Tips adviezen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

troetjoek

Tips adviezen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-24 16:13

Mijn hond moet een (kijk) operatie aan beide ellebogen,
en mag dan absoluut geen trap lopen voor een tijd hoelang daarvoor staat nog geen idee.

Het probleem is eigenlijk dat je bij ons thuis eerst een trap op moet zo'n 15 treden.

Ze is ongeveer 30 kilo dus even op en af tillen gaat niet zomaar.

Zouden jullie alvast met mij mee willen denken, of hebben jullie ervaring hiermee ?

Alvast bedankt !

Sky_As

Re: Tips adviezen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:20

Loopplank met tapijt erop een optie?

https://www.mbcfotografie.nl
Nu een super gave winactie twv €175 op mijn insta en Facebook!
Mijn leven met mijn pony? Insta Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:25

Een loopplank met tapijt vind ik een hele goede!
Maar dan zou ik wel voor de operatie alvast gaan oefenen zodat ze er bekend mee is.

Een vriendin van mij is 8 weken naar een vakantiehuisje gegaan toen haar hond tijdelijk geen trap mocht lopen.
Het was buiten het seizoen dus qua kosten te doen.

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:44

Is het naar boven of naar beneden lopen het probleem?
Naar beneden kun je haar aan een tuig omhoog houden zodat er niet teveel druk op de voorpoten komt.
Betwijfel of een loopplank wel mag, je hebt alsnog druk op de voorpoten.

Sprakeloos

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-24 17:07

Ze krijgt ed operatie beide ellebogen
Ze zal bijna niet mogen lopen en traplopen al helemaal niet even.

Ik moet nog even navragen hoe lang het gaat duren.

We hebben een draai trap helaas dus een loopplank zal moeilijk worden.
En de druk inderdaad op haar poten

We zouden ze inderdaad dmv een tuigje kunnen ondersteunen om naar beneden te gaan maar 1 misstap en dan was de operatie voor niets.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 17:09

Dan is enige optie revalideren in een huis zonder trap. Of althans, niet bij de ingang.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-24 17:49

Ja daar ben ik ook bang voor maar hoe we dat moeten gaan doen geen idee

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 17:58

Huizen ruil evt familie, b&b, hond in tuin, of heb je geen tuin?

https://www.mbcfotografie.nl
Nu een super gave winactie twv €175 op mijn insta en Facebook!
Mijn leven met mijn pony? Insta Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:01

Een loopplank zou ik ongeacht de vorm van de trap idd niet doen. Trappen zijn over ’t algemeen veel te steil qua hoek om met een loopplank zonder druk omhoog en omlaag te kunnen lopen.

Je zou ook kunnen kijken naar een goede ‘draagtas’ waar je de hond mee kunt tillen. Ook grotere honden zou je in zoiets kunnen hijsen - denk bv aan dit:

https://varuste.net/nl/p123112/fido-pro ... pEQAvD_BwE

Mag wat kosten, maar is voor iets grotere/zwaardere honden wel een optie om ze met meer balans te kunnen tillen. *ik heb dit op m’n wishlist staan om mee te kunnen nemen tijdens hikes in de toekomst want m’n hond is te groot en zwaar om eigenlijk normaal te kunnen tillen. Met zo’n hulpmiddel als dit is dat gewicht beter te verdelen bv. en zeker als je je aan de trapleuning vast kunt houden. Dit zou je voor de operatie al kunnen oefenen om de hond eraan te laten wennen.

EDIT:

Op medpets is een goedkoper alternatief te vinden met dit idee (al lijkt me die niet optimaal als de hond echt volledig getild moet worden dus dan zou ik persoonlijk voor de andere gaan hierboven want ik denk dat de extra ondersteuning achter heel belangrijk is welke je bij die van medpets niet hebt)

https://www.medpets.nl/kurgo-up-about-l ... ZsQAvD_BwE

“She thought a lot about forward movement these days— and standing still. Sometimes, even if you were peddling for all you were worth, it was hard to tell if you were getting anywhere. But every day she told herself she was making this work. She would makes this work. She kept her dreams small, so they were reachable.” — Mary e. Pearson

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:53

2e hands traplift op de kop proberen te tikken, of anders idd in het naseizoen proberen een huisje te regelen op een vakantiepark.
Dit laatste hebben wij gedaan tijdens verbouwing huis, koste iets van 250 gemiddeld per week, was inclusief gas en elektriciteit, was ik anders thuis al grotendeels kwijt geweest aan gasverbruik.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:12

Loopplank en hond in kruiwagen mogelijk een optie ...

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:18

Ik zou de fido airlift aanschaffen, de verdeling is goed en je kunt er echt mee tillen, ik zou het dan wel even oefenen vóór de operatie voordat de hond in de paniek schiet als je hem erin hangt.

Een ED revalidatie is niet niks, zeker een dubbele niet, dan haal je echt je investering uit zo'n zak. Daarnaast nooit weggegooid geld, je kunt het altijd weer verkopen.

Ik zou ook kijken naar een wandelwagen, dan kan je hond wel mee naar plekken en mentaal wat uitdaging hebben zonder dat je de ellebogen belast.

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 23:15

KimD schreef:
Ik zou de fido airlift aanschaffen, de verdeling is goed en je kunt er echt mee tillen, ik zou het dan wel even oefenen vóór de operatie voordat de hond in de paniek schiet als je hem erin hangt.

Een ED revalidatie is niet niks, zeker een dubbele niet, dan haal je echt je investering uit zo'n zak. Daarnaast nooit weggegooid geld, je kunt het altijd weer verkopen.

Ik zou ook kijken naar een wandelwagen, dan kan je hond wel mee naar plekken en mentaal wat uitdaging hebben zonder dat je de ellebogen belast.

Ik zou het niet aandurven met de combinatie van een wenteltrap, hond van 30kg en dat de hond écht niet met de poten mag slaan. Vind het erg veel risico ten aanzien van het succes van de operatie.

Een traplift zou ik nog een optie vinden, dan hoef je je eigen evenwicht in elk geval niet te houden en kun je je hond rustig bij je houden. Anders zou ik toch echt ergens anders gaan bivakkeren met de hond.
Dit is gewoon echt een onwijs nadeel van een zwaardere hond en een trap om in je huis te komen. Gelukkig is het meestal geen probleem, maar nu dus even wel een uitdaging.

koeien op de weg...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie