Main coon krabpaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Main coon krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 07:11

Ik heb 2 halve main coon kittens van 6 maanden in huis.
Een grijze kater Buddy en een rode poes genaamd Bobbi.
Daarnaast loopt er nog een 15 jarige gewone kat, Luna, rond in huis. Ik heb altijd gewoon formaat katten gehad. O:)

Afbeelding
Hier zijn ze nog klein. O:)

Ondertussen zijn de kittens ze al aardig groot aan het worden. Buddy is een 4kg slungel, die al even groot is als mijn oudere kat. Maar Luna is nog steeds de baas.

Daar gaat het “probleem” ook niet over.

Vanochtend hingen de kittens met zijn 2en in de krabpaal op zolder en die gaat dat vast niet houden als ze straks nog groter zijn.

Nu zit ik op internet te zoeken naar grote stevige krabpalen, maar wat is nou een goede betrouwbare aanbieder?

Zijn er meer bokkers met grote katsels of katsels die een stevig krabmeubel nodig hebben.
Waar halen jullie die?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:15

Roosch

Re: Main coon krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:24

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:25

Mijn sphynxen en okh waren niet zwaar, maar terroriseerden de krabpaal wel... :+
Vol gas vanaf de andere kant van de kamer er in springen, op zijn kop er in hangen en vooral met zijn allen tegelijk in alle mandjes en hokjes. Dus dan waren ze bij elkaar wel zwaar :')
Had de mijne inderdaad van zooplus en hij is nooit omgevallen of kapot gegaan.
Ik had de tiger xxl.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:26

Petfun.de
Hufterproof, massief houten palen en goede service. Na 10 jaar hebben we de paal weggegeven aan een bevriend gastgezin, maar op 1 paaltje na was hij nog zo goed als nieuw.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:58

Petrebels zijn echt geweldige palen!! Fantastische kwaliteit, super zwaar en degelijk. Hier 30 katten, en hij is nog in nieuwstaat.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sodeletuut op 23-08-24 07:59, in het totaal 1 keer bewerkt

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:59

Ik heb een plafondkrabpaal voor mijn 2 russen van Rufi Drapaki. Kost wat, maar de krabpaal ziet er na 5 jaar nog steeds als nieuw uit. Uiteraard wordt de krabpaal flink gebruikt.

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:03

Petrebels is een aanrader! Zeer stevige palen en een vriendelijke klantenservice.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:10

Petrebels is een aanrader.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:11

Hier met een Maine Coon en een Noorse Boskat meteen maar voor een PetRebels paal gekozen, en blij toe want dat is echt een stevig ding en zelfs die zie je nog bewegen wanneer die bonkies er van een afstand idioot in springen :=

Mandjes / hangmatjes enzo zijn hiervan tenminste ook groot genoeg want de gemiddelde paal heeft maar kleine ligplekjes. Ik zocht speciaal naar een paal met 1 grote ligbak bovenop omdat ze toch altijd graag hoog zitten / liggen, en dit "mandje" van onze paal daar kunnen ze lekker languit in liggen en ook samen in liggen, vrij uniek voor dit formaat +:)+

Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:16

Kies een goeie handgemaakte zoals ze op kattenshows vaak te zien zijn.
Wij hebben er ooit een op een show gekocht van https://www.katzen-deko.com/

Het heeft een prijs, maar het is allemaal wasbaar en vrijwel onverwoestbaar met een goeie zware onderplaat. Dat is wel zo handig met katten formaat Coon.

.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:42

Ik heb 2 volle Maine Coons broertjes, 1 is met zijn bijna 6 maanden oud 4,5 kg en de andere is een koppie kleiner maar wel rond de 3,5 kg.

Heb mijn paal gehaald bij Jungle Meubelen

Ze zijn er best snel want ze stonden er ineens voor de deur zonder dat ik het wist _O-

Heb zelf de 'Dikkie' van 180cm hoog, en je kan zelf aangeven hoeveel plekken je een Silal touw
om de paal wilt hebben en of je er een schaal wilt plaatsen inplaats van een plank.

De paal zelf is 60kg zwaar, dus je katten zullen dit alleen kunnen verschuiven als ze er vol op springen in hun ren rondje.

Afbeelding

Afbeelding
4-5 maanden oud. (Nero)

Afbeelding
3 Maanden oud (Nero)

Afbeelding
Met z'n 2en boven op de paal (Nero & Koper)

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:02

Afbeelding
Ik heb deze staan voor een noorse boskat. Voordeel kan zijn dat de individuele onderdelen als het goed is makkelijk te vervangen zijn.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:06

Hier 1 van Petrebels en 1 van RHRpets, beide heel fijn en zwaar genoeg.
Al verbaast het mij dat ze de oude goedkope paal (zo 1 met smalle krabstukken) nog niet om hebben getrokken met alle kilo's eraan hangend :')
Die had ik nog staan van mijn oude kat en laten staan onder het mom van, ze zijn nog kitten en dan trekken ze hem niet om. als ze volwassen zijn is hij wel versleten en haal ik hem weg. Maar tot nu toe houdt ie zich nog prima met alle volwassen kilo's die er regelmatig vol in spurten en eraan hangen, verbazingwekkend. Al merk ik wel echt heel duidelijk verschil hoor met de RHR en Petrebels!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:17

Ik was zeer tevreden over mijn RHR Maine Coon Fantasy krabpaal.
Ik had dan HTK's van ±3-5kg maar mijn goedkopere krabpalen moesten elke 1-2 jaar vervangen worden.
De RHR heeft 4 jaar dienst gedaan tot mijn laatste kat overleed en toen is hij verkocht, had enkel een beetje krabschade aan het sisal en het pluche maar was verder nog superstevig waar de standaard dus binnen 1-2 jaar gammel waren en compleet afgeragd, soms zelfs afgebroken. :')

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:16

Wij hebben mainecoons en ragdolls. Lomp en lomper :D
We hebben zelf van tuinhout een paal gemaakt met tapijt eromheen om aan te krabben. De paal leeft nog steeds

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:25

Rhr, Pet Rebels, katzendeko allemaal goede aanbieders. Waar ik vooral naar zou kijken is dr doorsnee van de palen. Ik heb dan geen maine coons maar mijn Abessijnen en Somali maken er een sport van om met een achterlijke vaart die palen in te vliegen dus ze moeten stevig zijn. Ik heb een Pet rebels en een RHR staan. Beide kun je losse palen bestellen en alle onderdelen los bestellen zo doe ik hele lang met een paal. Ik heb toevallig afgelopen jaar 2 nieuwe palen besteld voor 1 die na 3 nestjes toch echt aan vervanging toe waren. De kittens hadden vakkundig de sisal van de paal gestript. Maar ze gaan wel super lang mee.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:28

Wij hebben er een van RHR en ik wil niks anders meer.

We hadden toen onze MC dame kitten was een standaard krabpaal van de Cranenbroek maar met 6 maanden kon ze al niet meer in de mandjes e.d. liggen (of ja, alleen nog opgerold :') ) en een paar maanden later kon de paal haar gewicht/sterkte ook al niet goed meer hebben en wiebelde al enorm omdat het gewoon niet zwaar genoeg is in de basis om te blijven staan met grotere katten als ze dan met een vaart erin springen. Onze dame is nu 8 kilo volwassen gewicht.

Ik ben zelf niet zo kapot van die volledig houten palen en vind juist palen met Sisal touw en stoffen planken en mandjes voor m’n gevoel fijner, ondanks dat het misschien wat minder mooi uit ziet in het interieur en zo doende bij RHR terecht gekomen maar is een kwestie van smaak ook.

Het fijne aan de krabpalen van bv RHR (ik gok dat een petrebels deze service dan ook wel aanbied want is vergelijkbaar) is ook dat je elk onderdeel apart kunt vervangen zodat je niet een hele krabpaal hoeft weg te doen wanneer er maar 1 onderdeel bv meer versleten is tov de rest waardoor de krabpaal gewoon veel langer mee gaat. Is wel een investering, maar de kwaliteit is er echt naar.

Wij zijn voor deze gegaan:
>> https://rhrpets.com/products/krabpaal-k ... onkergrijs
Afbeelding

Deze is hoog, wat ik persoonlijk een must vond en onze kat ook echt prefereert en graag gebruik van maakt om in de hoogte te liggen. Maar deze heeft ook een hogere plank waar we het voer kunnen zetten zodat het buiten bereik van de hond blijft en heeft verschillende mandjes mogelijkheden + onderaan nog de golvende sisal waar onze poes gek op is - dat stuk slijt hier ook het meest haha. Vooral ook gewoon dus veel verschillende opties en ze maakt van alles gebruik, afwisselend. Welke je kiest is imo dus ook een beetje afhankelijk van wat je eigen voorkeuren zijn mbt je woonsituatie en voorkeuren van de kat(ten) etc. De stof en sisal bij onze RHR paal blijven ook echt heel goed zitten ondanks dat ze flink wat te verduren hebben met die klauwen want ze heeft echt flinke nagels en flink wat kracht zet ze erachter als ze krabt, ze gooit echt haar hele gewicht erin _O- :’) maar nog nergens zit de sisal los, ook niet op de plekken waar ze echt structureel eraan hangt, behalve bij t onderste deel van het golvende stuk waar het wel wat aan’t slijten is maar niet echt los zit. *ik heb bij 1 plank wel de stof een stukje los maar dat is door mijn stofzuiger en ben ik zelf schuld :j

Wij hebben ‘m nu zo’n 4 jaar staan en nog steeds heel tevreden mee. Wat xoranlover hierboven zegt is idd vooral belangrijk; de doorsnee van de palen en het gewicht van de paal, dat het een stevige basis heeft.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:45

Ik heb een grote krabton waar ze ook kunnen liggen. En een korte maar stevige paal in de huiskamer. Maar mijn katten zijn op de dag buiten dus kunnen in mijn bos klimmen zo veel en zo hoog als ze willen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:34

Ik had deze, met zwarte stammen en creme manden&plateaus:
Afbeelding
Echt een loeier van een krabpaal maar de meest lompe en onbehouwen katten kregen hem nog niet in beweging terwijl die met standaard dunne paaltjes gewoon heen en weer zwiepten. :wow:
Mijn Shih Tzu kon erin klimmen trouwens, gewoon in het midden op het huisje stappen en dan rechts het plateau op en links het volgende plateau.
Hij kon er alleen niet zelf uit, dus zogauw hij het kattenvoer opgegeten had ging hij staan keffen dat ik hem eruit moest komen tillen. :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:55

@lor die heb ik hier ook staan. In diezelfde kleur als foto. Vond die wel gaaf. Hier vliegen ze ook op en door die paal.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:54

Ik heb hem toen uitgekozen omdat ik een kat had die motorisch wat beperkt leek, die kon op deze krabpaal heel makkelijk omhoog gewoon door telkens een plateau hoger te gaan.
Die simpele rechte palen die je tussen vloer en plafond klemt kon ze wel in (met moeite) maar niet meer uit, zo een had ik ook maar pal naast een kast en daarnaast mijn bed zodat ze die als landingsbaan kon gebruiken. :)
Mijn andere katten waren veel handiger met klimmen etc, maar ook die vonden deze krabpaal geweldig; fijne stevige stammen om in te hangen, heerlijk ruime hangmanden, een geweldig groot platform met zacht kussen helemaal bovenaan. :))

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:03

Wat wil je eraan uitgeven? Niet goedkoop maar de kattenbomen van Treeworld zijn zo mooi! <3
Ik maak ze af en toe zelf (niet meer voor verkoop), ook een optie misschien?

25% korting op het moment zie ik
https://www.treeworld.nl/

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:11

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:22