Komend weekend krijgen we onze ragdoll kitten, super leuk natuurlijk

Ik hoor het graag en alvast bedankt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xoranlover schreef:Hier gaan alle kittens weg met rauw vlees, schesir blikjes en carnis brok. Hier heeft het echt de voorkeur om vlees te geven. Beter voor de kat. Brok is er in mijn ogen vooral voor het gemak van de mens. Als je toch voor brok kiest dan zou ik kiezen voor een brok met een flinke hoeveelheid vlees (geen slachtvlees) en geen granen.
Emmaa2 schreef:Specifieke rassen hoeven niet per se specifiek voer. Ik zou beginnen met een kwalitatief kitten voer en vanuit daar kijken of er specifieke dingen zijn waar ander voer voor nodig zou zijn. Kittens hebben voeding nodig met relatief meer fosfor en calcium, zodat hun botten kunnen groeien.
Waar ben je naar op zoek? Ik ben persoonlijk groot voorstander van het voeren van natvoer, puur omdat katten zelf vaak niet genoeg drinken en natvoer doorgaans hoger is in eiwitten en lager in graan en andere opvulmiddelen. Katten zijn carnivoren en halen, zoals het nu lijkt uit onderzoek, geen concrete voordelen uit het eten van voer met graan erin verwerkt.
Verder vind ik de kittenperiode zelf vaak een goed moment om katten te laten wennen aan verschillende structuren en soorten proteïne, zodat ze wat minder kieskeurig zijn op latere leeftijd.
De eerste dagen zou ik sowieso gewoon voeren wat de kitten ook kreeg bij de fokker. Als iedereen een beetje gewend en gesetteld is kan je langzaam switchen naar een voer dat je zelf wil geven.
Amber_anne schreef:Ik heb zelf een Ragdoll en merk uit de facebook groep ook dat ze vaker dan gemiddeld gevoelige darmen hebben. Ik voer om deze reden graan vrij maar zou in jou geval gaan voor kattenvoer van een hoogwaardig merk en dit rustig aan gaan mengen met het voer wat de kitten bij de fokker krijgt.
De facebook pagina natuurlijke katten en katten weetjes hebben beide een voer lijst waar dit duidelijk wordt
Heb je nog een kat? Ragdolls doen het slecht alleen namelijk. Als je nog een kat hebt kun je ook kijken naar voer voor alle leeftijden
Emmaa2 schreef:Qua natvoer vind ik zelf Schesir fijn, is niet het goedkoopste voer maar imo wel een mooie middenmoot. Zooplus heeft als eigen merk Wild Freedom, dat is een kwalitatief goed natvoer met ook een kitten-lijn. Carny heeft ook een goed kittenvoer.
Als je overdag ook een portie wil voeren (wat ik wel aan kan raden!) zou je ook kunnen kijken naar een natvoerautomaat. Die zijn er al vrij goedkoop, en als je er eentje met een koelelement kiest (zoals de catmate) kan hij gewoon de hele dag buiten de koeling. Die van mij krijgen eten om 7.00, 16.00 en 23.00.
Hootje schreef:Emmaa2 schreef:Qua natvoer vind ik zelf Schesir fijn, is niet het goedkoopste voer maar imo wel een mooie middenmoot. Zooplus heeft als eigen merk Wild Freedom, dat is een kwalitatief goed natvoer met ook een kitten-lijn. Carny heeft ook een goed kittenvoer.
Als je overdag ook een portie wil voeren (wat ik wel aan kan raden!) zou je ook kunnen kijken naar een natvoerautomaat. Die zijn er al vrij goedkoop, en als je er eentje met een koelelement kiest (zoals de catmate) kan hij gewoon de hele dag buiten de koeling. Die van mij krijgen eten om 7.00, 16.00 en 23.00.
Wild Freedom is ook erg interessant! Is er ook in brokvorm zie ik. Gaat het natvoer niet erg stinken in een automaat? Ik kan me dat voorstellen dat je huis dan begint te ruiken en dat wil ik wel voorkomen.
Berdien schreef:Onze kittens kregen bij de fokker Royal Canin kitten. Staan nu op Orijen en krijgen 1x per dag een portie natvoer. Daar doen ze het goed op, zijn mooi op gewicht.
Twee Ragdoll katers van ruim een jaar.
[ [url=m/n42j4h.jpg]Afbeelding[/url] ]