Foaly schreef:Lief dat je dat wilt doen TS, Boes lijkt me inderdaad wel een karaktertje

Hoe ver woont jouw huis van Boes zijn huidige koninkrijk? Als dat een heel andere wijk is, zou ik hem zo lang mogelijk binnenhouden, want dikke kans dat hij met dezelfde vaart weer terugwandelt zodra je hem naar buiten laat. En in een nieuwe wijk is het natuurlijk nog maar de vraag of hij zich staande kan houden en zich weer naar de top kan knokken... Als het even gaat, zou ik misschien toch proberen om hem helemaal binnen te houden, of alleen in de tuin te laten, maar hem niet meer verder te laten zwerven. Makkelijker gezegd dan gedaan, I know

Hij woont nu in een buitenwijk ten noorden van de stad en mijn huis is een buitenwijk ten zuiden van de stad. Er zit 4 km tussen. Hij vermijd thuis graag de drukkere wegen. Ik vraag me af of hij de hele stad door zal gaan, terug naar zijn eigen plekje. Wat is volgens jou zo lang mogelijk?
Ik heb helaas geen tuin, maar een balkon, bijna gelijk aan de grond.
Gee schreef:Ik heb zo'n oudje uit het asiel gehaald. Toen nog een echte kater en flink verwilderde straatkat. Gewond gevonden, in het asiel gecastreerd en opgelapt. Hij mocht de eerste maanden van mij niet naar buiten, maar toen hij een keer de tuin in liep, sloop hij meteen weer naar binnen bij het eerst beste geluidje uit de tuin van de buren. Dat is nog steeds zo. Hij durft nauwelijks te tuin uit en geniet nu duidelijk van het "goede leven als huiskat". Mensen (mij incl.) vindt hij nog steeds eng, maar hij kan prima met mijn andere katten.
Nu woon ik wel in een heel ander deel van Nederland dan waar hij gevonden is, maar een echte buitenkat kan dus best een huiskat worden.
Dan hoop ik dat Boes toch ook voor pensioen gaat en ervoor kiest om veelal binnen of op het balkon te blijven
Ik wil hem zeker een aantal maanden binnen houden, maar ben bang dat hij daar heel erg ongelukkig van wordt. Hij had ooit een hechting in zijn wang, waardoor hij 2 dagen niet naar buiten mocht. Hij heeft 48 uur gejankt tot zijn stembanden geen miauw meer konden produceren
. Of wellicht is dat toch anders zodra hij in een hele andere omgeving is? Hij krijgt sowieso een track & trace bandje, mocht hij wel naar buiten glippen of verdwalen.