Halsband Duitse dog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Halsband Duitse dog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 22:12

Het halsbandje wat mijn bijna 7 maanden pup omheeft wordt echt te klein! Dus ben op zoek naar een nieuwe halsband maar kan niks fatsoenlijks vinden.

Afbeelding

Minimaal 65 cm lengte
Zwart
Leer
Eventueel studs
Normale gesp
Niet te smal, minimaal 4 cm breed

Ik kan niks vinden, of het heeft allerlei tierelantijntjes erop, of zo'n handvat eraan of een magneetsluiting.

Ik zoek denk ik verkeerd, wie heeft tips?

Gaabje

Re: Halsband Duitse dog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:28

Misschien kun je er bijvoorbeeld bij touw design een laten maken? Kun je zelf de maten doorgeven en volledig personaliseren qua hardware enzo. Er zijn meer van dit soort kleine ondernemers die je via social media kunt vinden.

https://www.instagram.com/p/CvxgNX9LLi0 ... JudGt4bg==

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:30

Geen maxi zoo in de buurt? Die hebben best veel halsbanden

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:38

Je zou eens naar https://www.K9-world.nl kunnen kijken

Bedrijfje gevestigd in Landgraaf, zuid Limburg en maakt al tientallen jaren (familie bedrijf) leren riemen, halsbanden etc. Hier kun je ook op maat laten maken (ze hebben ook bredere varianten t/m 5CM meen ik) en online bestellen en laten verzenden. Geweldige prijs/kwaliteit verhouding van mooi soepel leer wat echt heel degelijk is en goed mee gaat (ik koop er al ruim 15 jaar). Gewoon rechttoe, rechtaan en geen tierlantijntjes en beter betaalbaar tov de gemiddelde dierenwinkel maar wel met fatsoenlijke kwaliteit. Kunt zowel enkelvoudig alsook dubbel gestikt leer krijgen, voor de grotere/sterkere honden. En geloof dat ze ook varianten hebben met studs.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:47

Ik heb het ook altijd een drama gevonden, maar heb uiteindelijk de perfecte halsband gevonden op de markt in Valkenswaard. Zijn eigen gemaakte halsbanden en precies wat je zoekt. Kan zo helaas niet vinden hoe die heet en deze week ga ik er niet naar toe, kan het dus niet navragen.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:50

Wij kopen ze via AliExpress. Mooie banden en gegraveerd en gaan een goed jaar mee met spelen. Zal nu langer zijn nu ze ouder zijn.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 22:51

cursebreaker schreef:
Je zou eens naar https://www.K9-world.nl kunnen kijken

Bedrijfje gevestigd in Landgraaf, zuid Limburg en maakt al tientallen jaren (familie bedrijf) leren riemen, halsbanden etc. Hier kun je ook op maat laten maken (ze hebben ook bredere varianten t/m 5CM meen ik) en online bestellen en laten verzenden. Geweldige prijs/kwaliteit verhouding van mooi soepel leer wat echt heel degelijk is en goed mee gaat (ik koop er al ruim 15 jaar). Gewoon rechttoe, rechtaan en geen tierlantijntjes en beter betaalbaar tov de gemiddelde dierenwinkel maar wel met fatsoenlijke kwaliteit. Kunt zowel enkelvoudig alsook dubbel gestikt leer krijgen, voor de grotere/sterkere honden. En geloof dat ze ook varianten hebben met studs.

Ja dit is inderdaad wat ik zoek, bedankt. Ga het met mijn wederhelft bespreken!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 23:15

Ga eens kijken bij https://cooperandquint.com/.
Zij maken ook naar wens en op maat, er is veel mogelijk.
Ik heb er ook een halsband en een verstelbare lijn van, prachtige kwaliteit!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 23:18

MoOtJuHh schreef:
Wij kopen ze via AliExpress. Mooie banden en gegraveerd en gaan een goed jaar mee met spelen. Zal nu langer zijn nu ze ouder zijn.

Zijn die van echt leer?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 23:57

ik heb deze, van mijn overleden labjes. Wil er nog 20 euro voor hebben was een dure halsband, uiteinde gaat eerst door de ring en dan in de gesp om te sluiten (veranderd de druk op de sluiting, vergeleken met gewone halsbanden) zware kwaliteit leer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 07:12

Myfairytale schreef:
Ga eens kijken bij https://cooperandquint.com/.
Zij maken ook naar wens en op maat, er is veel mogelijk.
Ik heb er ook een halsband en een verstelbare lijn van, prachtige kwaliteit!

Deze kan ik ook aanraden. :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 08:03

MoOtJuHh schreef:

Een jaar vind ik niet lang. Wij hebben 7 jaar met onze halsband gedaan en toen begonnen wat stiksels los te laten, en hebben we een nieuwe gekocht (zie eerdere post, op de markt). Eerste halsband heb ik tijdens de puppycursus bij de hondenschool gekocht.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 09:45

Ben je echt al naar een dierenspeciaalzaak geweest?
Jaren doggen gehad en nooit problemen gehad met het vinden van halsbanden? Maxizoo, tom&co, barbe,… overal waren ze zonder problee uit te kiezen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 10:10

Valt nogal tegen in deze regio helaas. Meeste dierenwinkels verkopen alleen de standaardmaten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 10:18

Ik heb 2 leren halsbanden van kwaliteitsleer zonder poespas bij Lovelance vandaan met goede messing gesp en ring. Handgemaakt, dus gewenste breedte en lengte mogelijk.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 10:29

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:59

Neonlight schreef:
MoOtJuHh schreef:

Een jaar vind ik niet lang. Wij hebben 7 jaar met onze halsband gedaan en toen begonnen wat stiksels los te laten, en hebben we een nieuwe gekocht (zie eerdere post, op de markt). Eerste halsband heb ik tijdens de puppycursus bij de hondenschool gekocht.

Misschien niet, maar er kwam te veel rek in door het trekken aan elkaars halsband als ze wilde spelen. Voor die prijs prima, en nu ze ouder zijn gaan ze vast langer mee. :)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:01

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 21:49

fjordjes schreef:
Valt nogal tegen in deze regio helaas. Meeste dierenwinkels verkopen alleen de standaardmaten

Maar gelukkig ook al wat goede tips voor online shops gehad. En zelfs welke op maat/naar wens gemaakt kunnen worden. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 22:24

Rogue royalty? The doglounge

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 22:27

Je zou ook een tuigenmaker of schoenmaker kunnen vragen.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 06:43

Ik heb er 2 laten maken bij dogs-home. Ontzettend veel keuze in kleur (bijvoorbeeld 2 kleuren l, bovenlaag en onderlegd) kunt wat laten uitstanzen of studs. Ik ben erg tevreden, heb 1 van de 2 al jaren in gebruik. Echt goed leer

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 22:38

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 22:47

En anders misschien een tuigenmaker vragen.
Eentje hier in de buurt maakt ook halsters enzo helemaal met de hand op maat, dan is een halsband natuurlijk een makkie.

Onze kleine terriër heeft een Cooper & Quint halsband, echt super fijn ding!
Fijner dan de nylon van Dog Copenhagen, en ook van die van LoveLance (ook al haal ik daar ook heel veel spulletjes voor pony's en hond vandaan).

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 23:35

Cooper & Quint wilde ik ook aanraden, ze hebben ontzettend mooie producten :j Ik weet niet of ze de juiste maat hebben, maar wellicht kunnen ze het voor je op maat maken.