Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xmarloesx2 schreef:De hond staat al op verhuisdieren.nl. Ook contact gehad met de rasvereniging van Rottweilers. Hun gaven aan de oude hond op pijnstillers te zetten omdat ze dachten dat de oude hond eventueel pijn aan zijn gewrichten zou hebben wat hij dan misschien zou kunnen associëren met de andere hond. Waardoor hij deze zou aanvallen. Hier geloven wij alleen niet zo in. Gezien de oudere hond prima met andere reuen/honden kan (zelf nog een andere hond in huis en dat gaat prima) maar dus niet met de andere hond van mijn ouders.
We denken echt dat het met jaloezie heeft te maken, de oude hond hebben we al 8 jaar en vanaf pups af aan, de jonge hond is er sinds 3 maanden en hebben we overgenomen, gezien de eigenaar was overleden. Ging 3 maanden goed, zelfs samen in 1 mand gelegen en sinds 3 weken kunnen ze elkaar niet meer verdragen. (En dan ook echt aanvallen, grommen en bijten)
BeFunny schreef:xmarloesx2 schreef:De hond staat al op verhuisdieren.nl. Ook contact gehad met de rasvereniging van Rottweilers. Hun gaven aan de oude hond op pijnstillers te zetten omdat ze dachten dat de oude hond eventueel pijn aan zijn gewrichten zou hebben wat hij dan misschien zou kunnen associëren met de andere hond. Waardoor hij deze zou aanvallen. Hier geloven wij alleen niet zo in. Gezien de oudere hond prima met andere reuen/honden kan (zelf nog een andere hond in huis en dat gaat prima) maar dus niet met de andere hond van mijn ouders.
We denken echt dat het met jaloezie heeft te maken, de oude hond hebben we al 8 jaar en vanaf pups af aan, de jonge hond is er sinds 3 maanden en hebben we overgenomen, gezien de eigenaar was overleden. Ging 3 maanden goed, zelfs samen in 1 mand gelegen en sinds 3 weken kunnen ze elkaar niet meer verdragen. (En dan ook echt aanvallen, grommen en bijten)
Welnee.
De rottweiler van 2 begint nu de boel over te nemen. Die is nog steeds niet helemaal volwassen maar wel groot en sterk en de oude hond is altijd de baas geweest en die moet wat om die plek te behouden.
Dat is eigenlijk alleen maar logisch he bij twee reuen.
xmarloesx2 schreef:De hond staat al op verhuisdieren.nl. Ook contact gehad met de rasvereniging van Rottweilers. Hun gaven aan de oude hond op pijnstillers te zetten omdat ze dachten dat de oude hond eventueel pijn aan zijn gewrichten zou hebben wat hij dan misschien zou kunnen associëren met de andere hond. Waardoor hij deze zou aanvallen. Hier geloven wij alleen niet zo in. Gezien de oudere hond prima met andere reuen/honden kan (zelf nog een andere hond in huis en dat gaat prima) maar dus niet met de andere hond van mijn ouders.
BeFunny schreef:Er bestaan altijd uitzonderingen.
Maar het is iets waar je wel rekening mee moet houden. Zeker als er een oudere en een jongere is. Een pup is leuk maar die komt in de pubertijd en dan wordt die volwassen en dat komt ook met hormonen natuurlijk. En ja er kan er maar èèn de baas zijn. En als ze alle twee de alpha willen zijn dan krijg je problemen natuurlijk.
Bij reuen wil het trouwens soms helpen om èèn van de twee te castreren. Het geeft geen garantie. Maar dat is wel wat ik zelf eerst zou overwegen voordat ik aan herplaatsen zou denken.