Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dahlia85 schreef:Geniet ervan haha! Maar zijn er signalen voor het piepen dat hij uit zn mandje wil? Dan zou ik bij die signalen lokken met een beloning. Niet pas bij het piepen om te voorkomen dat dat hij gaat piepen voor een voertje
BarbaLala schreef:Dahlia85 schreef:Geniet ervan haha! Maar zijn er signalen voor het piepen dat hij uit zn mandje wil? Dan zou ik bij die signalen lokken met een beloning. Niet pas bij het piepen om te voorkomen dat dat hij gaat piepen voor een voertje
En hoe creëer je een verwende hond die gaat afdwingen? Precies zo!![]()
Belonen is het laatste wat je wil doen.
Ts; Ik denk dat je pup het prima doorheeft, jij hebt plaats geoefend (en hem waarschijnlijk beloond als hij het goed deed), nu wil hij beloond worden.
Ik zou er geen big deal van maken en hem gewoon negeren als hij piept.
Je kan hem vrij geven of een release als hij zelf in de mand is gaan liggen en nog niet wil opstaan, zodat hij weet, het is oke om op te staan als ik dat wil.
Tevens een goede voor jou om je training aan te passen;
Je hebt je hond geleerd “kom maar” na het opstaan, maar beter zou zijn hem “vrij” te leren (of dus een andere release).
Want “kom maar”, is wederom een commando voor interactie met jou, terwijl je juist de zelfstandigheid van je pup wil vergroten.
higgins schreef:Monique Bladder doet regelmatig de Magische mat chalenge
Ik weet niet wanneer deze weer komt ( is gratis om aan deel te nemen )
Maar misschien kan je er wat info over vinden online
BarbaLala schreef:Je kan hem vrij geven of een release als hij zelf in de mand is gaan liggen en nog niet wil opstaan, zodat hij weet, het is oke om op te staan als ik dat wil.