Ervaringen gezocht kat met rugklachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xMoniique

Ervaringen gezocht kat met rugklachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-24 21:42

Hallo allemaal *\o/*

Disclaimer: ik loop al bij de dierenarts! Dit topic is enkel om ervaringen te delen! :+

Ik heb twee Noorse Boskatten van tien maanden oud, een mannetje en een vrouwtje.
De twee zijn echte jonge katten, spelen, rennen, springen, rollenbollen, slopen, eten en drinken. Ze hebben hun wormenkuur en vaccinaties netjes gehad en hebben in de tijd dat ik ze heb nooit iets geks gehad.
Echter heeft het vrouwtje al langere tijd last van haar rug, ik kan haar gewoon aaien maar als ik op haar onderrug drukte, ging ze door haar achterpoten en toonde ze duidelijk ongemak en ook optillen vond ze absoluut niet fijn.

Toen ik twee maanden geleden bij de dierenarts was hebben ze haar afgevoeld en geconstateerd dat ze idd gevoelig reageerde op haar onderrug, maar omdat ze nog zo jong was en verder nergens last van had hebben ze me geadviseerd om het even aan te kijken.
Inmiddels ben ik deze week terug gegaan omdat haar klachten niet minder waren geworden, en tijdens dit bezoek reageerde ze ook enorm pijnlijk op haar bovenkant van de nek en voorkant rug. Hierom besloten om meerdere röntgenfoto’s te maken, ook omdat ik toch bang was voor artrose of een breuk, en haar gehele rug en nek is op de foto gezet. Tot mijn opluchting was er op de foto’s niks te zien, maar nu is de vraag wat er dan met haar aan de hand is.
Ik heb metacam meegekregen om te kijken hoe ze het hier op doet, en na tien dagen gaan we verder kijken.

Er kan nog een scan gemaakt worden, eventueel een echo of fysio en ga zo maar door. Ik heb dit berichtje getypt omdat ik benieuwd ben of er mensen zijn die deze klachten herkennen en om misschien wat nieuwe inzichten te krijgen terwijl we deze tien dagen afwachten op de metacam. Het kunnen nu zoveel verschillende dingen zijn en de onderzoeken die nu kunnen volgen zijn eindeloos, maar zowel mijn portemonnee als de kat worden hier niet vrolijk van dus elke stap in de goede richting is er weer een.

Alle ideeën en suggesties zijn welkom, maar houd het netjes! Zoals ik aan het begin al zei lopen we al bij de dierenarts, dus dit is enkel om informatie te vergaren en ervaringen te delen waar ik misschien iets aan heb!

Alvast bedankt allemaal

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie