Automatische voerbak kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Automatische voerbak kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 14:22

Omdat mijn kat nogal hongerig is, wil ik proberen om hem wat vaker over de dag te voeren met een automatische voerbak.
Ik wil er eentje 2e hands kopen op marktplaats, want er staan er genoeg op. Maar welke is goed en welke niet he? Ik hoef niet perse met een app en camera, ik vind dat nogal overdreven. Maar het apparaat moet wel minstens 5 keer per dag voer kunnen aanbieden.
Ik heb katten die heel slim zijn, dus apparaten waar ze een deksel van af kunnen slopen of eentje met schijven die ze kunnen doordrukken zijn niet handig :P

xMaritt

Re: Automatische voerbak kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:36

Wij hebben er 1 van pet zero, zonder camera. Fantastisch ding. Je kan zelf instellen wanneer hij eten moet geven en hoeveel porties dit moeten zijn. Geloof dat die van ons elke 7 of 8x per dag een klein beetje geeft. Hebben hem al een aantal jaar en werkt nog perfect.

Toen we hem net hadden hebben we een poosje met behulp van tiewraps en wat gewichten de deksel verstevigt :') Dit gezien onze kater ook wel benieuwd was of hij niet zichzelf kon bedienen. Hij heeft in het begin wel veel geprobeerd maar toen niks lukte is hij ermee gestopt. Na een hele poos hebben we die extra versteviging eraf gehaald. Ik dacht als hij 1x succes heeft met zijn geklooi dan komen we er nooit meer vanaf, dus liever het zekere voor het onzekere. Maar het is hem dus nooit gelukt om wat te stelen en nu probeert hij het niet meer. Heel blijf met het apparaat!

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:33

Ik heb een Surefeed voerbak, maar daar kan ik niet mee doseren naar mijn weten. Misschien zijn er wel nog onderdelen voor tekoop waarbij dat wel kan, durf ik zo even niet te zeggen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:49

Mijn ervaring is juist dat onze voerobsessed kat er nog meer gefocust op voer van werd. Hij ging nonstop voor dat ding zitten wachten voor er eten uitkwam. Advies van een vriendin dierenarts: afleiden, antischrokbak en voerpuzzels aanschaffen, Meer met hem spelen zodat hij meer in z'n leven had dan voer.

Antwoord op je vraag: wij hebben een petlibro, kan 10 of 20 gram geven, is niet superaccuraat, wil ook wel eens een gram afwijken maar dat hebben ze denk ik allemaal wel. Geeft een melding als ie bijna leeg is en was verder een prima machine. Je kan m vanaf je telefoon bedienen op afstand wat echt superhandig is.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:53

Had er een met 2 bakjes, voor 2 katten dus... hij staat nu te koop omdat ik het persoonlijk een onding vind :')

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:14

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:16

Hier heeft de automatische voerbak ook meer rust gegeven. Hij zeurt nu niet meer zo vaak bij ons voor eten omdat wij hem minder eten krijgt van ons. Daarnaast is het nu dat hij al vroeg eten krijgt en hierdoor is zijn humeur in de ochtend ook al wat beter. Wij hebben een Pettadore Nutri Fresh - Voerautomaat.
Ik vind de prijs wel wat hoog. Maar ben er heel blij mee. Ook ga ik nu iets makkelijker langer van huis af.

Dit is ook zonder camera en microfoon. Hoorde dat die vaak gehackt worden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:19

CastaMickey schreef:
Mijn ervaring is juist dat onze voerobsessed kat er nog meer gefocust op voer van werd. Hij ging nonstop voor dat ding zitten wachten voor er eten uitkwam. Advies van een vriendin dierenarts: afleiden, antischrokbak en voerpuzzels aanschaffen, Meer met hem spelen zodat hij meer in z'n leven had dan voer.

Dit herken ik totaal niet.
Mijn kat was voorheen geobsedeerd door mij en of ik eten in zijn bakje kwam doen en nu hij verspreid over de dag kleine porties krijgt zeurt hij niet meer aan mijn hoofd, maar is hij ook niet meer zo met voer bezig. Ik vind het echt een uitkomst!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:22

Wij hebben er 2 van PETKIT, heel erg fijn vind ik.
Ze krijgen de deksel er niet af en het ‘knopje’ kan je op kinderslot zetten zodat ze daar ook niet op kunnen drukken (al vraag ik me af of een kat dat lukt). Zit wel een app bij, maar verder geen fancy camera of microfoon ofzo.
https://amzn.eu/d/7BzafjP Deze is dat.
Wij hebben ze nu zo’n 1,5/2 jaar denk ik en ze zijn echt nog perfect. Ze zijn nu ook een stuk goedkoper :')

Een van mijn katten of ook echt geobsedeerd door eten, maar hij zit gelukkig niet voor de voerbak. Dus dat herken ik ook niet.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:26

Ik heb hier thuis al 3 jaar een Talo voerautomaat staan. Eenmaal ingesteld via de app heb ik die eigenlijk niet meer gebruikt. Wel opletten dat de brokjes die je er in doet niet te groot zijn. Anders komen ze er niet goed uit.
Verder vind ik het heel prettig in gebruik. Lampje gaat tijdig branden als hij bijna leeg is. En katten slaan aan op het geluid van de automaat maar ze lopen niet bij ons de schooien om eten. Soms alleen voor de automaat zelf. Maar dat gebeurt eigenlijk zelden.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:35

De catmate c500.

