Mizora schreef:Toen ik een nieuwe hondenschool zocht (ivm verhuizen), ben ik op meerdere scholen gaan kijken hoe de insteek was zonder mijn hond mee te nemen. Daardoor kom ik ook niet aangemoedigd worden om dingen te doen waar ik later toch negatief tegenover stond.
Sowieso zou ik uitgaan van een positief trainende hondenschool. Een hondenschool die uitgaat van corrigeren is een hondenschool die niet bijgeschoold is. De basis is een gewone/vlakke halsband of tuig en werken met voedsel/snoep en/of spel. Hondenscholen die werken met 'de leider/alpha/packleader van je hond zijn' zijn in vrijwel alle gevallen correctiegerichte scholen. Dat er ook beloond wordt, betekent niet dat het geen correctiegerichte methode is.
Precies dit !
Toen ik mijn 1 jarige "pup"- herplaatser kreeg, die volledig vrij opgegroeid was (wel supersociaal met honden, maar nix zindelijk of überhaupt alledagse leven)
heb ik eerst alles in de buurt gegoogeld en toen 3 die mij wat leken contacteerd en gevraagd of ik eerst zonder hond mocht kijken.
Bij de eerste was ik niet welkom - dus die viel meteen af.
Nr 2 en 3 was ik welkom en ben ik gaan kijken..
Nr 2 is het geworden, weliswaar alleen voor 3 lessen maar dat was niet aan de school maar aan ons,want hondlief was doodsbenauwd voor mensen. En dan leer je een goede school echt kennen : ik kreeg heel goede tips en ook contact bij vragen op afstand.
Met resultaat dat nu met anderhalf ik een relaxte hond heb en binnenkort bij hun mee doe met de funlessen.
Dus echt : ga kijken en let vooral niet alleen op positieve benadering maar ook hoe de les is opgewouwd .
Wordt er het standaard riedeltje afgespoeld of gaat instructeur /instructrice ook individueel op iedere baas/pup in.