop gelegd voor meer kuiltje).

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 16:52

Designed by lotte! Een hele fijne mand en afritsbare hoes.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:36

Waterdichte hoes om je matras doen.
Ik heb hier een ledikantmatras met waterdichte hoes en daarover een hoeslaken met een kleurtje.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 16:55

Doctor Bark heeft hondenkussens die op 95 graden gewassen kunnen worden maar een groot formaat past waarschijnlijk inderdaad niet in je wasmachine :+ Tegenwoordig kun je er ook een waterdichte hoes om kopen en die kun je ook op 95 graden wassen.
Niet goedkoop maar wel hele goede kwaliteit.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:02

Als je kat er op geplast heeft, is correct schoonmaken wel noodzakelijk. Anders blijft de geur er in en dat nodigt hem later alleen maar meer uit. Er zit een enzym in kattenurine wat niet zomaar afbreekt. Ook niet met een sopje allesreiniger of wasje.

UF2000 erop sprayen, even laten intrekken en dan pas met een doekje of in de was. van te voren hooguit opdeppen maar niet al wrijven met een doekje oid.
Ook niet wassen met azijn of schoonmaken met chloor oid want dat vinden katten dan weer lekker ruiken en nodigt hem weer uit om te plassen :+

Hier eindelijk een fijne mat gevonden voor de hond. Kat heeft er ook wel eens op geplast. Ik heb toen om de vulling vuilniszakken getaped :+ en daar gewoon weer de (wasbare) hoes omheen. Dan is in iedergeval het kussen zelf niet naar de knoppen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:21

De meeste hondenkussens hebben tegenwoordig een afneembare hoes met rits, zodat je de hoes eenvoudig kunt wassen. Er zijn ook kussens/matrasjes die in het geheel in de wasmachine kunnen, bijvoorbeeld die van Deerhunter en die van HuggleHounds.