Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mika11 schreef:Een gentle leader mocht je dat gebruiken, wel voorzichtig mee zijn. Het zit om de neus en dat is erg gevoelig. Eerlijk gezegd, sommige baasjes kunnen er inderdaad goed mee omgaan en dan heeft de hond er geen last van. Maar soms zie je honden zo ongelukkig naast hun baas lopen, dan heb k er gewoon medelijden mee.
Goof schreef:Ik heb het mijn herplaatser geleerd door stil te gaan staan zodra hij druk op de riem zette. Hij kreeg al vrij snel door dat ontspannen betekende 'doorlopen' en druk op de riem betekende 'stilstaan'. Ontspannen doorlopen is het geworden
Anomien schreef:Goof schreef:Ik heb het mijn herplaatser geleerd door stil te gaan staan zodra hij druk op de riem zette. Hij kreeg al vrij snel door dat ontspannen betekende 'doorlopen' en druk op de riem betekende 'stilstaan'. Ontspannen doorlopen is het geworden
Hee das een leuke aanpak!! Geen straf maar gewoon een beloning als ze wel doen wat je wil. Denk dat menig hond hier wel gevoelig voor is.
Die ga ik onthouden. Dank voor het delen!
Goof schreef:Ik heb het mijn herplaatser geleerd door stil te gaan staan zodra hij druk op de riem zette. Hij kreeg al vrij snel door dat ontspannen betekende 'doorlopen' en druk op de riem betekende 'stilstaan'. Ontspannen doorlopen is het geworden