In de strijd tegen vlooien en teken, en met een hond die overgevoelig is voor chemische middelen gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid de spray van ecostyle, ‘op het dier’. Ik wil online een paar nieuwe flacons bestellen maar dat blijkt onmogelijk. Is er iets in de wetgeving veranderd wat ik heb gemist? Is er iets anders aan de hand? Zoek ik op verkeerde plekken?
Het lijkt inderdaad nergens meer te koop, meestal is het er dan uit. Er gaan ook nogal wat negatieve verhalen over de ronde . Treetea olie geen alternatief?
cursebreaker
Geplaatst: 08-07-24 08:38
Grote kans dat het idd eruit is dan. Je kunt de fabrikant altijd eens een bericht sturen. Misschien is het tijdelijk, omdat ze iets aan’t veranderen zijn. Je zou eventueel lokaal je dierenwinkels kunnen bellen om te kijken of iemand toevallig rest voorraad heeft.
Je zou als alternatief naar STOP! kunnen kijken. Voor op het dier heb je dan druppels/olie. Is dan wel geen spray. Ze hebben wel een spray tegen teken dus dan zou je het vlooienspul en tekenspul gewoon beiden moeten gebruiken. Ze hebben ook nog een omgevingsspray, deze hebben we zelf ook staan en gebruikt maar deze is niet voor op het dier dan dus alleen nodig wanneer je je omgeving wilt bewerken.
Edit: Doe je aanvullend ook nog van binnenuit werken? Er zijn een aantal kruiden, supplementen op gewoon plant/natuurlijke basis waar je nog wat mee zou kunnen doen anders.
Op de website van Ecostyle zelf staat het product helemaal niet meer, dus waarschijnlijk uit het assortiment.
Sky_As
Geplaatst: 08-07-24 09:48
BigOne schreef:
Het lijkt inderdaad nergens meer te koop, meestal is het er dan uit. Er gaan ook nogal wat negatieve verhalen over de ronde . Treetea olie geen alternatief?
zonder te weten om wat voor dier het gaat een vrij riskant advies....Tea Tree is giftig voor katten (en honden ook, maar iets minder)
Is de vachtspray van traumapet niks voor je? Is ook op basis van o.a. geraniol. Zelf gebruik ik voor mn hond inmiddels vooral appelazijn, de troebele, (50/50 vermengd met water). Ruikt iets minder fijn dan de traumapet maar werkt ook top, ik zie tenminste nooit vlooien of aanwijzingen daarvoor, en een doodenkele keer pluk ik eens een teek van hem af. Daarnaast smeer ik hem een paar keer per week in met niet ontgeurde kokosolie.