Hondenvakantie opvang, verborgen parels voor deze zomer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Hondenvakantie opvang, verborgen parels voor deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 18:33

Hoi bokkers, :evaw:

Door onverwachte omstandigheden in de thuissituatie (break-up) zit ik deze zomer opeens zonder hondenoppas.
Het leuke is dat dit ook nog eens gaat om een periode midden in het hoogseizoen (1 t/m 9 augustus). Nu Google ik me suf naar hondenpensions, maar vooralsnog zit alles (begrijpelijk!) vol.
Misschien dat hier op Bokt nog iemand is die een pareltje weet? Iets kleinschaligs zonder fancy website oid? Ik kom uit de omgeving van Den Bosch, maar rijd graag een stukje voor een fijn adres. Ze zijn hier gewend de hele dag buiten op de boerderij te lopen, maar alles is ok.

Het gaat om twee Australian Shepherd reuen, dus ook niet de kleinsten en het zou fijn zijn als mensen wel wat ervaring hebben met honden. Vooral de oudste kan wat nerveus zijn.
Onmogelijke taak misschien dit :D

Hoor het graag!

luuntje

Re: Hondenvakantie opvang, verborgen parels voor deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 18:38

Wat vervelend een break-up.

Ik heb vorig jaar op huisdierenoppas een advertentie aangemaakt.
Iemand gevonden in ons dorp. Schat van een vrouw.
Onze hond heeft daar in april 2 luxe vakantie weken gehad.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 18:41

Is het niet een optie om iemand op jouw huis te laten passen zodat de honden in hun eigen omgeving kunnen blijven? Misschien kun je een oproepje in de dorpsfacebook ofzo zetten? Er zijn genoeg mensen die op een huis met bijbehorende huisdieren willen passen.
Wat je ook nog kan proberen is een oproepje op de rasvereniging van je honden? Of een aussie liefhebbers groep?

Edit; typos

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:14

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:23

Ik had mijn hond aangemeld bij de warme mand in veghel. Misschien dat daar nog ruimte is?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:27

Kijk eens op 'dierenoppas gezocht en aangeboden' op facebook.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 20:13

Totaal uit je regio, maar De Weaver in Balkbrug? Ik geloof dat ze het pension niet eens op hun site hebben staan, maar het is er wel. Ik weet alleen niet of ze nog plaats hebben in die periode.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 20:16

Je zou Midzomer in Cothen kunnen proberen. Geen idee of die ook vakantie opvang doen of alleen dagopvang, maar mijn paard heeft daar aan huis gestaan en het zijn hele fijne mensen. Geen website, maar als je googled dan krijg je hun telefoonnummer. Is ongeveer 45 minuten rijden vanaf Den Bosch

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 20:19

Pet bnb misschien.
Wat rot om zo op stel en sprong iets te moeten zoeken in deze periode. Succes!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:40

Wat ontzettend rot!

Ik had ook last minute een oppasplek nodig voor onze hond, omdat ik een fout had gemaakt met de datums met onze eigen oppas... Niet heel handig, want ik kwam daar net voor mijn vakantie achter :+ . Ik heb heel internet afgespeurd en allerlei pensions opgebeld, zonder succes. Maar na een oproepje in een FB groep ben ik bij een huiselijke pension terecht gekomen in Gouda. Was voor ons ook niet dichtbij, maar het was iig iets. Ze heeft geen website, maar wel een FB pagina. Ik geloof dat jouw datum zo ongeveer gelijk is aan mijn vakantiedatum, en voor mij had ze nog een plekje die ik uiteindelijk toch niet hoefde. Misschien kan je bij haar eens terecht. Zag er iig uit als een topplek! Het heet Dogs with a smile.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:45

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:22

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 00:22

CupCakes_ schreef:
Ik had mijn hond aangemeld bij de warme mand in veghel. Misschien dat daar nog ruimte is?

Ik krijg mijn 'dag-hond' er ook al niet meer in die tijd, helemaal vol :( maar proberen kan altijd!
Kwam je hond er vaker CupCakes? Misschien hebben ze dan wel samen gespeeld eens.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 06:33

Iemand die ze in huis neemt via bijv de rasvereniging, of via via. Mijn ouders passen op die manier op ruwhaarteckels krijgen van de gekste plekken de vraag of ze op willen passen. Hebben ook een paar standaard oppas hondjes die geregeld komen. Zijn vast meer mensen die zo op honden passen. Op de Facebook pagina van het honden ras wat ik heb zie ik ook geregeld dat soort oproepjes voorbij komen. Ik zou alle kanalen gebruiken om je vraag uit te zetten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 07:59

Als je nog geen plekje hebt, weet ik iemand in oost Groningen waar de honden het echt geweldig zullen hebben. Veel ervaring en liefde aanwezig!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 08:51

Century schreef:
CupCakes_ schreef:

Ik krijg mijn 'dag-hond' er ook al niet meer in die tijd, helemaal vol :( maar proberen kan altijd!
Kwam je hond er vaker CupCakes? Misschien hebben ze dan wel samen gespeeld eens.

Nee, had hem voor oud&nieuw aangemeld. En hij moest nog een keer gaan proef draaien. :Y)

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 08:57

Petbnb, goede ervaring mee! Onze high energy hond heeft daardoor een top oppas gevonden. In huiselijke sfeer met een roedel, gaat ie dagelijks minimaal 2x lekker het bos in & kunnen wij met een gerust hart op vakantie!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 09:03

Ik weet niet of ze nog plek hebben, maar onze honden gaan altijd naar psychologisch centrum voor honden in Budel. De honden lopen los in de tuin en binnen en worden in de bossen naast het huis uitgelaten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:59