Dag Snoekje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pharootz

Dag Snoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 23:11

Het is inmiddels al wel eventjes terug, maar omdat ik Snoekje, of Snoetje zoals ze eerst heette, via Bokt heb gekregen, voelt het gek om hier niets over te delen.

Afbeelding

Snoekje is even terug rustig in haar mandje in slaap gevallen en 's ochtends gevonden door de poezenoppas. Wij waren op dat moment op vakantie. Zo gauw de poezenoppas belde, zijn we direct met de reis naar huis begonnen.

Snoekje sukkelde de maanden daarvoor al wat met haar gezondheid. We noemden het om het luchtig te houden haar 'maandelijkse check-up' bij de dierenarts. Bij de dierenarts in kwestie had ze al snel naam gemaakt als 'die pittige rooie'. Op het moment dat ze voor het eerst de behandelkamer binnenkwam, keek de arts een keer en zei hij direct: "Een rode schildpad? Daar moeten we mee op letten!" De laatste keer, drie weken voor ze uiteindelijk overleed, waren er wat vage klachten. Het leek niet anders dan de vage klachten van normaal, maar better safe than sorry dus hop, Snoek in de mand en op naar de dierenarts. De dierenarts heeft gecheckt, maar geen bijzonderheden gevonden. Wel had hij wat bloed afgenomen en zei hij: "Dit dier loopt op karakter. Lichamelijk is het niet veel meer, maar met deze vechtlust komt ze ver."

De fierce warrior in kwestie:

Afbeelding

die vooral heel fluffy is een totaal geen warrior in het volgende shot:

Afbeelding

De poezenoppas heeft een tijdje bij ons in huis gewoond en kent de dieren dan ook uitstekend. Ook zij heeft geen bijzonderheden gezien in de week voor Snoekje besloot ons te verlaten. De desbetreffende avond lag ze in haar mandje er uiterst vredig bij. Uiteraard het hoge mandje dat eigenlijk voor de kleedjes was bedoeld: het officiële poezenmandje lag te laag en dan kun je niet zien wat er op de bank gebeurt. Vanuit daar is ze in haar slaap weggezakt.

Snoekje in het mandje, een paar weekjes voor ze is overleden

Afbeelding

We zijn heel blij dat ze zo is heen gegaan: tot op de laatste dag is ze haar 100% zelf gebleven, sprong, rende en at ze nog en waren er geen signalen dat dit haar laatste avond onder ons zou zijn. Ze is gaan slapen zonder angst en het is bijna alsof ze zelf de keuze had gemaakt: 'het is goed zo'.

Afbeelding

Toen we het dierenasiel in Beilen belden om haar officieel af te melden, bleek er nog een heel verhaal aan Snoekje vast te zitten. Hoewel ze als echte Hagenees zich niet de kaas van het brood liet eten, heeft ze daarvoor als volwassen kat op straat gewoond in Hoogeveen. Ze hadden haar daar tot Alicia gedoopt. Met wat het asiel vertelde, konden we ook concluderen dat Chinook pak'em beet 19 à 20 jaar is geworden. De leeftijd in haar paspoort is enkel de datum waarop het paspoort is aangevraagd vanuit het asiel waar ze heen gebracht is als toen al ruim volwassen kat. Een mooie leeftijd voor dit kleine, rooie schildpadje!

Afbeelding

De andere poezen zijn een paar weken uit hun doen geweest. Snoekje, of in deze context misschien meer de Rode Draak, was namelijk als huisoudste én kleinste uitgeroepen tot het Poezenopperhoofd. Inmiddels zijn ze weer wat gerustgesteld, maar het was bijzonder te zien dat de andere 2 ieder op hun eigen manier dag tegen Snoekje hebben gezegd.

Met Marie-Claire, onze jongste telg, aan het spelen
Afbeelding

Snoekje leerde MC hoe je lief speelt vanaf jongs af aan.
Afbeelding

De drie musketiers samen op de bank (dit kwam niet vaak voor: alledrie hadden ze graag hun eigen ruimte waardoor er vaak 1 op de bank, 1 op de poef en 1 in het kleine poezenmandje lag. Allemaal om de bank heen en in aai-range.)

Afbeelding

We missen die oude rakker heel erg in huis.

Afbeelding

Dag Snoekje.
Laatst bijgewerkt door Pharootz op 11-08-24 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Dag Snoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:14

Wat een mooi eerbetoon heb je gemaakt voor Snoekje!
Heel veel sterkte met het verlies! Ze heeft een prachtige leeftijd bereikt, maar afscheid komt altijd te vroeg :(:)

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 23:26

Cayenne schreef:
Wat een mooi eerbetoon heb je gemaakt voor Snoekje!
Heel veel sterkte met het verlies! Ze heeft een prachtige leeftijd bereikt, maar afscheid komt altijd te vroeg :(:)

Dankjewel!

En je tweede punt, die deel ik helemaal! We zijn ontzettend blij dat ze zo is gegaan, juist omdat ze al wat aan het sukkelen was. We waren heel bang dat we uiteindelijk een keuze ergens in zouden moeten maken. Maar is het heel vredig gegaan.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:38

Wat een mooie kat was Snoekje! Heel veel sterkte met het verlies :knuffel:

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:54

Sterkte Y;(

Ons schildpadje is van de week overleden. Esra is 20 en een half jaar geworden.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:57

Wat een prachtige poezendame was Snoekje! En een overlijden waarop we allemaal hopen voor onze dieren, als de tijd daar is.. Heel veel sterkte en kracht om haar verlies een plekje te kunnen geven. :knuffel:

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:58

Boras schreef:
Sterkte Y;(

Ook voor jou heel veel sterkte, Boras! Wat een prachtige leeftijd heeft ze mogen bereiken.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 00:06

Wat was ze leuk <3 heel veel sterkte Y;(

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 00:29

Boras schreef:
Sterkte Y;(

Ach wat naar! Een dikke knuffel en sterkte!

@Steentje: lief gezegd en helemaal waar! Geen betere manier om te gaan dan deze!

@Paardemfan4: Knapste katje van het huis en zeer fotogeniek. Dankjewel!

@Wesseltje: Dankjewel! Lief bericht

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 00:47

Dat koppie en omschrijving doen me denken aan mijn kleine Ninja. Is ook een hele kleine fluff en van de straat. Echt een pittige tante maar zo lief.

Afbeelding

Heel veel sterkte met dit enorme verlies

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 01:21

Niet minder verdrietig, maar bewaakt gaan slapen en niet ontwaakt.
Die pittige Snoekje had niet anders gewild denk ik al had ze denk ik graag afscheid genomen van jullie…. :knuffel:

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:34

In haar vertrouwde mandje heengegaan ondanks dat het triest is vindt ik het dan toch
wel fijner als naar de DA.
Heel veel sterkte gewenst met het verlies van jullie mooie oude dame Y;(

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 14:58

GabberGill schreef:
Dat koppie en omschrijving doen me denken aan mijn kleine Ninja. Is ook een hele kleine fluff en van de straat. Echt een pittige tante maar zo lief.

[ [url=m/25LBpe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel veel sterkte met dit enorme verlies

Wat een knap katje! Heeft heel veel inderdaad weg van Snoekje: dezelfde brutale oogopslag, maar wel met een lief randje

Dankjewel voor de beide lieve berichtjes, Kally & moonfish!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 23:12

Mijn verzorgpony, die ik mocht zien als eigen, was ook erg blijf van zijn lijf.
De dierenarts zei; let maar op deze is in een keer plots weg op zijn eigen wijze!
En ja hoor, hij had in de zon gekriebeld met zijn vriend en los naar stal gevallen.
Kon niet zelf staan, maar leek pijnvrij.
Drie kwartier hebben ze hem vastgehouden, geknuffeld, alle vertrouwde mensen bij hem.
En bij arriveren dierenarts, rustig ingeslapen.
Ook zo’n dood: drie kwartier zonder ernstig lijden… Met al zijn vertrouwde meiden bij hem die hem een knuffel hebben gegeven overladen met liefde.
De dierenarts had het voorspeld!
Deze doet het op zijn manier!

Deze heeft echt een gat in mijn hart achtergelaten.
Snoekje, heeft ook zo’n koppie….
Je smelt…

Wat heel apart is hier, mijn grijze roodstaart was een tweedehandsje, doorgefokt.
Hij mocht 15 worden, ondanks alle voeding de kweker was een botte banketstaaf.
Hij is overleden in 2-3 minuten in mijn armen, aorta of iets aan zijn hart de dierenarts zei als hij daarvoor zo fit was.
Is het enorm acuut geweest en het was broodfok dat weet je dat heb je achterhaald.
Wij hadden dit nooit kunnen verhelpen, alsus utrecht, voeding, alles top op orde.
En jullie hebben hem 12 prachtige liefdevolle jaren gegeven, en hij heeft op je gewacht.
En daarna in je armen gleed hij weg in plaats van hier in een hokje.
Haal daar troost uit.

Mijn ‘nieuwe’ is ook een herplaatser.
Als ik verdrietig ben, begint hij te praten over mijn vorige vogel bij naam.
Alsof hij via hem, toch nog laat weten dat hij bij ons is, en het gebeurt áltijd als ik het écht écht heel moeilijk heb.
Verder nooit, wij zeggen wel eens dat die twee samen spannen terror en terror. <3

We zullen er nooit achter komen, maar het gebeurt alleen als ik echt het licht even niet meer zie.

Hij heeft bij zijn urn een foto en een stervormige waxinelichthouder van seleniet, soort gipsachtige edelsteen wit waardoor het licht erdoor komt.
Heel erg mooi en heel erg blij mee.