Katten tracksysteem android

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laibadji

Katten tracksysteem android

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-24 10:30

Dag lieve bokkers,

Ik hoop hier de nodige info te vinden.

We wonen op het platteland en hebben (hadden) 2 stalkatten. Deze katten mogen ook in huis en zijn echte huisdieren. Ze worden goed verzorgd, zijn 'geholpen' en gechipt. Ze krijgen ondanks hun taak als muizen en rattenvanger nog lekker eten bij.
Door een zeer grote rattenplaag is het bijna onmogelijk om zonder kat op het erf te zijn. We hebben dit even gehad en de ratten liepen zo voor de voeten. Eten van de paarden en materiaal werd opgevreten.

We wonen hier nu 14 jaar waarvan de eerste 10 met de kat die we bij het huis bij kregen. (Deze kat is 20 jaar geworden) Dan een klein jaar niets waardoor de ratten vrij spel hadden. Daardoor toch weer nieuwe katten op het erf gelaten. Echter heb ik ondertussen al 4 katten gehad waarvan 3 in hun eerste levensjaar overlijden (overreden) en 1 die het heel goed doet.

De 3 die gestorven zijn vind ik vreselijk. We zijn er altijd zwaar van onder de voet, heel verdrietig.

We wonen in een doodlopende straat dat verder op kruist met een baan waar er 50 km/u mag gereden worden. Ons huis ligt in het veld.

Eergisteren was het terug zo ver. Onze kat was verdwenen en dan weet je het. Per toeval kwamen er een kennis (,ook paarden en weiland)langs die aan de overkant van de 50km/u baan wonen. Wat blijkt nu, deze gingen er vanuit dat onze katten straatkatten waren en gaven hen dus eten. Hierdoor staken ze veelvuldig de straat over.

Echt ik werd misselijk toen ik dat hoorde. Mijn katten zijn dood door hun handelingen! Waarom doe je zo iets? Mij katten zien er kern gezond uit, zien de dierenarts wanneer nodig en hebben niets te kort.

Ik heb het nu wel gehad en het zou niet fair zijn dat ik nog een nieuwe kat neem. Echter de ene overlevende is er wel nog. Voor hem wil ik een tracking systeem zodat ik kan volgen waar hij is. Mijn hart is al te veel gebroken. Moesten er nog katten komen zal het afgesloten zijn in huis of in de stal maar is zeker niet voor de toekomst.

Weet er iemand welke halsband of systeem goed is?

Alvast bedankt.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:14

Wij hebben voor de honden de Tractive.
Deze heeft ook trackers voor katten.
Je kunt een "gevaarlijk " gebied aangeven en deze markeren. Dan krijg je een melding als de kat daar komt. Of één veilige zone en een melding als de kat deze verlaat.

In het verleden hebben we de Weenect gehad. Hier niet tevreden over, de locatie bleef soms hangen terwijl de hond al veel verder weg was.

Ook van Petsondemand even gehad.
Deze gaf de locatie van de telefoonmast aan, en bijna nooit de juiste locatie.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:25

Hier ook tevreden over de Tractive.
Zoals FrNo zegt zijn de zones heel fijn. Hier zitten ze ook op een boerenerf. Voor ons een doodlopende straat maar een stukje verder zit een drukke weg waar ze hard rijden, de katten mogen hier absoluut niet heen.
Dat staat dus aangegeven als gevaren zone en ik krijg een melding op m'n telefoon als ze daar wel heen gaan. Je kan een geluidje afspelen dus in feite kun je de kat trainen dat als ze het geluidje horen, dat ze richting huis moeten, maar ken geen enkele kat waarbij dat gelukt is :+

Het is niet altijd op de meter accuraat, zeker niet als ze in de loods zitten. Maar je leert de kaart wel lezen zegmaar en dan is het ook heel fijn dat je ze altijd kan vinden en vangen.

Mocht je voor Tractive kiezen, dan heb ik nog kortingscodes van 30% mocht je willen :)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-24 11:26

Bedankt dat ziet er inderdaad al interessant uit. Ik zou aan de halsband ook nog iets willen bevestigen van telefoonnummer of dergelijke.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-24 11:28

Nyaleti schreef:
Hier ook tevreden over de Tractive.
Zoals FrNo zegt zijn de zones heel fijn. Hier zitten ze ook op een boerenerf. Voor ons een doodlopende straat maar een stukje verder zit een drukke weg waar ze hard rijden, de katten mogen hier absoluut niet heen.
Dat staat dus aangegeven als gevaren zone en ik krijg een melding op m'n telefoon als ze daar wel heen gaan. Je kan een geluidje afspelen dus in feite kun je de kat trainen dat als ze het geluidje horen, dat ze richting huis moeten, maar ken geen enkele kat waarbij dat gelukt is :+

Het is niet altijd op de meter accuraat, zeker niet als ze in de loods zitten. Maar je leert de kaart wel lezen zegmaar en dan is het ook heel fijn dat je ze altijd kan vinden en vangen.

Mocht je voor Tractive kiezen, dan heb ik nog kortingscodes van 30% mocht je willen :)

Oh dat zou lief zijn. Ben het aan het bekijken. Momenteel ook 20% korting. Ben ook aan het kijken of ik het voor de jongste hond kan kopen. Het is ook 1 van mijn angsten dat er iets met haar zou gebeuren. Door al de tegenslagen heb ik stilaan verlatingsangst. Nu liggen ze hier beiden in de zetel samen te slapen dicht bij mij.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:43

Is een elektronisch hek/onzichtbare omheining niet een betere oplossing? Met een tracker kan je alleen zien waar ze zijn maar niet tegen houden. Elektronisch hek is een kabeltje op of in de grond waar een kat of hond niet voorbijkan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:45

Ja ben er heel gerust mee nu.
Wij hadden ook 3 jonge katten die verdwenen zijn (heel verhaal, ik denk gejat) dus de jonge katten die er nu zijn mogen enkel met tracker naar buiten.
Ze blijven gelukkig keurig in de buurt; grote tuin, erf, stallen en een stukje wei waar ze veilig heel wat avonturen kunnen beleven.

Ik heb het dan ook zo ingesteld; omdat ze zelf ook nooit ver weg gaan is het nu fijn om een melding te krijgen als ze wél op pad gaan. Want dan is het vaak om een andere kat achterna te lopen of om een vogel te vangen, en dan hebben ze geen focus meer op waar ze zijn etc.

Afbeelding
Lijkt klein zo maar het groene is 80x80 ofzo :+

Voor de hond hadden we een onzichtbaar hek. Maar die had er ook een handje van om bij de buren restjes te gaan eten en had schijt aan auto's dus dat was ook gewoon gevaarlijk.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-24 13:37

Eef_Bam schreef:
Is een elektronisch hek/onzichtbare omheining niet een betere oplossing? Met een tracker kan je alleen zien waar ze zijn maar niet tegen houden. Elektronisch hek is een kabeltje op of in de grond waar een kat of hond niet voorbijkan.

Daarvoor vind ik het erf te groot of je moet al een kleinere afbakening voor de dieren doen. Het zou jammer zijn omdat we zeer veel hectare weiland hebben rond ons waar de kat kan spelen. Het is enkel die ene straat en de overburen die storen. Deze kat is het nu al 2 jaar gewoon en doet het goed ik wil vooral tracken waar ze zit zodat ik ook de overburen kan aanspreken en duidelijk maken dat het onze kat is en dat ze deze niet moeten aanhalen.

Manny

Re: Katten tracksysteem android

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 15:19

Wij hebben onze beiden katten ook een tractive om. Moeten wel regelmatig aan het stroom. Helemaal als ze veel buiten komen. Maar we zijn er ontzettend blij mee.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 15:54

Als je thuis zelf wifi hebt, en daar wat ze niet mogen komen is er geen wifi bereik, kun je ook de wifi zone instellen.
Dus scheelt heel veel batterij gebruik.
Echter kun je dan niet echt kijken waar de kat zit. Maar zit dus wel in het wifi bereik.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 16:05

Eerst vond ik ze ook snel leeg gaan. Maar er is een update geweest en gaan nu echt lang mee vind ik.

Ik heb geen wifi besparende zone omdat hij doet alsof er aan het eind van de straat nog wifi is, wat dus niet zo is :=
Hoe lang het mee gaat durf ik niet te zeggen want ik doe de bandjes alleen om als ze buiten zijn en dat wisselt ook enorm per dag.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-24 16:05

Dank je wel allemaal!
Wat zouden jullie met de buren aan de overkant van de straat doen? Nog is zeggen om onze kat met rust te laten of het zo laten? Ze weten nu wel dat ze van ons is maar ik ben zo boos en verdrietig. De kans is groot dat de andere verongelukte katten ook bij hen eten kregen zonder dat wij het wisten...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 16:59

Misschien eerst bijhouden met een tracker of ze daar nog komen.
Zoja, dan vriendelijk vragen om ze niet meer te voeren (en evt weg te jagen)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 16:59

Wat was hun reactie dan?
Want als ze het simpelweg niet wisten en nu wel, kunnen ze toch stoppen met voeren?
Of blijven ze doorgaan?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-24 21:16

Ze hadden zelfs foto's van mijn kat. Ze slaapt bij hun kat. Dus ik vermoed dat ze nog steeds naar daar gaat. Nu is ze sinds deze late namiddag terug buiten en dan is ze weg. Ze is niet op het terrein of in de stal. Als ik er op roep komt ze wel op haar gemak afgewandeld. Het valt op dat ze automatisch richting straat en overburen trekt want dit heeft ze nu zo aangeleerd.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 21:46

Je hebt ze eergisteren aangesproken? Ookal staat er geen eten meer, de kat is daar gewoon dus die zal daar echt nog wel even naar toe lopen. Zeker als het tegen over is.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-24 21:54

Zij vertelden mij dat mijn ene katje aangereden was omdat ik vertelde dat mijn kat verdwenen was. Ze schrokken want ze dachten dat beide katten straatkatten waren. Ze zien er helemaal zo niet uit. Ze zijn heel gezond. Het jongste katje was nog geen jaar dus nog smal.

Ik kon niets zeggen. Stond te huilen. Het kwam dus niet in mij op om te vragen van te stoppen met voederen en aanhalen. Ze hadden ook foto's van onze 2e kat.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 21:58

Begin dan eerst met jezelf uitspreken tegen de buren. Ze deden dit met de beste intenties. Als zij ervan bewust zijn dat de eerdere katten waarschijnlijk daarom de overtocht maakten kunnen ze er ook iets aan veranderen. Het is echter niet hun schuld natuurlijk dat de katten aangereden zijn. Katten die loslopen kiezen zelf waar ze naartoe lopen.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BB-ITP] Kedi en Neko op de kiek bij Madelon!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 22:44

Ik volg even mee. Jouw verhaal zou bijna mijn verhaal kunnen zijn. Ook hier 1 kat over die mij echt lief is, mega veel muizen en ratten vangt en waar ik me veel te veel zorgen over maak.

M1+10

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie