Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anomien schreef:Ik zou even het nat voer achterwege laten en enkel brok geven tot je kat helemaal tot rust is gekomen. Over een maand of wat kun je het weer proberen.
Wellicht is het een kat met gevoelige maag en ook gezien de verhuizing.
Amber_anne schreef:Wat voor kots is het? Bijna alleen maar vocht of echt het eten?
Als het alleen maar vocht is dan kan het dat ze te weinig eet en daardoor maagzuur overgeeft. Als het toch voornamelijk het eten zelf is dan zou ik het in een slowfeeder doen zodat ze het nog langzamer moet eten
Marjo schreef:Je zegt dat je een automaat hebt staan, was ze dit al gewend vanuit het vorige huis? Staat hierdoor nog steeds 24/7 brok, of wordt er op vaste momenten gevoerd?
Polly schreef:Onze kat kan helemaal niet met natvoer, daar kotst ze altijd van.
Ze krijgt nu alleen droge brokjes van iams, lam. Andere brokken ging ook niet lekker.
Lokii schreef:Doordat ze dus bijna niks eet liggen de brokken er 24/7. Wat je hierboven noemt is precies de reden waarom we graag nat voer willen voeren. Ik zal kijken naar de kwaliteit en de smaak waar ze eventueel niet tegen kan. De reden van het goedkopere voer is dat we dus niet zeker zijn of ze überhaupt tegen natvoer kan en het zonde vinden om meteen een hele dood te kopen als het blijkt dat ze er niet tegen kan. (Zoals de wiskas doos helaas). Bedankt voor alle goede tips. Hier kan ik zeker wat mee
Marjo schreef:Als ze al nauwelijks brokken eet, zou ik het 24/7 aanbieden en niet op schema. Laat haar zelf maar kiezen wanneer ze wil eten.
Daarnaast zou ik het kattengras weghalen, dat stimuleert het braken alleen maar.
Ook zou ik stoppen met het goedkope natvoer. Dit veranderd te vaak van samenstelling waardoor het lichaam daar steeds weer opnieuw aan moet wennen. Beter investeer je in een goed merk natvoer.
Ik voer zelf Almo Nature en Cosma en ben daar zeer tevreden over. Mijn katten braken enkel haarballen. Via zooplus is dat ook nog wel voor een betaalbare prijs te halen.