Kat is aangemeld op whats-app groepen van de omgeving, Facebook maar niemand kent hem en geen reactie. Aanmelden op Amivedi lukte een aantal dagen niet, is me vandaag pas gelukt.
Vandaag is ook pas gelukt de kat te vangen en naar de DA te brengen, het is een vrouwtje, ongechipt.
Maar.....nu is mijn aanmelding vandaag pas doorgekomen, dat betekend dat ik nog 10 dagen moet wachten tot de dierenambulance de kat komt halen?
Want ze komen na 5 dagen een belbandje om doen, en na 5 dagen belbandje komen ze hem pas halen.

Het is niet de bedoeling de kat te voeren (zegt dierenambulance zelf) en willen we ook niet, mocht hij uit de buurt komen moet ie niet weer terug komen omdat hier eten te halen valt.
Ik val onder de regio ROZE, https://rozeindhoven.nl/kat-gevonden/.
Ik wil best wachten tot de 5 dagen voorbij zijn na zondag, maar ik wil dat de kat daarna opgehaald wordt. Arm beestje zit zonder eten maar drinkt ook niet, en het zijn ook niet de temperaturen daar naar.
Maar ze komen 5 dagen na vandaag belbandje omdoen, en dan nog 5 dagen wachten tot ze haar op komen halen. Ik ben dus ook boos geworden, want dit heeft niets met diervriendelijkheid te maken. Beest zit dan 2 weken zonder eten en drinken.
Bovendien zit onze hond er constant omheen te rennen, die kan er niet bij maar heeft de kat wel door. Tuin naast het houthok is al behoorlijk vernield sinds donderdag.

Is er iets anders wat ik kan doen? Het plaatje van de link van kat gevonden staat sowieso niets van de 2 keer 5 dagen na aanmelden. Als ik dat wist had ik wel direct zondag gebeld. Plaatje schijnt ook nieuw te zijn op de site (maar stond er zondag ook zo). En ik geloof dat het protocol hier anders is als in andere regio's. Ik zie ook katten op de site van Amivedi staan die al binnen een dag opgehald zijn.
Dit is het diertje in kwestie: