Hoeveel snacks krijgt je hond en hoe vaak?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flavlip

Hoeveel snacks krijgt je hond en hoe vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 21:22

Titel spreekt voor zich denk ik zo. Naar aanleiding van het topic wat kost je hond was ik hier benieuwd naar.

Ik heb altijd snoepjes mee voor onderweg en bij loslopen/terugkomen krijgen ze dat altijd (halve Beagle dus dit er bewust in gehouden, andere heeft de 1e 4 jaar nooit los gelopen). Bij los (rustig fietspad) oversteken ook altijd. Soms een snoepje bij wachten bij oversteken aan de lijn en altijd als ze iets van straat eten en dit netjes weer loslaten. Wanneer ik het commando naast zeg ook (bij kat passeren of iets anders afleidends/bij drukte), dit is met of zonder lijn.

Ook bij thuiskomen/riem afdoen krijgen ze een snoepje, bij rustig wachten en bij nat weer is dit na het pootjes afdrogen.

Eigenlijk elke dag krijgen ze een middag snack. Vaak wanneer ik lunch. Dit kan een kluif of iets anders om te kauwen zijn of een likmat met bv pindakaas, of een eitje.

Ter vergelijking, m'n paard krijgt niks extra's... Dus vind m'n honden best verwend haha

VillaNeusjes

Re: Hoeveel snacks krijgt je hond en hoe vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:29

Mijn honden krijgen best veel, alhoewel dat vooral m'n hulphond is en ik een deel vervang door gewoon voer. De extra lekkere traktaties krijgt hij bijv als hij iets moeilijk op pakt in de winkel of een lastige taak heeft uitgevoerd. Ook kent hij het commando "ruilen". Omdat ik in een rolstoel zit en niet achter meneer aan kan rennen heeft hij als pup geleerd dat whatever hij dan weer in z'n bek heeft komt ruilen en dat daar ALTIJD een beloning op volgt. Spaarzaam gebruiken. Maar ontzettend blij mee toen hij m'n spelden kussen had gejat en een potje medicatie. Meneer is ook erg cheeky namelijk.
Veel kauwspul, minimaal 1 x daags, omdat dat voorkomt dat hij spullen gaat slopen.

En Fietje? Die krijgt een inimienie snoepje als supporter

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:31

Zo dat zijn een heleboel snacks :=

Hier krijgen ze een aai of kriebeltje als ze netjes naar me toe komen haha. Zijn ze ook erg tevreden mee <3 af en toe krijgen ze wel eens een klein stukje van een koekje of een klein brokje maar niet standaard.

Ze krijgen altijd na het laatste wandelrondje een stokje van gedroogd vlees. En denk dat ze zo’n 3-4 dagen in de middag een snackje krijgen, een stukje luchtpijp, geelhaar of een eendenpoot, nek, of vleugel.

Als ze overdag veel koekjes gehad hebben ivm trainen ofzo, dan krijgen ze wat minder KVV ‘s avonds.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:32

2 tot 3x een snack als een kauwsnack of likmat. Verder gebruiken we de brokjes gewoon als snoepjes.

We wegen s ochtends zijn eten voor de dag af en doen dat in een voorraad bak. Daaruit pakken we eten om hem te voeren of om als beloning te gebruiken. Aan het einde van de dag is dat leeg.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:42

Bij de honden van mn ouders gebruiken we gewoon een handje van hun gewone voer als beloning 'snoepjes'.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:46

Mijn hondje krijgt dagelijks een kauwsnack, meestal een pensstaafje, soms een stuk gedroogde vis. En als beloning snoepje kleine brokjes of kleine stukjes gedroogd vlees.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:52

Onze honden krijgen eenmaal daags een kauwsnack. Vaak zoon donut met kip eromheen of een staaf. Hebben ook runderkophuid staven. En drie keer per week wel een klein handje van die gortdroge koekjes. In de avond, als wij naar bed gaan krijgen ze een mini dentastick.
Dat was het wel.