Fijn in te stellen en die deksel blijft gegarandeerd zitten. Die van mij hebben ze in de eerste week het hele huis doorgetrokken. De tandafdrukken staan erin maar ze hebben hem nooit los kunnen krijgen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:43

Wij hebben een BOME. Kan tot 10 voerbeurten per dag doen en je kunt ook het aantal porties per keer instellen.
Hij werkt op electrisch, dus geen batterijen, dat vond ik zelf prettiger en een fijner idee als we een paar dagen weg zijn.
Hij heeft een app en camera. Camera vind ik echt wel fijn als we een paar dagen weg zijn om te zien of hij zijn brokjes eet. Via de app kun je handmatig nog voeren.
Ik ben er heel tevreden over, zou niet meer anders willen en voor onze kat werkt het gewoon heel fijn.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:51

Wij hebben deze https://www.bol.com/nl/nl/p/toivo-voerautomaat-pro-zwart-4-liter-instelbaar-voedingsschema-automatische-voerbak-voerdispenser-katten-en-honden-voerautomaten/9300000071749874/?Referrer=ENTcli_order_confirmation_25766277-9654-4ef2-9973-23b7640cff2e

Kan tot 9 voermomenten per dag geven, 1 portie is ongeveer 12 gram met onze brokken en kan ook meerdere porties geven per keer. Deksel zou er wel af gehaald kunnen worden als je een fanatieke kat hebt, maar dat is dan wel op te lossen met een groot elastiek er omheen oid.
Apparaat werkt voor ons helemaal top in ieder geval. Enige nadeel is dat hij geen meldingen geeft als hij bijna leeg is, dus zelf even in de gaten houden

Zonder camera en app vind ik zelf wel een voordeel. Ooit eens uitleg gehad van een ethisch hacker en dit soort apparaten zijn vaak mega eenvoudig te hacken door weinig softwareupdates e.d.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:54

Ik heb een cat mate 3000 die niets staat te doen ivm overlijden kat. Mag je wel hebben tegen verzendkosten als je interesse hebt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:55

Supervixen schreef:
Wij hebben een BOME. Kan tot 10 voerbeurten per dag doen en je kunt ook het aantal porties per keer instellen.
Hij werkt op electrisch, dus geen batterijen, dat vond ik zelf prettiger en een fijner idee als we een paar dagen weg zijn.

Ik heb er zelf 1 op stroom, maar ook met batterijen. Stel dat er stroomstoring is o.i.d. nemen de batterijen het over.
Ik vind dat zelf toch een fijner idee.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:14

Ik heb er hier ook nog 1 liggen (een ronde, met koel-element, zonder camera) die mag ook weg...Gebruik hem niet...

(ook niet gebruikt, het plan was deze als wij op vakantie waren te gebruiken zodat ze in ieder geval op de gewone tijden voer krijgen. Maar ze hebben gewoon 24/7 voer...(Dat ging wonderbaarlijk goed bij allebei, dus maar zo gelaten)

https://www.bol.com/nl/nl/p/cat-mate-c5 ... O4QAvD_BwE deze is het (moest hem even opzoeken) woon je in de buurt van Eindhoven, dan mag je hem voor wat kattensnoepjes of een speeltje omruilen :')

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:35

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 10:38

Anna_98 schreef:
Wij hebben deze https://www.bol.com/nl/nl/p/toivo-voerautomaat-pro-zwart-4-liter-instelbaar-voedingsschema-automatische-voerbak-voerdispenser-katten-en-honden-voerautomaten/9300000071749874/?Referrer=ENTcli_order_confirmation_25766277-9654-4ef2-9973-23b7640cff2e

Kan tot 9 voermomenten per dag geven, 1 portie is ongeveer 12 gram met onze brokken en kan ook meerdere porties geven per keer. Deksel zou er wel af gehaald kunnen worden als je een fanatieke kat hebt, maar dat is dan wel op te lossen met een groot elastiek er omheen oid.
Apparaat werkt voor ons helemaal top in ieder geval. Enige nadeel is dat hij geen meldingen geeft als hij bijna leeg is, dus zelf even in de gaten houden

Zonder camera en app vind ik zelf wel een voordeel. Ooit eens uitleg gehad van een ethisch hacker en dit soort apparaten zijn vaak mega eenvoudig te hacken door weinig softwareupdates e.d.

Is deze nauwkeurig qua gewicht per portie?

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 10:38

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 13:30

love_mandy schreef:
Wij hebben er 2 van PETKIT, heel erg fijn vind ik.
Ze krijgen de deksel er niet af en het ‘knopje’ kan je op kinderslot zetten zodat ze daar ook niet op kunnen drukken (al vraag ik me af of een kat dat lukt). Zit wel een app bij, maar verder geen fancy camera of microfoon ofzo.
https://amzn.eu/d/7BzafjP Deze is dat.
Wij hebben ze nu zo’n 1,5/2 jaar denk ik en ze zijn echt nog perfect. Ze zijn nu ook een stuk goedkoper :')

Een van mijn katten of ook echt geobsedeerd door eten, maar hij zit gelukkig niet voor de voerbak. Dus dat herken ik ook niet.

Is deze voerbak nauwkeurig qua gewicht per portie?