Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cursebreaker schreef:Een echt goede auto bench is er geen welke je ‘even’ snel eruit haalt, zeker formaat herder niet, want je hoort ze ook nog te zekeren/vast te maken voor betere veiligheid. Maar de metalen benches zijn nu eenmaal ook gewoon niet even eruit getild. Dan kom je al bij stoffen benches ed uit maar dan kun je hem net zo goed los in de kofferbak zetten. Dus dan moet je of accepteren dat je kofferbak ruimte weg is of idd voor een rek gaan. Lastige is met station wagons dat de kreukelzone achter en impact groot zijn.
De meeste normale rekken zijn gewoon niet veilig en bieden schijnveiligheid en bij impact van achter klappen die gewoon meteen in - kreukelzone. Dus goed kijken wat je dan laat installeren. Ik zou dan kijken naar bv een merk als VARIOGATE, welke wel bewezen stevig zijn en deze worden ook beter bevestigd. Daar zou ik dan persoonlijk eens naar kijken maar kies alsjeblieft niet voor een stoffen reisbench, of de standaard auto rekken van auto merken zelf of Trixie of meer van die want ze zijn echt niet veilig. Je kunt met zo’n rekje achter de achterbank natuurlijk voorkomen dat je hond naar voren geslingerd word maar bij impact vanachter houden ze gewoon niks tegen en beschermt het je hond niet. Uitzonderingen daargelaten zoals rekken als die van variogate.
Wij hebben met onze vorige auto, een station, ook geaccepteerd dat de kofferbak voor de hond werd - bench van 4pets pro hebben wij voor onze herder van 37kg - maar goed wij hoeven geen kinderwagen e.d. meer mee te nemen tegenwoordig dus dat scheelt al. Wij deden alles met de achterbank vervoeren en met vakanties ging er dan een dakkoffer mee bv. Ik weet niet welke kinderwagen jullie hebben maar deze kan niet via de achterbank mee bv?
carika schreef:Oke.
Ik ga sowieso kijken naar de orginele.
Iemand ervaring met deze?https://www.hokkendomein.nl/product/variobarrier-headrest
Een bench is veiliger dat begrijp ik.
Keell94 schreef:carika schreef:Oke.
Ik ga sowieso kijken naar de orginele.
Iemand ervaring met deze?https://www.hokkendomein.nl/product/variobarrier-headrest
Een bench is veiliger dat begrijp ik.
ik denk dat je (uit eigen ervaring) beter een dichte kunt hebben, ik had hiervoor een rottweiler en die zette zo ze bek om zo'n buis en die boog de boel krom![]()
https://www.travall.nl/ford/focus-wagon ... ek-tdg1303
zou dan eerder voor zoiets gaan
Sappos schreef:Ik heb een Ford Focus station (2019) en een Variocage Double M. Ik vond het belangrijk dat de bench echt veilig is en dat er veel ventilatieruimte is voor bijvoorbeeld op wedstrijd. Ja hij neemt de hele achterbak in, maar is er ook eenvoudig uit te halen door de vier spanbanden los te halen en de bench eruit te tillen. Maar de bench is ook groot genoeg om spullen in te vervoeren. Er ligt nu nog een zak paardenvoer in bijvoorbeeld en denk dat er wel acht zakken ofzo in passen totaal. Ernaast heb ik nog wat ruimte voor extra spullen.
dierenfan schreef:Een rek is prima hoor. Qua veilig...tja een autobench is veel veiliger. Ik heb autobenchen gehad. 2 stuks toen we 6 a 7 honden hadden. Grootste deel zat dus alsnog zonder autobench. Ik rij al bijna 20 jaar zo en heb jarenlang tussen de 500 en 1000 kilometer per week zo gereden. Nooit 1 probleem gehad. Er zaten zelfs altijd 2 honden los bovenop de autobenchen.
Nu heb ik een dacia dokker. Achterbank plat en achter voorstoelen een hek, net achter de achterdeuren een hek en fijn 150 bij 120 cm ruimte voor de honden bende
carika schreef:Sappos schreef:Ik heb een Ford Focus station (2019) en een Variocage Double M. Ik vond het belangrijk dat de bench echt veilig is en dat er veel ventilatieruimte is voor bijvoorbeeld op wedstrijd. Ja hij neemt de hele achterbak in, maar is er ook eenvoudig uit te halen door de vier spanbanden los te halen en de bench eruit te tillen. Maar de bench is ook groot genoeg om spullen in te vervoeren. Er ligt nu nog een zak paardenvoer in bijvoorbeeld en denk dat er wel acht zakken ofzo in passen totaal. Ernaast heb ik nog wat ruimte voor extra spullen.
Dat klinkt goed. Heb je toevallig een foto?