Hoe werkt het met de dierenambulance?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

VenoSnorlax

Hoe werkt het met de dierenambulance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-24 09:23

Beetje een gekke titel, maar dit was de eerste keer dat ik ze nodig had in Den Haag.

Vanmorgen ging ik met de hond lopen en vond een kraai bovenop een jonge duif. De duif was flink aan het vechten, weinig veren/bloed te zien dus ik greep in. Het dier heeft een wond op zn hoofd, spastische bewegingen/stuiptrekkingen maar leeft (tot mijn verbazing) na zo'n 3 uur nog steeds. Ik heb gelijk de dierenambulance gebeld en ze gaven aan rond half 9 pas te gaan rijden, maar nog steeds niemand die het dier heeft opgehaald.

Heb hem de naam Finn gegeven :') Ik ben zelf niet zelfverzekerd genoeg hem uit zn lijden te verlossen en met hoe rustig hij zit, weet ik niet of het nodig is. Weet iemand of ze alsnog gaan komen? Ik kan om 5 uur pas naar de dierenopvang, laat hem liever niet zo lang zitten om hem vervolgens naar Delft te slepen

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

VenoSnorlax

Re: Hoe werkt het met de dierenambulance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-24 10:33

Heb even gebeld en Frits zou onderweg zijn. De duif krijgt praatjes, had bijna een achtervolging door de woonkamer heen ondanks het abnormale gedrag vanmorgen

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:43

Allereerst wat lief dat je zoveel moeite voor de duif doet! <3

En goed om te lezen dat de dierenambulance onderweg is. Hopelijk kunnen ze Finn helpen. Al klinken die praatjes wel alsof hij er weer bovenop gaat komen _O-

Laat je weten wat de dierenambulance zegt?

*pum*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:48

Danielleeee_ schreef:

En de kraai? Die heeft nu honger?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:52

Ja ik heb er tot 2 maand terug zeven jaar gewerkt. Zij rijden ook snachts maar alleen voor bloedspoed(denk aan aangereden hond/kat/ree die op de weg ligt). Het kan ontzettend druk zijn, denk aan soms meer dan 20 meldingen tegelijk die direct gereden moeten in het gebied den haag en omstreken tm Zoetermeer/pijnacker/Nootdorp. De dierenambulance kan niet overal tegelijk zijn. Als het goed is heb je ook te horen gekregen de vogel rustig in een doos in het donker weg te zetten, en moet je er niet steeds naar kijken omdat hij dan telkens stress krijgt. En dus al helemaal niet zoals je nu doet hem los laten vliegen en ermee 'spelen'( hoe goed bedoeld ook)
De dierenambulance komt dus nog.
En als je het zielig vindt en de vogel het snelst hulp wilt laten geven, kun je ook zelf de vogel naar de dierenopvang de wulp in den haag brengen (iedere gewonde vogel mag je daar zelf heenbrengen en ontlast de dierenambulance weer zodat die nog sneller de andere dieren kunnen helpen, de hele dag nu open!).
Laatst bijgewerkt door Sabri op 24-06-24 11:13, in het totaal 3 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:52

Captain schreef:
Danielleeee_ schreef:

precies.. het is toch gewoon de natuur.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-24 11:05

Captain schreef:
Danielleeee_ schreef:

Kraai heeft een handje meelwormen gekregen.

Nee ik snap de natuur en zoals ik in de OP al aangaf, als er minder leven in zat had ik t laten gaan. Echter was dit denk ik net gaande + voor de huizen van mensen (1e verdieping, 1 grote gedeelde plek) dan heeft de duif geluk. Ik laat hem overigens absoluut niet rondvliegen! Ik had er niks overheen gedaan, hij deed niks en het is al warm binnen. Nu ligt er zeker een deken overheen en zitten alle huisdieren vast.

Ik laat het zeker weten. Als hij om 5 uur nog niet is opgehaald, breng ik m weg zoals ik al noem. Voor nu zit ie vast en rustig wel zonder water want hij valt steeds om en wil niet dat ie alsnog verdrinkt (zie ik niet. Hoor het flapperen op de kranten)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 11:09

Zouden jullie die duif aan zijn lot kunnen overlaten dan als die naast je voeten wordt doodgepikt? :+ Ik zou dat heel moeilijk vinden.

Natuurlijk is het de natuur, dat weet ik ook. Dat is normaal en hoort erbij. Maar als een kraai voor mijn ogen een jonge duif aanvalt zou ik ook ingrijpen.

*pum*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 11:10

Danielleeee_ schreef:
Zouden jullie die duif aan zijn lot kunnen overlaten dan als die naast je voeten wordt doodgepikt? :+ Ik zou dat heel moeilijk vinden.

Natuurlijk is het de natuur, dat weet ik ook. Dat is normaal en hoort erbij. Maar als een kraai voor mijn ogen een jonge duif aanvalt zou ik ook ingrijpen.

Die kraai moet toch ook eten? Dus ja, ik zou dat lekker zo gelaten hebben.
Het is inderdaad zielig om te zien, maar de natuur is nu eenmaal hard.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 11:16

Ts
De vogelopvang de Wulp is nu ook open hoor, dit is niet pas om 17.00 uur(om 17.00 uur sluit die juist!). Als je hem zelf even naar de wulp brengt wel even de dierenambulance eerst afbellen zodat de kostbare tijd weer sneller andere dieren geholpen kunnen. Een gewonde vogel kun je het beste in het donker in een doos of bv omgekeerde wasmand op een rustige plek laten staan.

VenoSnorlax

Re: Hoe werkt het met de dierenambulance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-24 11:23

Ik heb werk, ik kan zelf niet eerder weg. Hij zit nu in een mandje van de AH (dankjewel slorige buren)

Toen ik dit bericht typte werd er aangebeld. Dier is gepikt op zn hoofd, beide ogen nog heel. Mogelijk problemen met de rug wat de spastische bewegingen veroorzaken. Hij was het met mij eens over zn leeftijd, nog een jong dier maar zag er volgens hem verder goed uit. Hij gaat mee naar Delft en laten we hopen voor een rustig einde of een goed herstel

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 11:38

Ik weet niet waar jij woont maar Delft is niet waar de dierenambulance den haag rijd. Delft heeft zijn eigen dierenambulance. Als de chauffeur inschat dat het dier nog een kans heeft wordt hij naar de vogelopvang gebracht en wordt hij mogelijk geholpen aan zijn verwondingen en anders ook ingeslapen, anders wordt hij bij een dierenarts gelijk ingeslapen. Veelal helaas wel pas later op de dag of savonds zodat ze al de gewonde vogels in een keer kunnen doorbrengen(tussendoor is er vaak te weinig tijd en is te druk om iedere vogel gelijk naar de opvang te brengen dus daarom is dat vaak pas later op de dag of savonds).
Dat het een jonge duif was, daar was de kraai dus opuit want deze eten in voorjaar ook jonge duiven, misschien was deze duif net te groot om gelijk opgegeten te kunnen worden door deze kraai en moet de kraai op zoek naar een ander hapje(zij eten alles dus wellicht eet ie vandaag nu vegetarisch :+ ).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie