Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
love_mandy schreef:Ik zie dat het positief getest is op Giardia, is het zeker dat dit weg is? Giardia is ontzettend ontzettend hardnekkig. Is er na de besmetting ook wat gedaan aan het herstellen van de darm?
Het beeld wat je schetst past eigenlijk nog heel goed bij Giardia. Daarnaast kunnen ze ook heel snel en makkelijk herbesmet worden, dus al was het weg kan hij mogelijk toch opnieuw besmet zijn.
Ik zou er zeker nog een test aan wagen (bij het woud bijvoorbeeld). Want ook intoleranties kunnen heel makkelijk voorkomen als de darmwand kapot is gemaakt door de Giardia.
Wij worden momenteel actief geholpen voor een voedingsdeskundige, dus daar zou je misschien ook nog eens naar kunnen kijken.
SUSANNEx schreef:love_mandy schreef:Ik zie dat het positief getest is op Giardia, is het zeker dat dit weg is? Giardia is ontzettend ontzettend hardnekkig. Is er na de besmetting ook wat gedaan aan het herstellen van de darm?
Het beeld wat je schetst past eigenlijk nog heel goed bij Giardia. Daarnaast kunnen ze ook heel snel en makkelijk herbesmet worden, dus al was het weg kan hij mogelijk toch opnieuw besmet zijn.
Ik zou er zeker nog een test aan wagen (bij het woud bijvoorbeeld). Want ook intoleranties kunnen heel makkelijk voorkomen als de darmwand kapot is gemaakt door de Giardia.
Wij worden momenteel actief geholpen voor een voedingsdeskundige, dus daar zou je misschien ook nog eens naar kunnen kijken.
Dankje voor de reactie! Hij is daarna regelmatig nog getest op giardia, maar dit was altijd negatief. Maar weet niet of vals-negatief bij giardia een ding is? Ga hier zeker even naar kijken.
En voor het herstellen van de darm enkel dus probiotica, ik weet niet of je daar op doelt of op wat anders?
Voedingsdeskundige is ook een goede, ik ga daar even voor rondzoeken.