Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Bij honden is dat vrij lang. Tussen de twee en de vijf maanden. Dus zo snel gaat dat nietbij Lyme.
Bij Anaplasmosis is dat èèn tot twee weken en als die de klachten al zo snel had lijkt dat ook onwaarschijnlijk.
Echter kan een allergie ook echt voor dezelfde klachten zorgen en dat is ook heel vervelend.
CupCakes_ schreef:Het is niet niks als je hond ineens zo achteruit gaat zonder dat je de oorzaak weet. Mijn advies is toch om die tekenprofiel test te laten uitvoeren of het een eventuele vorm van Lyme,anaplasmose of andere variant kan zijn, maar dan heb je dat in ieder geval al uitgesloten. Want daar kunnen ze ineens ook zo verschrikkelijk ziek van worden.
Edit: heb je inmiddels de bloeduitslagen via de mail binnen gehad?
Lugea schreef:Bedankt voor alle adviezen. Ik heb inmiddels contact gehad met Utrecht en zij snappen mijn zorgen. Ik probeer er nu wat vocht in te krijgen, maar als dat niet lukt bel ik toch de spoedlijn. Zijn hotspot ziet er eigenlijk super goed uit en is alweer bijna dicht en droog, dus ik vind het dan lastig dat zijn gedrag eerder achteruit gaat. Ik houd het wel in m’n achterhoofd dat dat toch de oorzaak is.
Door zijn eliminatiedieet is het wat lastiger om dingen door z’n water te mengen, bottenboullion van uitsluitend geit heb ik nog niet gevonden. Geitenmelk ga ik even navragen bij de voedingsdeskundige. Hij moet gaan drinken vanavond, dat is een ding wat zeker is. Desnoods moeten we z’n eliminatiedieet maar opnieuw starten.. Verder ga ik zo z’n voeding met wat water aanmaken zodat hij op die manier vocht binnen krijgt.
Hij zit nu alweer 10 minuten onder de kast. Het is echt heel sneu om hem zo te zien.
Lugea schreef:Het is voor mij een enorme puzzel om z'n bloedonderzoek te ontrafelen, maar wat mij tot nu toe opgevallen is, is het ureum-creatininegehalte. Het Medisch Centrum voor Dieren meldt dat er bij een ratio <100 sprake is van nierfalen en Elvis heeft een ratio van 81,6... (bron: https://mcvoordieren.nl/kennisbank/ureu ... ine-ratio/) Ook zijn albumine-globulineratio zit tegen de bovengrens aan, dit kan duiden op uitdroging...
Ik ga morgen zeker navraag doen naar het onderzoek voor de teken. We zitten hier echt volop in tekengebied, dus dat lijkt me dan niet onverstandig. Ik ga ook z'n urine nog even proberen op te vangen. Het ruikt veel sterker dan normaal.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers