Help naaktslakken in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Help naaktslakken in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 19:44

Geen idee meer waar dit nu goed staat :+

Maar de titel zegt eigenlijk wel wat het moet zeggen.

Ik heb naaktslakken in huis. Wat doe ik er tegen?

Ik vind het zo smerig, heb ze alleen in de woonkamer en ik weet gewoon niet wat ik ermee moet.

Soms zie ik ze, soms alleen het spoor.

Wat kan ik tegen slakken doen dat ze opwieberen. Ik snap ook niet hoe ze binnenkomen, deuren zitten eigenlijk altijd dicht. (Oh en misschien handig om te weten, ik woon in een huurhuis dus kan niet zomaar de boel openbreken en isoleren :+ )

Ik heb ook katten, wil natuurlijk niet iets giftigs gebruiken.

Groetjes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:58

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:20

Als je weet waarlangs de slakken binnenkomen, kun je daar kopertape plakken, dat is niet fijn om overheen te kruipen, en houdt de slakken tegen.
Verder betekent slakken in huis dat je een vochtprobleem hebt. Misschien is er ergens een lekkage, of vochtige mat...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Help naaktslakken in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:23

Kruipruimte? Meterkast? Via een aangrenzend schuurtje?
Slakken hebben maar een kleine opening nodig.
Kun je het spoor niet volgen?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:24

Yuk… naaktslakken. Kijk ook uit dat je katten er niet aan likken. Naaktslakken kunnen hart en longworm bij zich dragen en ze zo besmetten.

Vangen en terug buiten zetten is een idee maar dan loop je het risico dat ze terug komen. Wat heel goed werkt (gaan ze wel dood) is en bakje met bier neerzetten. Daar zijn ze gek op….ze drinken ervan….vallen erin en verdrinken.

Edit: typo’s

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 20:38

Nee kan het echt niet vinden waar ze vandaan komen helaas. Ze zijn altijd op dezelfde plek te vinden, bij de achterkant van het huis bij de keuken. Daar zit geen aangrenzende schuur, meterkast zit aan de voorkant en hoog. Kelder/kruipruimte is ook niks te zien en is ook droog.

Het gekke is, dat ik nergens iets van vocht kan vinden in het huis..

Kousen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:43

Hier als laatste redmiddel ook goede ervaringen met een bakje bier. Komen ze wel van heinde en ver op af, dus zeker niet bij een open deur zetten; dan komt de hele straat bij je buurten. Bij mij was de oorzaak overigens rot in de vloer. Sinds dat aangepakt is geen binnenshuis slakje meer gehad.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:13

Ze kunnen echt door heel kleine gaatjes. Bij ons komen ze onder de keuken langs. Echt iniminie ruimte. Bij ons komen ze op het katteneten af lijkt het wel, daar zitten ze steeds iig.

Mijn moeder heeft ze in de tuin waar ze haar planten en bloemen opeten. Zij strooit nu houtsnippers of schelpen rond haar planten. Dat helpt goed, is te scherp voor ze. Dus dat zou je ook nog kunnen strooien als je weet waar ze binnen komen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:13

Ik heb ooit in een heel oud/slecht onderhouden huis gewoond en had ook last van slakken binnen. Bij nader onderzoek bleek dat de vloerbalken iets waren gaan zakken en er een kier tussen de plint en de vloer was ontstaan. Hier kwamen ze dus naar binnen (net als meer beestjes die ik liever niet binnen had).

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:35

Sterre98 schreef:
Geen idee meer waar dit nu goed staat :+

Maar de titel zegt eigenlijk wel wat het moet zeggen.

Ik heb naaktslakken in huis. Wat doe ik er tegen?

Ik vind het zo smerig, heb ze alleen in de woonkamer en ik weet gewoon niet wat ik ermee moet.

Soms zie ik ze, soms alleen het spoor.

Wat kan ik tegen slakken doen dat ze opwieberen. Ik snap ook niet hoe ze binnenkomen, deuren zitten eigenlijk altijd dicht. (Oh en misschien handig om te weten, ik woon in een huurhuis dus kan niet zomaar de boel openbreken en isoleren :+ )

Ik heb ook katten, wil natuurlijk niet iets giftigs gebruiken.

Groetjes!

Hier al.haren last geen idee waar ze langskomen in de keuken woonkamer hal en wc, ben nu begonnen met zout strooien ,en ik spoel ze door de wc

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:55

Wij hadden ze ook.. Maar wij hadden blijkbaar een gaatje bij de eetkamer naar de kruipruimte waar een kabel door naar boven kwam.
Daar kwamen ze door naar boven en begonnen hun reis naar de keuken en gingen gaat in mijn vaatwasser zitten of over het aanrechtblad. -O-

Sinds wij dit hebben gedicht, *even afkloppen* heb ik ze niet meer gezien en ook geen spoor meer van hun.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:59

Siers83 schreef:
Ze kunnen echt door heel kleine gaatjes. Bij ons komen ze onder de keuken langs. Echt iniminie ruimte. Bij ons komen ze op het katteneten af lijkt het wel, daar zitten ze steeds iig.

Mijn moeder heeft ze in de tuin waar ze haar planten en bloemen opeten. Zij strooit nu houtsnippers of schelpen rond haar planten. Dat helpt goed, is te scherp voor ze. Dus dat zou je ook nog kunnen strooien als je weet waar ze binnen komen

Dat wist ik niet, ik dacht dat ze met onze katten mee naar binnen kwamen. Ze zitten inderdaad steeds bij het kattenvoer. Hmmmmm, toch eens grondiger op onderzoek uit waar dat gaatje dan zou moeten zitten.