Mijn hond krijgt ‘s middags eigenlijk bijna altijd wel een kauwsnack. Iets kleins (konijnenoor, beef jerky of een vleesstaafje) of iets groots (runderluchtpijp,kophuid of bullepees). Hij heeft best wat kauwbehoefte dus hij vind het echt wel fijn dat hij ergens op kan kauwen. Ik heb ook een koffiewortel stuk of bijvoorbeeld olijfhout voor hem liggen, deze pakt hij soms ‘s avond nog even. Maar dit is niet echt een snack natuurlijk.
Op vrijdag doen we altijd een lange wandeling in de ochtend. Dan krijgt hij bij de ‘pauze’ een keep it up bar. Als we dan thuiskomen, tegen de middag, zijn eten. Dus op vrijdag krijgt hij geen snack tussen de middag.
Dan krijgt hij met wandelen vaak nog wel beloningen. Ik breek snoepjes meestal in 2 of soms in 4 dus dit zijn kleine stukjes. Maar terugkomen beloon ik altijd. Hij heeft moeite met op mij letten (leuk zo’n puber) dus ook voor inchecken word hij vaak beloond met een snoepje. Als we dus veel ‘moeilijke’ dingen tegen komen op een wandeling dan kan het zijn dat hij dus wat meer krijgt. Maar over het algemeen valt het wel mee.
Edit: ik beloon ook veel met natuurlijke snacks, zoals filettrainers, long, etc.
Laatst bijgewerkt door love_mandy op 01-09-24 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt