Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
posje schreef:Na het overlijden van 1 van onze konijnen is Mevrouw Konijn alleen over. We zij jaren gelden in de konijnen terecht gekomen doordat een vriendin er 2 had waar ze vanaf wilde en wij toch de ruimte hadden. We hebben alleen zelf eigenlijk helemaal niets met konijnen en na elke keer weer een nieuw konijn te nemen als er 1 overleed willen we nu toch echt stoppen.
Helaas zitten alle opvangplekken vol en merk ik dat mevrouw Konijn echt eenzaam is. Zitten er op Bokt misschien konijnliefhebbers die haar een goede plek kunnen bieden? Ze is ongeveer 4-5 jaar oud, middenmaat hangoor, niet geholpen of ingeënt.
GDG schreef:posje schreef:Na het overlijden van 1 van onze konijnen is Mevrouw Konijn alleen over. We zij jaren gelden in de konijnen terecht gekomen doordat een vriendin er 2 had waar ze vanaf wilde en wij toch de ruimte hadden. We hebben alleen zelf eigenlijk helemaal niets met konijnen en na elke keer weer een nieuw konijn te nemen als er 1 overleed willen we nu toch echt stoppen.
Helaas zitten alle opvangplekken vol en merk ik dat mevrouw Konijn echt eenzaam is. Zitten er op Bokt misschien konijnliefhebbers die haar een goede plek kunnen bieden? Ze is ongeveer 4-5 jaar oud, middenmaat hangoor, niet geholpen of ingeënt.
Ben je bereid daar wel voor te zorgen als iemand een plek aanbiedt?
Het is echt een rotprobleem met groepsdieren, om uiteindelijk te kunnen stoppen met die dieren te houden. Hoop dat je een fijne plek voor haar vindt.
posje schreef:Renee schreef:Vanuit welke regio kom je?
Hoe is de algemene gezondheid van het dier?
Ze is verder gewoon goed gezond, woon in regio Arnhem-Nijmegen. Ze is bij ons gewend in een ruime buitenren te zitten met nachthok. Ze is geen tam konijn en niet gewend geaaid of opgetild te worden.
cursebreaker schreef:Dit vond ik ook echt Het nadeel van konijnen/groepsdieren houden; Even zomaar stoppen is dan zo makkelijk nog niet nee, tenzij je idd die laatste alleen zou laten zitten, maar idd dat wil je gewoon echt niet. Wij hebben toen ook uiteindelijk besloten ons overgebleven mannetje te herplaatsen nadat hij ook al een aantal voedsters overleefd had en we gewoon niet meer door konden gaan ermee, en hij is in een groep terecht gekomen bij de persoon waar we hem als jonkie ook gekocht hebben en kregen zo ook nog updates dus dat was wel fijn ook al was het met gemengde gevoelens maar alleen houden was idd voor mij ook geen optie. Maar je moet idd maar net iets vinden ook, er zijn al zoveel konijnen - de asiels/opvangcentra e.d. zitten ook vol ermee ja.
Hopelijk ga je nu via bokt een fijn plekje vinden, is er iemand wie misschien een groep heeft waar ze terecht zou kunnen of weten ze nog een plekje ergens. Dus geen oplossing van mijn kant uit helaas, maar wel succes gewenst!
Amber_anne schreef:Wij hebben een 'leen' konijn van de opvang. Onze voedster is ook alleen over gebleven en was erg down na het overlijden van haar zusje. We hebben haar laten koppelen met als afspraak dat na haar overlijden het konijn eventueel terug kan als wij dat willen
Is het misschien een idee om dat te doen?
Momo94 schreef:Misschien contact opnemen met konijnenopvang hazel in schaijk? Misschien kunnen die met je meedenken?