Ze komen uit Spanje en zijn met een speciale vervoerder naar Nederland gebracht. Toen ze er net waren nieste Rio af en toe, hier waren we al voor gewaarschuwd. Door de stress van de reis en de airco in de auto kunnen ze wat gaan niezen.
Na ongeveer een week begon Raf ook te niezen. Verder waren ze niet ziek, geen snot, schone ogen, aten goed en waren heel speels.
Na een tijdje is Rio gestopt met niezen.
Raf bleef wat niezen en ongeveer 3 weken geleden begon hij ook te hoesten en hij kreeg snot/een verstopte neus. Je hoorde hem steeds ademen omdat zijn neus dicht zat. Hij bleef goed eten en gewoon speels.
Ik ben toen met hem naar de dierenarts geweest, die constateerde dat hij ook een ontstoken keel en ontstoken tandvlees had. Diagnose was niesziekte.
Hij kreeg pijnstilling/ontstekingsremmer mee voor 10 dagen. Dit deed helemaal niets, de klachten bleven hetzelfde het werd niet erger maar ook niet minder.
Na 10 dagen kreeg ik antibiotica mee voor hem, dit heeft hij nu een week. Ik heb nog voor 3 dagen.
Maar weer veranderd er niets, hij niest en hoest nog steeds, heeft snot en een verstopte neus.
Verder blijven zijn ogen schoon. Hij eet nog steeds goed en is heel actief.
Ze krijgen vanaf dat ze hier zijn Echinacea en L-lysine en sinds bijna 3 weken ook Sinus (van Puur).
Ze zijn allebei netjes geënt als kitten.
Wij hebben een kat van 15 jaar met een lever tumor en een slechte weerstand. Die heeft nergens last van. Ook Rio heeft helemaal nergens meer last van.
Zou dit ook nog iets anders kunnen zijn dan niesziekte?
Iemand ideeën?
Als de antibiotica op is neem ik weer contact op met de dierenarts. Maar ik ga er stiekem vanuit dat die 3 dagen antibiotica ook niet heel veel meer gaan doen.
Voor mijn gevoel had het dan al iets moeten doen.
Even een foto van Raf van gisteren erbij