Oh en ik heb mijn honden commando 'drop it' geleerd. Beste keuze ooit. Ipv ruilen laten ze het dus vallen op commando en kunnen ze door met waar ze mee bezig waren. In verlengde daarvan heb ik 'don't touch' aangeleerd. Werkt perfect.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:07

Mijn hond is veel te verwend :+
Komt ook wel door d’r leeftijd en artrose, ik vind het toch soms wat sneu om nee te zeggen :')
‘s Morgens en ‘s avonds na het wandelen krijgt ze een stokje. ‘s Morgens de dentastick en ‘s avonds een ander knabbelstokje of kippenpootje of konijnenoor.
We werken met praatknoppen, en de knop ‘snoepje’ is favoriet :+ Ze krijgt niet élke keer een snoepje, maar wel regelmatig haha.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:12

wanneer ik van huis ga en wanneer ik naar bed ga een snoepje formaat voor een chihuahua (ik heb een border Collie) dus dat is ongeveer 3 x per dag en 1 x per dag wat groters denk aan luchtpijp/kophuid/long

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:20

Ik ben te lui om snoepjes mee te nemen op wandeling :o Waarschijnlijk zou m’n hond iets beter getraind zijn als ik dat wel altijd deed, maar eigenlijk heeft hij in de loop der jaren behoorlijk veel geleerd zonder snoepjes.
Los loopt hij sowieso niet, dus voor terugkomen hoef ik het niet te doen.

Hij is ook niet zo’n eter. Z’n bak brokken staat er permanent maar hij eet er weinig van, eet alleen als ik in de buurt ben. Dus brokken hoef ik hem niet als snoepje te geven.

Als ik in de ochtend met hem op werk aankom gaat hij in een hondenren in de hoek, als hij daar netjes in loopt krijgt hij wat lekkers. Dan tijdens lunchtijd iets van mijn eten omdat hij me anders zo zielig aankijkt :') en tijdens avondeten gaat hij in de bench en krijgt hij daar wat lekkers. En soms tussendoor nog wel eens wat. Weinig ritme eigenlijk verder.

Als ik van huis ga en hij blijft achter krijgt hij ook wat. Maar over het algemeen neem ik hem overal mee naartoe en blijft hij niet veel alleen thuis.

Kauwdingen heeft hij eigenlijk altijd liggen maar doet hij sporadisch wat mee. Soms heeft hij perioden dat ze zo op zijn en soms liggen ze er weken ongebruikt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:28

Na elke uitlaatronde krijgen ze een koekje, soms een niet-koekje zoals een (halve) dentastix/jumbone, een reep gedroogde kipfilet (de chings van Rocco zijn goed in stukken te breken) of een kwart wafeltje vd dierenwinkel; dit idee zegmaar.
Daarnaast 1x per week van mij een kluif of kauwding, bijvoorbeeld een hertenreep van Voskes, een oor (meestal konijn/rund), een kippenvoet/vleugel, een eend/kalkoen/kip/gans nek, een luchtpijp, een varkensoorschelp, een Barkoo kauwbal oid.
Net wat ik in huis heb zegmaar. :)
En 1x per week krijgen ze vd hulp nog lekkers toegestopt.

Daarnaast staan er verschillende koekpotten, waaronder 1 met graanvrije koekjes ivm de oppashond.
Ook heb ik alle snacks verdeeld over 2 lades, 1 met het graanvrije spul en 1 met de rest.
Beide zitten inmiddels bomvol en hetzelfde geldt voor de bakken met kauwspul dus voorlopig koop ik geen snacks meer. :')

Meestal heb ik met uitlaten wel iets van Caniland (de zachte struisvogel-hert koekjes of de paard 'pepernoten' op zak, maar ik geef normaal alleen wat als we ergens op oefenen of het inchecken bij het loslopen weer even opnieuw bevestigen ofzo.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:32

Als ik ga werken een kippennek, tussen de middag een kauwstaaf en savonds een reepje gedroogd vlees of vis.
Als we naar t bos gaan of ergens waar hij los mag krijgt hij wat stukjes gedroogd vlees voor netjes terug komen..
En hij krijgt wel regelmatig een stuk kamelen of paarden huid.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:33

Ik vraag me direct af wat jouw honden dan nog aan normaal voer kunnen krijgen zonder te dik te worden :+

Hier elke avond als we naar bed gaan een kauwsnack, verder eigenlijk alleen een klein snoepje (heb speciale kaasblokjes voor honden waar ze een moord voor doet) als we iets 'vervelends' doen, zoals douchen / scheren / medicatie / nagels knippen oid.
En eerlijk is eerlijk, ze krijgt ook regelmatig een stukje vleeswaren/kaas als ik dat eet. En pizza, friet, biefstuk.. :+

De honden van mijn moeder krijgen na elke wandeling iets 'groots', en als ze alleen thuis zijn geweest krijgen ze ook iets, die zijn alle 3 flink aan de maat :o

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:35

Voor trainen gebruik ik kleine stukjes long of filet vierkantjes die ik nog klein knip. Of als high reward kleine stukjes kaas :D Heb altijd mn tasje bij me maar belonen met voer is wel steeds minder / minimaal. Afhankelijk van de situatie ook.

'S middags krijgt hij een kauwsnack, soms een wat grotere en de andere dagen gewoon een konijnenoortje.

Bij het naar bed gaan altijd 2 trainers of koekjes. Omdat hij verwend is :))

Al met al valt het erg mee wat hij naast zn maaltijden nog krijgt. Bij langere of zwaardere hikes krijgt hij nog een calorierijke snack onderweg en een herstelshake aan het einde, en bij hoge temperaturen maak ik een ijsje voor hem.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:40

Mijn hond krijgt ‘s middags eigenlijk bijna altijd wel een kauwsnack. Iets kleins (konijnenoor, beef jerky of een vleesstaafje) of iets groots (runderluchtpijp,kophuid of bullepees). Hij heeft best wat kauwbehoefte dus hij vind het echt wel fijn dat hij ergens op kan kauwen. Ik heb ook een koffiewortel stuk of bijvoorbeeld olijfhout voor hem liggen, deze pakt hij soms ‘s avond nog even. Maar dit is niet echt een snack natuurlijk.
Op vrijdag doen we altijd een lange wandeling in de ochtend. Dan krijgt hij bij de ‘pauze’ een keep it up bar. Als we dan thuiskomen, tegen de middag, zijn eten. Dus op vrijdag krijgt hij geen snack tussen de middag.

Dan krijgt hij met wandelen vaak nog wel beloningen. Ik breek snoepjes meestal in 2 of soms in 4 dus dit zijn kleine stukjes. Maar terugkomen beloon ik altijd. Hij heeft moeite met op mij letten (leuk zo’n puber) dus ook voor inchecken word hij vaak beloond met een snoepje. Als we dus veel ‘moeilijke’ dingen tegen komen op een wandeling dan kan het zijn dat hij dus wat meer krijgt. Maar over het algemeen valt het wel mee.

Edit: ik beloon ook veel met natuurlijke snacks, zoals filettrainers, long, etc.
Laatst bijgewerkt door love_mandy op 01-09-24 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 22:47

Zo leuk om 't allemaal te lezen! Komt met de meesten wel redelijk overeen :j

In m'n snoep zakjes zitten ook gewone brokjes, dus voor de makkelijke dingen, maar voor terugkomen echt wel wat lekkers. Wel hele kleine stukjes hoor haha (inderdaad knippen) daarmee hou ik 'm op gewicht zal ik maar zeggen. Als ik wat gezonds eet krijgen ze ook wel wat (komkommer appel enz), die extra worstjes/kaasjes zonder er wat voor te doen maakten 'm dik.

Een stem beloning en aai krijgt hij ook vaak genoeg maar dit vindt hij echt niet voldoende voor terugkomen hoor haha ja 1 of 2x en dan denkt ie doei, veel te leuk. Dus alles afgebouwd, behalve dat.

En ijsjes, zo leuk! Al is die van mij al blij met een ijsblokjes lekker calorie arm *D

En het zijn wel over 't algemeen gezonde snacks (gedroogd vlees of vis), harde doen ze soms ook wel meerdere dagen mee.

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 23:22

Hier krijgt hij sowieso 1x per dag een kauwsnackje. Ik vul meestal 1x per dag een snuffelmat voor hem. Als we naar bed gaan krijgt hij ook nog een paar brokjes.

Ik heb altijd beloningen bij me tijdens de wandelingen en er wordt tijdens wandelingen veel beloond. Meestal heb ik geperste brokjes bij me van Prins. Deze gebruik ik ook tijdens onze traingingen. Voor de training krijgt hij een Hydration power shake en erna een Recovery shake.

Ik gebruik ook brokjes om te belonen bij handelingen zoals droogblazen, afdrogen, borstelen, tanden schoonmaken etc.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 23:41

Als ik het niet vergeet krijgt ze elke dag wel wat te snaaien in de vorm van konijnenoren, vissenhuid, eendennekken, dat soort spul. Ik heb daar geen vaste momenten voor. Verder heb ik altijd wel kleine beloningen op zak tijdens het wandelen. Bij de trainingen krijgt ze de jackpot, vaak iets met kaas of een Tubidog. En bij dingen die ze niet leuk vindt prop ik haar ook vol lekkers, bijvoorbeeld met nagels knippen en bij de chiropractor.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 23:50

Ik heb dus een koekjespot met extra lekkere koekjes en snackjes erin op de tafel in de achterkamer staan voor tijdens het kammen.
Één van mijn honden heeft echt een schurfthekel aan kammen en met veel geduld, lieve woordjes, korte pauzes tussendoor en geregeld wat lekkers erin douwen vindt hij het iets minder erg.
Sterker nog, bij het kammen vd kont/staart/achterpoten staat de pot open op een strategische plaats zodat hij met zijn achterhand naar mij toe staat en ook blijft staan. +:)+
Doe ik dat niet dan gaat hij zitten, draaien etc want de achterkant vindt hij het vervelendst.
En eenmaal klaar krijgen ze een grotere snack, oftewel we maken gewoon een feestje van dat kammen. *\o/*

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 00:40

Mijn honden zijn te verwend...

Voor de ochtendwandeling een koekje.
Na de ochtendwandeling hun ontbijt.
Tijdens maken eigen ontbijt een stukje appel.
Voor middagwandeling een koekje.
Na middagwandeling een koekje.
Bij maken lunch voor mezelf een klein stukje kaas.

Na avondwandeling hun eigen avondeten.

Na mijn avondeten meestal nog een koekje.

Koffietijd is voor de honden koektijd (groot koekje).

Na laatste ronde nog een koekje voor het slapen gaan.

Alle koekjes zijn klein, bijvoorbeeld een stukje gedroogd kipfilet of hert. Trainingskoekjes zijn kleine brokjes van hert of paard o.i.d.
(Perfect voor mijn hulphond).

De grotere snacks zijn vaak een eendennek, een kauwbot met kip, runderlong etc.

Hun twee maal daagse standaard voer is brok met vlees.

Ze lopen minstens twee uur per dag in het bos, waardoor ze niet dik worden en het op deze manier kan.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 00:48

Soms een kauwsnack als ik de deur uitga. Verder alleen 2x per dag eten. Hond is dan ook niet enorm getraind, hij komt als ik m roep meestal. Dat is alles wat ie moet kunnen wat mij betreft.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 06:54

‘s Morgens krijgt ze een runderhuid om op te kauwen. ‘s Middags een oortje en ‘s avonds mag ze een half uurtje aan een grote kluif. Daarbij neem ik ‘s morgens een handje trainingssnacks mee, droogde kleine stukjes puur vlees. Dat is voor tijdens de wandelingen of tussendoor belonen. Mijn hond is net 11 maanden dus er zijn gedurende dag nog veel trainingsmomenten.

Alle snacks zijn van enkel gedroogd vlees en mijn hond is niet dik.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:09

Mijn hond krijgt altijd een gedroogde kauwsnack voordat we smorgens naar het werk gaan.

Koekjes etc doe ik niet aan.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:37

Hier trappen ze er niet in als ik brokjes gebruik als snoepjes :+ Bij een volgende hond ga ik er actiever aan werken.

Ik pak niet altijd snoepjes mee als ik ga wandelen en soms wel. Soms krijgen ze random een snoepje tijdens de wandeling omdat ze keurig mee lopen, bij het terugkomen soms ook soms niet. Zo probeer ik het spannend en onverwacht te houden.

Voor het slapen krijgen ze standaard een konijnenoor maar verder wisselt het heel erg. Soms een paar weken niet en dan een paar dagen wel. Ligt aan de planning.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:56

Ik neem altijd trainers mee tijdens het wandelen (meestal gedroogde runderlong, maar ook ongezondere snacks zoals frolicjes). Ik moet zeggen dat hij mij ook een beetje heeft afgericht, hij komt regelmatig een snoepje halen. :+ Verder krijgt hij soms binnen nog een snoepje of gedroogd visje en gemiddeld zo'n drie keer per week een kauwsnack zoals runderkophuid, een varkensoor of een stuk luchtpijp. :j