Fijne halsband voor kleine hond

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Daphne__

Fijne halsband voor kleine hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-24 21:28

Hoihoi,

Ik heb een 16 jarige Jack Russel x Chihuahua en voor hem ben ik opzoek naar een fijne halsband.. Klinkt zo simpel, maar valt tegen :')

Ik gebruik normaal helemaal geen halsbanden, alleen tuigen. Maar echt helemaal niks past hem fatsoenlijk -O- Hurta, Dog copenhagen (2 varianten), Anny x, K9, allerlei budget varianten.. Maar alles zit ruk.

Omdat hij niet trekt en we alleen nog korte stukken wandelen, toch maar een simpel halsbandje omgedaan en dat werkt dus echt top. Maaaar.. Hij krabt zich helemaal suf. Zonder halsband nooit en zolang we lopen ook niet, maar gaan we even pauzeren dan begint hij met krabben. Hij krabt op de band, waardoor die de hele tijd om zijn nek gaat.. Niet heel erg, maar hij kreeg het voor elkaar om met zijn nagel van de achterpoot vast te komen zitten %)

Dus.. Wat is een fijne halsband voor zo'n klein oudje?

Afbeelding

KarmaChansy

Re: Fijne halsband voor kleine hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 21:33

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy RIP 17/04/2011 24/05/2024 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 21:34

Misschien een dierenwinkel of tuincentrum ingaan en gewoon het een en ander passen? Als je hond meteen krabt is het makkelijk uitsluiten ter plekken. Mocht je hond dat niet meteen doen, dan is het wat lastiger, maar kun je wel alles voelen en proberen.

Wat voor band heb je nu? Welk materiaal? Als je aan de binnenzijde voelt, voel je dan ribbels, puntjes of iets anders wat kan kriebelen? Een gladde zachte halsband zou niet al teveel irritatie moeten geven.

Is je hond halsbanden wel gewend geweest of is het geheel nieuw? Het gedrag klinkt namelijk ook een beetje wat pups doen als ze voor het eerst leren wat een halsband is. Dan krabben ze ook veel en met wandelen vergeten ze dat dan meestal omdat het wandelen aandacht trekt, maar zodra je stil staat beginnen ze plots weer. Meestal met wat afleiding en gewenning is dat zo over.

With The Rider In Mind - Voor paardeneigenaren die de balans in hun drukke leven terug willen vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl
https://www.instagram.com/withtheriderinmind

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 22:08

Ik heb een heel simpel leren bandje van de pets place voor mijn jack russel, werkt bij haar prima.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 00:33

Kijk eens bij Cooper & Quint, zij hebben hele fijne halsbanden en ze kunnen ook heel veel op aanvraag malen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 08:27

Onze terriƫr van 5,5 kilo heeft een heel fijn basic bandje van Cooper en Quint.
Soms ook een Dog Copenhagen, maar die is echt wel minder fijn.

Super fijn voer van Equilin bestel je hier:
https://Equilin.eu/ciskavanderputten-koomen

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 08:35

Voor mij boomer simpele blauwe halsband gekocht bij de ranzijn.
Doet het al een paar jaar.
Voordeel van deze halsband is dat er ook een vergrendeling op zit

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 09:49

Ik heb voor mijn cocker een halsband van Hunter.
En tuig op maat laten maken door aura4dox.

[o]

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:03

Mocht je toch nog een tuigje willen proberen: Ik weet niet wat het probleem is maar bij mijn hond past Haqihana goed. Mijn hond is fijngebouwd en Anny-X is voor haar te stug en grof. Het Haqihana tuig is smal, zacht maar helaas wel kwetsbaar.

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:08

Ik ben fan van Susan Lanci met mijn twee Chihuahuas maar dat is geen budget merk.

Met onze vorige chixpincher hadden we een simpel goedkoop instap tuigje van merk rogs for dogs dat was schot in de roos die kocht ik toen we hem kregen en hij heeft nooit een ander tuig gehad dat tuigje licht bij zijn gedenk plekje nu. Maar met die wawas nu echt van alles geprobeerd tot we Susan Lanci ontdekte en ja toen vond ik het eerst te duur dus geld aan verschillende zowel budget als niet budget uitgegeven om uiteindelijk toch daar uit te komen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:17

Afbeelding

Deze heb ik voor al mijn honden. Groot en klein

Afbeelding
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:46

Ik zweer bij rogz for dogz. Fantastisch betrouwbaar spul, zeer veel keuze en overleven meerdere honden. Ik heb banden van 20 jaar oud...heb tuigen, riemen en eigenlijk alle varianten qua halsbanden wel

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:00

Ik heb voor mijn zeer langharige Chihuahua van 12.5 jaar een jachtlijn (van de Groenrijk, merk weet ik niet meer) en een halfcheck halsband van Rogz. Die van Rogz heb ik al van pup af aan, onverwoestbaar inderdaad en weegt niks, wat ook voor zijn nekje wel prettig is.

Tuigjes vind ik vreselijk, die heeft hij nog nooit omgehad.

Vanwege zijn lange vacht vind ik alles met gespen (klik- of gewone) dan ook vreselijk, elke keer dat gedoe met die vacht.

Ik wil een halsband die in 1 beweging aan en uit gaat. Halfcheck en jachtlijnen zijn daar bij uitstek geschikt voor.

Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals het gaat!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie