Mijn Brahma trots in de picture!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Mijn Brahma trots in de picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 12:05

Even wat anders dan anders :')
Ik ben mega trots op mijn gave groep Brahma's en die wou ik even showen!
Ze hebben ook allemaal een naam... Veel zijn vernoemd naar vriendinnen maar ook naar ex vriendinnetjes van mijn broertje :)) Die noem ik maar niet..

Alle foto's zijn met mijn Iphone gemaakt! :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. De nieuwe aanwas! Moeders hebben er heel lang bij gelopen, tot ze elkaars kuikens gingen terroriseren wat eindigde in twee vermiste/dode kuikens helaas. Dan maar weer naar buiten en kuikens onder de lamp. Hier houd ik er 2 van aan en de anderen gaan naar liefhebbers :-)
Afbeelding

tones

Re: Mijn Brahma trots in de picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:38

Die eerste. <3
Ze zijn allemaal prachtig.
Leuk al die kippen bij elkaar.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:39

Oh! Wat een mooi stel!
Mocht je nog hennetjes over hebben: hier een liefhebber! Kwam er vanmorgen achter dat m'n enige brahma een haan is, dus nu heb ik 2 hanen...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:42

Wat zijn ze leuk! Foto 7 met dat kleine schattige kuikentje zo veilig bij mams aww <3

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:47

Mooie dieren! Ik heb ook nog een Brahma's en Cochins gehad, maar helaas blijk ik niet zo'n beste kippenhouder, zijn allemaal gestorven, dus als ik weer herstart, zullen het eerst weer goedkopere rassen zijn. Mijn haan was ik best dol op, heb zelfs gehuild toen ie gestorven is, terwijl ik niet bepaald een zacht eitje ben op dat vlak. En één van mijn hennen heb ik wekenlang verwend met alles wat ze maar lekker vond na haar bloedluisbesmetting, maar helaas is ze er niet meer bovenop gekomen.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:50

Ah Brahmas zijn zulke leuke en lieve kippen! Wij hebben er ook 3 lopen. Wat een mooie kleurtjes hebben die van jou!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 15:46

Lucia88 schreef:
Oh! Wat een mooi stel!
Mocht je nog hennetjes over hebben: hier een liefhebber! Kwam er vanmorgen achter dat m'n enige brahma een haan is, dus nu heb ik 2 hanen...

Oh dat is nou jammer! Als ik een aantal ‘over’ heb stuur ik je een berichtje!

hwn schreef:
Mooie dieren! Ik heb ook nog een Brahma's en Cochins gehad, maar helaas blijk ik niet zo'n beste kippenhouder, zijn allemaal gestorven, dus als ik weer herstart, zullen het eerst weer goedkopere rassen zijn. Mijn haan was ik best dol op, heb zelfs gehuild toen ie gestorven is, terwijl ik niet bepaald een zacht eitje ben op dat vlak. En één van mijn hennen heb ik wekenlang verwend met alles wat ze maar lekker vond na haar bloedluisbesmetting, maar helaas is ze er niet meer bovenop gekomen.

Wat een vervelende ervaring! Goed inlezen en wellicht advies over dagelijkse verzorging en plaatsing ren en hok vragen aan een goede fokker of kippenhouder voor de toekomst? Wellicht kom je er dan achter wat toen fout ging :-).

Bedankt allen <3

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 15:55

Prachtige kippen en mooi al die kleuren bij elkaar!
Wat voor kleuren zijn die op foto 5 en 9? Is 9 een blauwe buff?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 15:57

Oh wat een mooie kippen! Leuk dat je ze laat zien.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 15:58

Schitterend en hoe lief die kuikens ook <3

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:39

Wat een mooie foto's en kippen <3

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:51

Wauw! Leuke foto's van de kippen.
Wat zien ze er mooi uit. Bijzondere kleurslagen volgens mij?
Zo'n leuk ras. Die van ons zijn alleen in de zomer erg lang broeds. We laten ze niet op eieren zitten. Ik vind ze erg makkelijk om te houden.
Onze andere (o.a. Hollandse hoenders) moeten we echt in de gaten houden. Die zijn veel te slim :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:39

Leuk! Foto 6 en 7 met die kuikentjes vind ik het leukste, en de mooiste kip (of is het een haan?) foto 10.Lijkt me een pittig karaktertje.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:59

Wat een prachtige groep! Ik heb ook brahma’s gehad. Zulke toffe kippen, zelfs de haan! Die was zooo braaf.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 10:01

Charlotte446 schreef:
Prachtige kippen en mooi al die kleuren bij elkaar!
Wat voor kleuren zijn die op foto 5 en 9? Is 9 een blauwe buff?

Ja dit zijn beide onofficiële kleuren, maar dat zijn bijna al mijn kippen. De eerste is een zilverpatrijs (meerzomig?) en de tweede is inderdaad een prachtig mengelmoesje met blauw, ik vind haar zo gaaf! Ik houd ook een van haar kids <3

Afbeelding

Mirjam79, ja klopt hoor! Veel van mijn kippen hebben geen officiële kleuren. :P

anjali schreef:
Leuk! Foto 6 en 7 met die kuikentjes vind ik het leukste, en de mooiste kip (of is het een haan?) foto 10.Lijkt me een pittig karaktertje.

Onze Thirza, ik vind haar geweldig! Lijkt heel wijs, loopt helaas een beetje mank, maar ook onwijs lief! Ze wil dolgraag mama worden :')

Lukasje schreef:
Wat een prachtige groep! Ik heb ook brahma’s gehad. Zulke toffe kippen, zelfs de haan! Die was zooo braaf.

Jaaa klopt dat is die van ons ook! Alleen je moet niet teveel met zijn dames zitten klieren of jagen. Onze honden moeten het soms even gelden bij hem, geeft niks en volledig terrecht :))

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:16

Welke is dan de haan, en hoe kun je het verschil zien? Meestal (bij andere rassen) hebben die een grotere kam?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:54

Oh mooi zeg, en met de kuikentjes is echt vertederend <3
Die op foto 3 heeft dezelfde kleurstelling als mijn kipje :D moest even een double take doen.

Afbeelding
Madam pikte mijn plekje in toen ik drinken ging halen :')

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 12:21

anjali schreef:
Welke is dan de haan, en hoe kun je het verschil zien? Meestal (bij andere rassen) hebben die een grotere kam?

Ik zoek je even een vergelijk foto :D

Afbeelding

Onze haan is echt een stuk groter en zwaarder dan de hennen, ook terwijl ze dezelfde maat/slag zijn. Hij heeft flinke sporen aan de poten en hij heeft een grotere ‘wrat’ op zijn kop, plus grotere lellen. Onze haan staat op foto 1 & 2. Overigens: enorm lief dier, echt vreselijk groot maar zo vriendelijk. Wij houden onze hanen altijd wel wat wilder/schuchter zodat ze niet te brutaal worden.

Qimm schreef:
Oh mooi zeg, en met de kuikentjes is echt vertederend <3
Die op foto 3 heeft dezelfde kleurstelling als mijn kipje :D moest even een double take doen.

[ [url=m/ZJ6r8W.jpg]Afbeelding[/url] ]
Madam pikte mijn plekje in toen ik drinken ging halen :')

Zo lief!! Wat ligt ze daar mooi <3

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 12:29

Ze is dol op zonnebaden, het liefst doet ze dat bij mij. Als ik buiten zit komt ze altijd even bij me liggen <3
Ik heb een krieltje, nu samen met een cochin. Mijn andere bramaatjes zijn allemaal 10+ jaar geworden en deze (die we zelf onder de lamp hebben uitgebroed) is dit jaar 11 geworden. Zal nog kaal zijn als ze er niet meer is :( Tot het zo ver is genieten we er nog maar van

Afbeelding
(Ik zat buiten te haken, ze kwam even een dutje doen)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 17:25

@Kiekeboefje, dank je voor de informatie. Het zijn in dit ras dus vooral ook de lellen van de haan waardoor hij duidelijk verschilt van de hennen.Ik vind ze verder niet zo veel verschillen, bij de hoenderen die ik vroeger wel zag hadden de hanen ook een aanzienlijk grotere staart ,en veel grotere kam. Dat waren hanen die helemaal wit waren en minder veren aan de poten.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 18:35

Zijn brahma-hanen niet zo snel agressief?
Ik heb een araucana haan maar die doet na 3 jaar ineens aanvallen. Dus overweeg om die een enkeltje soep te laten doen en er een andere haan bij zoeken, maar wel graag 1 waar je rustig in de ren kan zitten zonder dat je een stok moet meenemen :+

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 21:08

Lucia88 schreef:
Zijn brahma-hanen niet zo snel agressief?
Ik heb een araucana haan maar die doet na 3 jaar ineens aanvallen. Dus overweeg om die een enkeltje soep te laten doen en er een andere haan bij zoeken, maar wel graag 1 waar je rustig in de ren kan zitten zonder dat je een stok moet meenemen :+

Die van mij niet! Maar daarom houd ik ze altijd wat ‘wilder’, dan worden ze niet te brutaal. ;-)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 23:06

Wat een mooie kippen !
Onze haan is ook niet zo lief.
Maar wat wel helpt is om hem op te pakken en onder de arm meenemen met eieren rapen en voeren.
Op de een of andere manier kalmeert het hem en dan kan ik weer een paar dagen vrij het hok in en uit.
Ik kan aan zijn houding zien dat hij niet af te leiden is en ik geen kans maak om zonder kleerscheuren ( letterlijk) te kunnen voeren en neem dan maar vast het zekere voor het onzekere.
Maar je moet de haan dan natuurlijk eerst wel kunnen pakken. En dat laat ie dan dus meestal wel toe.
Misschien is het een tip voor mensen met agressieve hanen.
Degene waar ik de haan vandaan had gaf me dit mee.
Even optillen , tegen je aanhouden en aaien....wordt ie kalmer van.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 23:07

Onze haan was een beetje een mietje, en dat was perfect, hij heeft nooit lelijk gedaan tegen ons.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 07:46

Bedankt voor de reactie Kiekeboefje! Ik hou me graag aanbevolen en zit nog te twijfelen wat ik dan met Felix, onze haan, ga doen. Hij is wel super knap maar hem oppakken en knuffelen...hmmmm alstie zo op je af komt dan pak ik toch liever n stok om m aan de kant te houden O:)