Kattenvoerbak met chip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jessica_1998

Kattenvoerbak met chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-24 08:52

Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar ervaringen met kattenvoerbakken met een chip.
Hoe werken deze bij jullie?
Lukt het idd de andere kat niet om te eten uit het bakje?

Probleem van 2 katten met andere eetgewoontes. De ene eet heel rustig, loopt tussendoor even een keer weg enzo & de ander schrokt haar eten naar binnen & loopt daarna naar het volgende bakje. Waardoor de ene kat dus prima op gewicht is maar niet verder moet afvallen & de ander dus veel te dik is

Ik hoor het graag

Hakuna Matata

Kelsey, Kenny, Buddy, Jochie, Lazy, Simba & Nala All of me loves all of you
Minoes, Frida, Beertje, Prima Donna ,Snuffie, Happy, Rakker, Semmy, Lizzy en Brandy, I miss you forever, forever and always..my heart breaks a little when I hear your name..

Roosch

Re: Kattenvoerbak met chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:07

Ja, ik heb de surefeed en ben er dik tevreden over. :j

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BB-ITP] Kedi en Neko op de kiek bij Madelon!

SelinaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:11

De surefeed werkt prima. Er zitten plaatjes aan de zijkant zodat een andere kant er niet bij kan en hij gaat dicht als er een andere chip in onder komt.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:18

Hier ook goede ervaringen met de surefeed. Ik heb ook zo'n terrorist die het liefst al het eten van haar zus steelt. Ik heb er wel een extra kap op zitten op de achterkant Die kosten niet de wereld en werken goed :) Zuslief at via de achterkant mee. Ook moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het losse voerbakje eruit heb gehaald en gewoon de brokjes in de surefeed zelf gooi. De terror wist met haar poot langs zus te hengelen en zo het bakje uit de surefeed te trekken :') Maar zo zonder bakje werkt prima en je kunt hem ook goed schoonmaken.
In het begin heeft ze echt gesleept/gebeukt en weet ik t allemaal met de surefeed omdat ze eten zag maar hij natuurlijk niet op haar chip open ging. Ze kreeg hem zelfs ondersteboven gegooid. Maar ook dat weerstaat hij prima :)

Onderschriftloos....

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:44

Sorry TS, ik breek even in en heb even een vraag over het gebruik van de Surefeed.

Vul je deze dagelijks met het voer wat ze deze dag mogen hebben of hoe werkt dat? En wat als ze meteen hun gehele portie van de dag opschrokken?

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:48

Arethe schreef:
Sorry TS, ik breek even in en heb even een vraag over het gebruik van de Surefeed.

Vul je deze dagelijks met het voer wat ze deze dag mogen hebben of hoe werkt dat? En wat als ze meteen hun gehele portie van de dag opschrokken?

Klopt idd. Op is op. Het werkt met name goed voor katten die zelf steeds een paar brokjes eten en niet alles weg schrokken. De "schrok" kat kan er dan niet bij.
Als je wel in delen wil voeren, zou je een soort van " voerkist" kunnen maken, daar heb ik op Bokt al vaker over gelezen, alleen zelf nog niet gemaakt.
Dan maak je een kast/kist/afsluitbare ruimte, daar zet je een kattenluik met chip in zodat ze op chip naar binnen kunnen. Daar binnen kun je dan een voer automaat zetten die om de zoveel uur een portie afgeeft. Voorbeelden staan ook wel op bokt in eerdere topics :)
Voor mij werkt een surefeed en een losse voer automaat voor mevrouw de schrokkerd prima. De andere zus reageert niet eens op de voer automaat, zodat die brokjes altijd voor degene zijn die altijd wil eten (en al zou ze een paar brokjes pikken kan het geen kwaad, dikkie krijgt genoeg :') )

Onderschriftloos....

SelinaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:52

Arethe schreef:

Ik doe er 2x per dag een portie in. Soms is het dan op, soms hebben ze nog wat.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:57

Hier ook goede ervaringen met de surefeed. Precies zo'n situatie: een oneindige dooretende schrokop en eentje die liever af en toe een brokje opknabbelt.

Aan het begin proberen ze het echt wel en het hangt dan ook wel van de andere kat af of dit lukt of niet. Ik heb hier een kitten gehad die mijn schrokop er gewoon bij liet. Dan krijgen ze wel letterlijk het deksel op de neus, maar hebben wel succes gehad. Daar heb ik zelf een tijdje bij opgelet en haar weggestuurd als ze zat te loeren. Inmiddels is het kitten opgegroeid en staat ze zelf niet meer toe dat de ander er bij komt.
Wat daar ook nog bij kan helpen: geef beide katten een andere voerplek. Ik heb hier 3 verschillende voerplekken in 2 kamers, elke kat zn eigen plek en eigen surefeed voerbak. Dan gaan ze ook minder snel bij elkaar schooien als ze na een tijdje weten waar ze altijd hun voer krijgen.

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:58

Ik heb voor mijn niet schrokker ook een surefeed en voor de schrokker een voerbak met timer die meerdere keren per dan een portie geeft.
De niet schrokker eet eigenlijk alleen zijn eigen brokjes, daar doe ik 2 x per dag een hand brokjes in. Hij eet wanneer hij trek heeft, dus eet het nooit in 1x op.
Voor de schrokker had ik ook een surefeedbak maar die schrokte inderdaad in 1x alle brokjes op die erin zaten. En vervolgend de hele dag bedelen om eten.
Dit werkt prima, zij sprint naar de timer voerbak zodra er brokjes komen. Dus de ander taait er niet eens naar. Af en toe als smorgens zijn brokjes al op zijn, rent hij er ook wel eens naar toe. Dan geef ik haar gewoon nog een paar losse brokjes extra.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:34

muppetmayo schreef:
Hier ook goede ervaringen met de surefeed. Ik heb ook zo'n terrorist die het liefst al het eten van haar zus steelt. Ik heb er wel een extra kap op zitten op de achterkant Die kosten niet de wereld en werken goed :) Zuslief at via de achterkant mee. Ook moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het losse voerbakje eruit heb gehaald en gewoon de brokjes in de surefeed zelf gooi. De terror wist met haar poot langs zus te hengelen en zo het bakje uit de surefeed te trekken :') Maar zo zonder bakje werkt prima en je kunt hem ook goed schoonmaken.
In het begin heeft ze echt gesleept/gebeukt en weet ik t allemaal met de surefeed omdat ze eten zag maar hij natuurlijk niet op haar chip open ging. Ze kreeg hem zelfs ondersteboven gegooid. Maar ook dat weerstaat hij prima :)

Hahaha, die is erg :') !
Ik gebruik ze zelf niet, ik heb voerhokjes met chipluik en daar kan ik voor de schrokkers een voerpuzzel indoen zodat ze de hele dag kunnen eten zonder te overeten.

koeien op de weg...

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:34

Ik heb een surefeed , 3 zelfs. Handige voerbakken!
.voor de Schokker hier heb ik een 3D geprint bakje via Etsy. Ideaal! Hij eet lekker rustig.

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie