Hoi bokkers, voor mijn kater Juju ben ik op zoek naar een voer wat goed bij hem past. Sinds een jaar of 7 krijgt hij RC Renal Special. Dit omdat hij wat blaasgruisklachten had en het met dit voer goed gaat. Hij vindt het lekker en eet het ook graag maar de afgelopen maanden is hij best wat bespiering verloren op de rug en heupen. Daarom zoek ik nu een brok voor hem wat zowel voor de nieren/blaas als het spierverlies helpt. Een lastige combinatie omdat je voor de ene klacht weinig eiwit wil voeren en voor de andere juist veel. Maar mogelijk is er toch iemand die een oplossing weet of me op weg kan helpen.
Wat meer over Ju:
- 18 jaar
- gecastreerde kater
- eet en drinkt goed, gaat goed op de bak, doet een paar keer per dag zijn rondje buiten, knuffelt graag
- huidige dieet: RC Renal Special. 's Ochtends krijgt hij een half kuipje Almo Daily met een supplement in poedervorm (Darmreiniger voor honden en katten van Beaphar)
- gevoelig op de nieren/blaas en op de spijsvertering. Van bij voorbeeld antibiotica of orale pijnstillers gaat hij erg overgeven en krijgt hij ook diarree van.
Wat wil ik absoluut NIET:
- rauw/vers voer
- iets wat de huidige klachten (eigenlijk meer gevoeligheid) kan verergeren
Wat zoek ik WEL:
- een brok (geen natvoer) die helpt met spierbehoud en geschikt is voor gevoelige blaas/nieren en spijsvertering
- kleine brokjes. Dus klein van formaat
- liefst brokjes met een krokante buitenkant en een zachte binnenkant. Zijn gebit is niet meer optimaal.
- in NL verkrijgbaar. Online bestellen is geen probleem. Importeren/in buitenland bestellen zie ik niet zitten.
Wie o wie heeft de gouden tip?
"I hate Russian dolls. So full of themselves."
-Greg Davies