Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het diergeneesmiddel biedt een afwerende (anti-voedende) werking tegen teken, zandvliegen en
muggen, voorkomt zo dat de afgeweerde parasieten een bloedmaaltijd nemen en vermindert zo het
risico op ‘Canine Vector-Borne Disease’ (CVBD) overdracht (ziekten zoals Borreliosis, Rickettsiosis,
Ehrlichiosis, Leishmaniosis).
Lukasje schreef:Gezien de opmars van tekenziekten die overgedragen worden op de hond van zodra de teek zich vastbijt, lijkt het me steeds meer aangewezen proberen te vermijden dát de teek zich kan vastbijten. Bij tabletten of spot-on middelen die de teek pas doden enige tijd nadat die zich vastgebeten heeft, loopt je hond nog steeds risico.
Nu ben ik op zoek naar ervaringen met de Seresto band bij niet-kortharige honden. Ik lees dat de band contact moet maken met de huid om effectief te zijn. Dat lijkt me lastig. Ik heb nl een plukhond. Tegen pluktijd is haar halsband een gaatje ruimer dan wanneer ze net geplukt is.
En dan verder: doen jullie de band 24/7 aan, of enkel wanneer jullie gaan wandelen? Wat bij zwemmen?
Alvast bedankt!
melody7 schreef:Ik ook, het verbaasd mij om te lezen dat het niet altijd zo werkt. Merken jullie dat de teken zich vastbijten als de band al wat langer om is, zwemmen de honden waarbij ze wel bijten vaak, of maakt dat niet uit?
Mijn hond zwemt er wel mee, maar vaak gaat ze maar tot haar buik het water in. Wij vervangen de band na een maand of 6. Hier werkt het dus gelukkig zoals ik het voor ogen had.
Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, YandexBot en 43 bezoekers