Uitkomst is als volgt:
Staart is volledig doorgebroken, breuk/dislocatie van heup en bekkenvleugel compleet gedisloceerd/los geraakt (complex). Dit is teminste wat ik in grote lijnen door alle emoties heb kunnen onthouden.
Prognose:
Staart moet geamputeerd en heup heeft natuurlijk tevens operatie nodig. Dit is iets wat goed zou gaan kunnen genezen en leefbaar zou kunnen zijn ondanks enkele operaties en het leven zonder staart. Echter ligt het probleem bij de bekkenvleugel. Deze is nihil te genezen met een grote kans op veel problemen (verlamming, onzindelijk, e.t.c) later en geen pijnvrij leven. Gaat ook een heel traject aan vooraf alvorens dit echt leefbaar zal zijn, genezen zal het dus nooit en het zal altijd een problematische/risico plek blijven. Voor de kat niet eerlijk dus advies is uiteraard inslapen (zowel DA waar foto's gemaakt zijn als vaste DA raadden dit aan).
De röntgen foto's ter toevoeging:

Het is zo enorm lastig om deze keuze te moeten maken. Het is gezien de prognose egoïstisch om het niet te doen en er staat voor morgenochtend een afspraak bij de DA ingepland om haar voorgoed vaarwel te zeggen. Desondanks twijfel ik zo erg. Of er niet toch een mogelijkheid is dat dit goedkomt, of het echt echt echt de juiste keuze is die gemaakt gaat worden. Het is namelijk niet een keuze die je zomaar even kan omkeren, gedaan is gedaan met inslapen natuurlijk.
Geen idee wat ik met mijn topic wil bereiken, waar ik naar opzoek ben of wat ik horen wil. Ervaringen van mensen die iets soortgelijks hebben gehad? Die wel doorgezet hebben en waarbij de kat nog jaren goed heeft kunnen leven (zo pijnvrij als mogelijk)? Bevestiging dat dit echt de juiste keuze gaat zijn of dat ik toch alles op alles moet zetten en risico moet nemen (als dat überhaupt effect zal gaan hebben en niet vanuit egoïsme zal zijn)? Ze heeft 8 jaar aan mijn zijde gestaan dus dit valt enorm zwaar en is dan ook een lastig besluit... verdomd lastig dit.
Lieve Mogwai, mijn vriendinnetje...