Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
Billy schreef:Wat ik weet is dat de stammen probiotica voor mensen anders zijn dan voor honden. Dus probiotica voor mensen aan een hond geven schijnt weinig zin te hebben
_xDyan schreef:In vers vlees zit probiotica voor de hond. Dat zou je eens kunnen proberen. Of misschien eens bellen naar Farm Food. Daar zitten voedingsdeskundigen die je ook veel tekst en uitleg over de darmen en verschillende soorten voeding kunnen vertellen
irmaz schreef:_xDyan schreef:In vers vlees zit probiotica voor de hond. Dat zou je eens kunnen proberen. Of misschien eens bellen naar Farm Food. Daar zitten voedingsdeskundigen die je ook veel tekst en uitleg over de darmen en verschillende soorten voeding kunnen vertellen
Pas op met vers vlees voor een hond uit Turkije.
Ik heb hier 2 rescues uit Turkije en met beiden was het zoeken naar het juiste voer. Uiteindelijk bleek 1 het het beste op vegetarische brok te doen en de andere op brok met alleen insecten-eiwit. Die laatste was voordat hij bij mij kwam al eerder geplaatst en daar hadden ze hem ook vers vlees gevoerd. Het beestje kwam met een volledig verstoorde spijsvertering en een lading potjes van de dierenarts bij mij aan. Later bleek dat geen enkel voer met vlees nog goed voor hem werkte.
Voor probiotica kun je hem ook meenemen naar een paardenstal en daar mest laten eten, als hij dat uit zichzelf doet tenminste. Let wel op dat het geen mest is van paarden met medicijnen of die onlangs een wormkuur hebben gehad
irmaz schreef:_xDyan schreef:In vers vlees zit probiotica voor de hond. Dat zou je eens kunnen proberen. Of misschien eens bellen naar Farm Food. Daar zitten voedingsdeskundigen die je ook veel tekst en uitleg over de darmen en verschillende soorten voeding kunnen vertellen
Pas op met vers vlees voor een hond uit Turkije.
Ik heb hier 2 rescues uit Turkije en met beiden was het zoeken naar het juiste voer. Uiteindelijk bleek 1 het het beste op vegetarische brok te doen en de andere op brok met alleen insecten-eiwit. Die laatste was voordat hij bij mij kwam al eerder geplaatst en daar hadden ze hem ook vers vlees gevoerd. Het beestje kwam met een volledig verstoorde spijsvertering en een lading potjes van de dierenarts bij mij aan. Later bleek dat geen enkel voer met vlees nog goed voor hem werkte.
Voor probiotica kun je hem ook meenemen naar een paardenstal en daar mest laten eten, als hij dat uit zichzelf doet tenminste. Let wel op dat het geen mest is van paarden met medicijnen of die onlangs een wormkuur hebben gehad
Little_Gift schreef:En op welke manier kan een Da bepalen welke stammen wel of niet nodig zijn of teveel of te weinig aanwezig zijn?
_xDyan schreef:Ik lees ook veel reactie omtrent een allergie. Ik snap dat je alles wil uitsluiten maar wees je er van bewust dat de allergie vaak een trend is en maar 1-2% van de honden daadwerkelijk een allergie heeft. Dus kijk of je er zeker achter kan komen voor dat je veel geld besteed aan hypoallergeen voer. Uit ervaring weet ik ook dat een dierenarts hier vaak naast zit (wil graag hypoallergeen voer verkopen). Zoek dus echt een goede voedingsdeskundige. Ik noemde Farm Food vanwege goede ervaringen, ik weet dat ze vrij onafhankelijk zijn en laagdrempelig omdat het gratis is, maar mocht je dat toch teveel merkgebonden vinden dan zijn er vast zelfstandige voedingsdeskundigen die goed kunnen helpen. Ik kan dat echt aanraden
Little_Gift schreef:Leo schreef:
Helaas zijn ze in NL nog minder ver als in de VS met specifiek onderzoeken van het darmmicrobioom maar in de toekomst zal er meer mogelijk zijn om echt gericht te kijken. In de huidige praktijk wordt er gewerkt op basis van klinische symptomen, uitsluiten en gericht inzetten van stammen bij klachten.
In de VS dan ahv een biopsie vanuit het darmmicrobioom?
Of hoe moet ik dat zien?
Wel rete interessant dit want ik heb bij mijn eigen hond begin dit jaar gemerkt dat probiotica net een averechts effect had en de toestand al bij de eerste ingave gelijk deed tilt slaan maar dat werd overal afgedaan als onmogelijk.
Nochtans bij stoppen, stabiliseerde de toestand dus weer zoals van voor de gift.
Vandaar mijn doorvragen hier dus...
Gebruikers op dit forum: Eefsel2109 en 34 bezoekers